Lance Stroll měl turecký závod parádně rozjetý. Jenže pak začal jeho výkon uvadat. Podle Racing Pointu za tím stojí poškozené přední křídlo.
Lance Stroll měl v Turecku zaděláno na životní závod. Stále ještě mladý Kanaďan opanoval sobotní kvalifikaci, přičemž vstup do nedělního závodu se mu také podařil. Po dobrém startu si Stroll v těžkých podmínkách postupně budoval náskok, který v jednu chvíli dokonce přesahoval deset vteřin.
Pak to ale začalo jít z kopce. Strollův náskok se postupně rozplýval jako pára nad hrncem, pilot Racing Pointu si stále více a více stěžoval na problémy s ovladatelností svého vozu a stejně tak s drolením pneumatik.
Z nadějně rozjetého závodu tak nakonec nic nebylo. Přesněji řečeno byly z něj dva mistrovské body za deváté místo. ale to je vzhledem k průběhu závodu setsakramentsky málo.
Racing Point nyní přišel s tím, že za poklesem výkonnosti Lance Strolla stojí technické problémy. „Data ukazují, že Lance měl poškozené přední křídlo. K poškození došlo na jeho spodní straně, což zapříčinilo výraznou ztrátu přítlaku a následné problémy s pneumatikami, které Lance měl zejména během druhého a třetího stintu," zní z týmu.
K objevení problému došlo až po konci závodu. Racing Point může smolný moment hodně mrzet, protože pokud by oba jeho piloti dojeli na předních příčkách, bylo by o třetím místě v Poháru konstruktérů už zřejmě pro letošek rozhodnuto.
Takhle je situace ještě otevřená. Navíc se do hry vrací díky bodovým žním z Turecka i Ferrari, které ztrácí na Renault už jen pouhých šest bodů. Ani McLaren přitom není Scuderii výrazně vzdálen.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.