Lance Stroll měl turecký závod parádně rozjetý. Jenže pak začal jeho výkon uvadat. Podle Racing Pointu za tím stojí poškozené přední křídlo.
Lance Stroll měl v Turecku zaděláno na životní závod. Stále ještě mladý Kanaďan opanoval sobotní kvalifikaci, přičemž vstup do nedělního závodu se mu také podařil. Po dobrém startu si Stroll v těžkých podmínkách postupně budoval náskok, který v jednu chvíli dokonce přesahoval deset vteřin.
Pak to ale začalo jít z kopce. Strollův náskok se postupně rozplýval jako pára nad hrncem, pilot Racing Pointu si stále více a více stěžoval na problémy s ovladatelností svého vozu a stejně tak s drolením pneumatik.
Z nadějně rozjetého závodu tak nakonec nic nebylo. Přesněji řečeno byly z něj dva mistrovské body za deváté místo. ale to je vzhledem k průběhu závodu setsakramentsky málo.
Racing Point nyní přišel s tím, že za poklesem výkonnosti Lance Strolla stojí technické problémy. „Data ukazují, že Lance měl poškozené přední křídlo. K poškození došlo na jeho spodní straně, což zapříčinilo výraznou ztrátu přítlaku a následné problémy s pneumatikami, které Lance měl zejména během druhého a třetího stintu," zní z týmu.
K objevení problému došlo až po konci závodu. Racing Point může smolný moment hodně mrzet, protože pokud by oba jeho piloti dojeli na předních příčkách, bylo by o třetím místě v Poháru konstruktérů už zřejmě pro letošek rozhodnuto.
Takhle je situace ještě otevřená. Navíc se do hry vrací díky bodovým žním z Turecka i Ferrari, které ztrácí na Renault už jen pouhých šest bodů. Ani McLaren přitom není Scuderii výrazně vzdálen.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.