Lance Stroll měl turecký závod parádně rozjetý. Jenže pak začal jeho výkon uvadat. Podle Racing Pointu za tím stojí poškozené přední křídlo.
Lance Stroll měl v Turecku zaděláno na životní závod. Stále ještě mladý Kanaďan opanoval sobotní kvalifikaci, přičemž vstup do nedělního závodu se mu také podařil. Po dobrém startu si Stroll v těžkých podmínkách postupně budoval náskok, který v jednu chvíli dokonce přesahoval deset vteřin.
Pak to ale začalo jít z kopce. Strollův náskok se postupně rozplýval jako pára nad hrncem, pilot Racing Pointu si stále více a více stěžoval na problémy s ovladatelností svého vozu a stejně tak s drolením pneumatik.
Z nadějně rozjetého závodu tak nakonec nic nebylo. Přesněji řečeno byly z něj dva mistrovské body za deváté místo. ale to je vzhledem k průběhu závodu setsakramentsky málo.
Racing Point nyní přišel s tím, že za poklesem výkonnosti Lance Strolla stojí technické problémy. „Data ukazují, že Lance měl poškozené přední křídlo. K poškození došlo na jeho spodní straně, což zapříčinilo výraznou ztrátu přítlaku a následné problémy s pneumatikami, které Lance měl zejména během druhého a třetího stintu," zní z týmu.
K objevení problému došlo až po konci závodu. Racing Point může smolný moment hodně mrzet, protože pokud by oba jeho piloti dojeli na předních příčkách, bylo by o třetím místě v Poháru konstruktérů už zřejmě pro letošek rozhodnuto.
Takhle je situace ještě otevřená. Navíc se do hry vrací díky bodovým žním z Turecka i Ferrari, které ztrácí na Renault už jen pouhých šest bodů. Ani McLaren přitom není Scuderii výrazně vzdálen.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.