Lance Stroll měl turecký závod parádně rozjetý. Jenže pak začal jeho výkon uvadat. Podle Racing Pointu za tím stojí poškozené přední křídlo.
Lance Stroll měl v Turecku zaděláno na životní závod. Stále ještě mladý Kanaďan opanoval sobotní kvalifikaci, přičemž vstup do nedělního závodu se mu také podařil. Po dobrém startu si Stroll v těžkých podmínkách postupně budoval náskok, který v jednu chvíli dokonce přesahoval deset vteřin.
Pak to ale začalo jít z kopce. Strollův náskok se postupně rozplýval jako pára nad hrncem, pilot Racing Pointu si stále více a více stěžoval na problémy s ovladatelností svého vozu a stejně tak s drolením pneumatik.
Z nadějně rozjetého závodu tak nakonec nic nebylo. Přesněji řečeno byly z něj dva mistrovské body za deváté místo. ale to je vzhledem k průběhu závodu setsakramentsky málo.
Racing Point nyní přišel s tím, že za poklesem výkonnosti Lance Strolla stojí technické problémy. „Data ukazují, že Lance měl poškozené přední křídlo. K poškození došlo na jeho spodní straně, což zapříčinilo výraznou ztrátu přítlaku a následné problémy s pneumatikami, které Lance měl zejména během druhého a třetího stintu," zní z týmu.
K objevení problému došlo až po konci závodu. Racing Point může smolný moment hodně mrzet, protože pokud by oba jeho piloti dojeli na předních příčkách, bylo by o třetím místě v Poháru konstruktérů už zřejmě pro letošek rozhodnuto.
Takhle je situace ještě otevřená. Navíc se do hry vrací díky bodovým žním z Turecka i Ferrari, které ztrácí na Renault už jen pouhých šest bodů. Ani McLaren přitom není Scuderii výrazně vzdálen.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.