Tak tohle se nečekalo. Deštěm poznamenanou kvalifikaci na GP Turecka ovládl Lance Stroll. Skvělý den Racing Pointu podtrhl třetí Sergio Pérez. Mercedesy tentokrát obsadily jen šesté a deváté místo.
Stalo se to, čeho se spousta jezdců obávala. Odpolední kvalifikace začala psát svůj příběh za mokrých podmínek. Navíc podle aktuální předpovědi se měl déšť brzy výrazně zhoršovat. A přesně to se taky stalo. Kvůli extrémním podmínkám na istanbulském okruhu byla první část kvalifikace pozastavena šest minut před jejím koncem. V té chvíli vedl Ocon před Bottasem, dvojicí Racing Pointu a Hamltonem. Naopak do dalších bojů by nepostoupili Leclerc, Grosjean Gasly a Russell s Latifim.
Kvalifikace byla restartována ve 13:55 našeho času, přičemž hned v přípravném kole se roztočil Kimi Raikkonen. Nebyl jediný, chyby na zrádné trati se dopustil rovněž Leclerc i další jezdci. Nejhůř však dopadl Grosjean, který svůj vůz zaparkoval do štěrku, čímž zapříčinil další červené vlajky.
Po jejich ukončení měli jezdci čas ještě na jedno rychlé kolo. To ale vším hodně významně zamíchalo, protože téměř celé startovní pole se dokázalo zlepšit. Díky tomu nakonec nepostoupil Magnussen, Kvyat, Grosjean a duo Williamsu.
Druhý kvalifikační segment měl hodně divoký průběh a nestandardní výsledky. Nepostoupili oba jezdci Ferrari, oba McLareny a Pierre Gasly. Na druhé straně výsledkové listiny se naopak uhnízdil Max Verstappen, který si mokré podmínky doslova užíval. Skvělý výsledek zaznamenaly Alfy Romeo. Giovinazzi i Raikknen se probojovali do Q3.
Po prvních pokusech v Q1 se na provizorním prvním místě vyhříval Pérez před Verstappenem a Strollem. Trať nicméně osychala, takže na závěrečné pokusy obuli téměř všichni přechodné pneumatiky. Závěr kvalifikace? Opravdový masakr. Z pole position se nakonec senzačně radoval Lance Stroll, druhý odstartuje Max Verstappen a třetí Sergio Pérez. Lewis Hamilton se kvalifikoval jako šestý, Valtteri Bottas devátý.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.