Tak tohle se nečekalo. Deštěm poznamenanou kvalifikaci na GP Turecka ovládl Lance Stroll. Skvělý den Racing Pointu podtrhl třetí Sergio Pérez. Mercedesy tentokrát obsadily jen šesté a deváté místo.
Stalo se to, čeho se spousta jezdců obávala. Odpolední kvalifikace začala psát svůj příběh za mokrých podmínek. Navíc podle aktuální předpovědi se měl déšť brzy výrazně zhoršovat. A přesně to se taky stalo. Kvůli extrémním podmínkám na istanbulském okruhu byla první část kvalifikace pozastavena šest minut před jejím koncem. V té chvíli vedl Ocon před Bottasem, dvojicí Racing Pointu a Hamltonem. Naopak do dalších bojů by nepostoupili Leclerc, Grosjean Gasly a Russell s Latifim.
Kvalifikace byla restartována ve 13:55 našeho času, přičemž hned v přípravném kole se roztočil Kimi Raikkonen. Nebyl jediný, chyby na zrádné trati se dopustil rovněž Leclerc i další jezdci. Nejhůř však dopadl Grosjean, který svůj vůz zaparkoval do štěrku, čímž zapříčinil další červené vlajky.
Po jejich ukončení měli jezdci čas ještě na jedno rychlé kolo. To ale vším hodně významně zamíchalo, protože téměř celé startovní pole se dokázalo zlepšit. Díky tomu nakonec nepostoupil Magnussen, Kvyat, Grosjean a duo Williamsu.
Druhý kvalifikační segment měl hodně divoký průběh a nestandardní výsledky. Nepostoupili oba jezdci Ferrari, oba McLareny a Pierre Gasly. Na druhé straně výsledkové listiny se naopak uhnízdil Max Verstappen, který si mokré podmínky doslova užíval. Skvělý výsledek zaznamenaly Alfy Romeo. Giovinazzi i Raikknen se probojovali do Q3.
Po prvních pokusech v Q1 se na provizorním prvním místě vyhříval Pérez před Verstappenem a Strollem. Trať nicméně osychala, takže na závěrečné pokusy obuli téměř všichni přechodné pneumatiky. Závěr kvalifikace? Opravdový masakr. Z pole position se nakonec senzačně radoval Lance Stroll, druhý odstartuje Max Verstappen a třetí Sergio Pérez. Lewis Hamilton se kvalifikoval jako šestý, Valtteri Bottas devátý.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.