Tak tohle se nečekalo. Deštěm poznamenanou kvalifikaci na GP Turecka ovládl Lance Stroll. Skvělý den Racing Pointu podtrhl třetí Sergio Pérez. Mercedesy tentokrát obsadily jen šesté a deváté místo.
Stalo se to, čeho se spousta jezdců obávala. Odpolední kvalifikace začala psát svůj příběh za mokrých podmínek. Navíc podle aktuální předpovědi se měl déšť brzy výrazně zhoršovat. A přesně to se taky stalo. Kvůli extrémním podmínkám na istanbulském okruhu byla první část kvalifikace pozastavena šest minut před jejím koncem. V té chvíli vedl Ocon před Bottasem, dvojicí Racing Pointu a Hamltonem. Naopak do dalších bojů by nepostoupili Leclerc, Grosjean Gasly a Russell s Latifim.
Kvalifikace byla restartována ve 13:55 našeho času, přičemž hned v přípravném kole se roztočil Kimi Raikkonen. Nebyl jediný, chyby na zrádné trati se dopustil rovněž Leclerc i další jezdci. Nejhůř však dopadl Grosjean, který svůj vůz zaparkoval do štěrku, čímž zapříčinil další červené vlajky.
Po jejich ukončení měli jezdci čas ještě na jedno rychlé kolo. To ale vším hodně významně zamíchalo, protože téměř celé startovní pole se dokázalo zlepšit. Díky tomu nakonec nepostoupil Magnussen, Kvyat, Grosjean a duo Williamsu.
Druhý kvalifikační segment měl hodně divoký průběh a nestandardní výsledky. Nepostoupili oba jezdci Ferrari, oba McLareny a Pierre Gasly. Na druhé straně výsledkové listiny se naopak uhnízdil Max Verstappen, který si mokré podmínky doslova užíval. Skvělý výsledek zaznamenaly Alfy Romeo. Giovinazzi i Raikknen se probojovali do Q3.
Po prvních pokusech v Q1 se na provizorním prvním místě vyhříval Pérez před Verstappenem a Strollem. Trať nicméně osychala, takže na závěrečné pokusy obuli téměř všichni přechodné pneumatiky. Závěr kvalifikace? Opravdový masakr. Z pole position se nakonec senzačně radoval Lance Stroll, druhý odstartuje Max Verstappen a třetí Sergio Pérez. Lewis Hamilton se kvalifikoval jako šestý, Valtteri Bottas devátý.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.