Ferrari touží po 3. místě v šampionátu. "Bude to ale velmi těžké," uvědomuje si Binotto

Sebastian Vettel s Ferrari za Racing Pointu během závodu na Nürburgringu
Sebastian Vettel s Ferrari za Racing Pointu během závodu na Nürburgringu, foto: Racing Point F1 Team
Petr Hlawiczka 9. listopadu 2020 06:00
Sdílej:

Ferrari se nevzdává a pomýšlí na bronzovou příčku v šampionátu konstruktérů. Nicméně uznává, že to v souboji se soupeři a vzhledem ke své ztrátě bude mít hodně náročné.

Stáji z Maranella v současné době patří až 6. místo, na třetí ztrácí 32 bodů a do konce sezóny zbývají ještě 4 podniky. Před ní jsou Racing Point, McLaren a Renault, které v bitvě o kýženou 3. pozici dělí jediný bod.

Problémem Scuderie kromě bodové ztráty je i rozdíl mezi jejími piloty - zatímco Charlesovi Leclercovi se daří pravidelně dojíždět v první desítce a nasbíral už 85 bodů, tak Sebastian Vettel na něj ztrácí a často chybuje - na svém kontě má jen 18 bodů.

"Rozhodně si myslím, že by bylo skvělé se posunout v šampionátu dopředu, ale když se na to podíváte, tak jsme nezískali žádné body a na jeden tým jsme ztratili," říkal šéf Mattia Binotto po závodě v Imole, kde Daniel Ricciardo s Renaultem skončil na pódiu.

"Bitva je velmi vyrovnaná. Myslím, že se naše auto zlepšuje. Pokusíme se tedy o to, naším cílem je rozhodně se pokusit někoho dostihnout. Zbývají ale už jen 4 závody, takže to bude poněkud dost těžké," pokračuje šéf Ferrari, který prožívá mizernou sezónu, do níž vstoupilo se slabým motorem a moc se nepovedla ani aerodynamika.

Jeho dlouhodobým cílem je vrátit italský tým na nejvyšší příčky a příští rok pravidelně bojovat o pódia: "Náš projekt se nepovedl. Hledali jsme vývojový směr, jenž se ukázal být špatný. Pak dorazil COVID, zastavily se práce na voze, což nás penalizovalo na celou sezónu."

"Museli jsme vyhovět opatřením, která způsobila přerušení na devět týdnů, navíc se hned poté rozhodlo o zmrazení projektů pro rok 2020. Tuto sezónu vnímám v odlišném kontextu než tu normální, dokážeme však zareagovat," slibuje Binotto.

"Pro rok 2021 máme velmi vysoké cíle. Pozoruji jednotný tým, který chce, aby se mu dařilo. Cítí břemeno zodpovědnosti a touhu se dostat zpět. Příští rok budeme mít taky úplně nový motor, který dobře funguje na testovacích stolicích," prozrazuje.

"Máme nápady týkající se auta, ale vzhledem k omezenému množství hodin v aerodynamickém tunelu ve srovnání s minulostí nedokážeme zázraky. Jsem si však jistý tím, že je tým živý a že dosáhneme dalšího pokroku.

Teď to je na nás, abychom to dokázali. Realisticky, Ferrari nebude v roce 2021 bojovat o mistrovský titul. Příští rok se musíme vrátit k pravidelnému boji o pódia. To je naším cílem," dodává Binotto.

Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.