Ferrari se nevzdává a pomýšlí na bronzovou příčku v šampionátu konstruktérů. Nicméně uznává, že to v souboji se soupeři a vzhledem ke své ztrátě bude mít hodně náročné.
Stáji z Maranella v současné době patří až 6. místo, na třetí ztrácí 32 bodů a do konce sezóny zbývají ještě 4 podniky. Před ní jsou Racing Point, McLaren a Renault, které v bitvě o kýženou 3. pozici dělí jediný bod.
Problémem Scuderie kromě bodové ztráty je i rozdíl mezi jejími piloty - zatímco Charlesovi Leclercovi se daří pravidelně dojíždět v první desítce a nasbíral už 85 bodů, tak Sebastian Vettel na něj ztrácí a často chybuje - na svém kontě má jen 18 bodů.
"Rozhodně si myslím, že by bylo skvělé se posunout v šampionátu dopředu, ale když se na to podíváte, tak jsme nezískali žádné body a na jeden tým jsme ztratili," říkal šéf Mattia Binotto po závodě v Imole, kde Daniel Ricciardo s Renaultem skončil na pódiu.
"Bitva je velmi vyrovnaná. Myslím, že se naše auto zlepšuje. Pokusíme se tedy o to, naším cílem je rozhodně se pokusit někoho dostihnout. Zbývají ale už jen 4 závody, takže to bude poněkud dost těžké," pokračuje šéf Ferrari, který prožívá mizernou sezónu, do níž vstoupilo se slabým motorem a moc se nepovedla ani aerodynamika.
Jeho dlouhodobým cílem je vrátit italský tým na nejvyšší příčky a příští rok pravidelně bojovat o pódia: "Náš projekt se nepovedl. Hledali jsme vývojový směr, jenž se ukázal být špatný. Pak dorazil COVID, zastavily se práce na voze, což nás penalizovalo na celou sezónu."
"Museli jsme vyhovět opatřením, která způsobila přerušení na devět týdnů, navíc se hned poté rozhodlo o zmrazení projektů pro rok 2020. Tuto sezónu vnímám v odlišném kontextu než tu normální, dokážeme však zareagovat," slibuje Binotto.
"Pro rok 2021 máme velmi vysoké cíle. Pozoruji jednotný tým, který chce, aby se mu dařilo. Cítí břemeno zodpovědnosti a touhu se dostat zpět. Příští rok budeme mít taky úplně nový motor, který dobře funguje na testovacích stolicích," prozrazuje.
"Máme nápady týkající se auta, ale vzhledem k omezenému množství hodin v aerodynamickém tunelu ve srovnání s minulostí nedokážeme zázraky. Jsem si však jistý tím, že je tým živý a že dosáhneme dalšího pokroku.
Teď to je na nás, abychom to dokázali. Realisticky, Ferrari nebude v roce 2021 bojovat o mistrovský titul. Příští rok se musíme vrátit k pravidelnému boji o pódia. To je naším cílem," dodává Binotto.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar