Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.
Binotto měl s Wolffem na počátku tohoto roku konflikt poté, co FIA zveřejnila informaci o tajné dohodě uzavřené s Ferrari. Šéf Mercedesu označil vysvětlení poklesu výkonu motoru svého soka za "naprosté sr**ky." Podle Tota za něj nemohly technické směrnice, jak tvrdil Binotto, jelikož pravidla podle něj byla jasná.
Spíše šlo o "rozhodnutí, která tým učinil, určití členové týmu," poukázal nepřímo na Binotta jako na osobu, která je zodpovědná za letošní potíže Ferrari. Rovněž popřel jeho tvrzení, že by úpravy pravidel měly dopad na všechny, jelikož Mercedes dokázal meziročně svůj výkon na rozdíl od stáje z Maranella navýšit.
Vztah mezi šéfy obou týmu se zdá být napjatý, Binotto však popírá, že by mezi ním a Wolffem bylo nějaké napětí: "Jestli se nenávidíme? Ze sportovního hlediska je mým hlavním soupeřem, který dlouhá léta vyhrává. Ale nejde o nenávist."
"Chovám vůči němu respekt a toužím jej porazit, ale ne kvůli porážce Tota a Mercedesu. Jde o to dostat Ferrari zpět na špici, na místo, které si zaslouží," vysvětluje Binotto kostrbatě pro italskou televizi Sky.
Poté se vrací k tajné dohodě s FIA. Soupeři podle něj mohli proti ní protestovat, což nakonec nikdo z nich neučinil: "Žádný ze soupeřů proti nám loni protest nepodal. To, co přišlo potom, začalo u přání FIA pokračovat ve svých vyšetřování a analýzách v době, kdy jsme se už soustředili na vývoj auta pro sezónu 2020."
"Proto jsme došli k jednoduché dohodě: nechte nás se soustředit na budoucnost, dovolte nám vzájemně porozumět tomu, co jsou možné šedé oblasti v pravidlech. A když bylo zapotřebí objasnění, tak k tomu došlo. Dohoda byla tajná, jelikož je jasné, že takovou být měla. To jsme měli všem ukázat náš motor?" ptá se dotčeně šéf Ferrari.
"Nemyslím si, že by to někdo kdykoliv v F1 udělal, a ani to nikdo nikdy v budoucnu neudělá. Pokud jde o šedé oblasti, bylo to tak s nimi po celou sezónu 2019, dokud nepřišly nové technické směrnice. A ty byly také sepsány díky naší pomoci. Měly dopad na všechny motory, ale nás postihly více," uznává Binotto.
"Procházíme obtížným obdobím, kdy může jednoduše stoupnout napětí nebo se začne s obviňováním druhých. Místo toho jsme kompaktním týmem, který pracuje na jednom cíli, navíc mám podporu našeho prezidenta a výkonného ředitele. Věříme tomuto sportu a budoucnosti. Ferrari má pevné základy, na kterých se dá stavět a vzhlížet do budoucnosti," dodává.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.