Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.
Binotto měl s Wolffem na počátku tohoto roku konflikt poté, co FIA zveřejnila informaci o tajné dohodě uzavřené s Ferrari. Šéf Mercedesu označil vysvětlení poklesu výkonu motoru svého soka za "naprosté sr**ky." Podle Tota za něj nemohly technické směrnice, jak tvrdil Binotto, jelikož pravidla podle něj byla jasná.
Spíše šlo o "rozhodnutí, která tým učinil, určití členové týmu," poukázal nepřímo na Binotta jako na osobu, která je zodpovědná za letošní potíže Ferrari. Rovněž popřel jeho tvrzení, že by úpravy pravidel měly dopad na všechny, jelikož Mercedes dokázal meziročně svůj výkon na rozdíl od stáje z Maranella navýšit.
Vztah mezi šéfy obou týmu se zdá být napjatý, Binotto však popírá, že by mezi ním a Wolffem bylo nějaké napětí: "Jestli se nenávidíme? Ze sportovního hlediska je mým hlavním soupeřem, který dlouhá léta vyhrává. Ale nejde o nenávist."
"Chovám vůči němu respekt a toužím jej porazit, ale ne kvůli porážce Tota a Mercedesu. Jde o to dostat Ferrari zpět na špici, na místo, které si zaslouží," vysvětluje Binotto kostrbatě pro italskou televizi Sky.
Poté se vrací k tajné dohodě s FIA. Soupeři podle něj mohli proti ní protestovat, což nakonec nikdo z nich neučinil: "Žádný ze soupeřů proti nám loni protest nepodal. To, co přišlo potom, začalo u přání FIA pokračovat ve svých vyšetřování a analýzách v době, kdy jsme se už soustředili na vývoj auta pro sezónu 2020."
"Proto jsme došli k jednoduché dohodě: nechte nás se soustředit na budoucnost, dovolte nám vzájemně porozumět tomu, co jsou možné šedé oblasti v pravidlech. A když bylo zapotřebí objasnění, tak k tomu došlo. Dohoda byla tajná, jelikož je jasné, že takovou být měla. To jsme měli všem ukázat náš motor?" ptá se dotčeně šéf Ferrari.
"Nemyslím si, že by to někdo kdykoliv v F1 udělal, a ani to nikdo nikdy v budoucnu neudělá. Pokud jde o šedé oblasti, bylo to tak s nimi po celou sezónu 2019, dokud nepřišly nové technické směrnice. A ty byly také sepsány díky naší pomoci. Měly dopad na všechny motory, ale nás postihly více," uznává Binotto.
"Procházíme obtížným obdobím, kdy může jednoduše stoupnout napětí nebo se začne s obviňováním druhých. Místo toho jsme kompaktním týmem, který pracuje na jednom cíli, navíc mám podporu našeho prezidenta a výkonného ředitele. Věříme tomuto sportu a budoucnosti. Ferrari má pevné základy, na kterých se dá stavět a vzhlížet do budoucnosti," dodává.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.