Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.
Binotto měl s Wolffem na počátku tohoto roku konflikt poté, co FIA zveřejnila informaci o tajné dohodě uzavřené s Ferrari. Šéf Mercedesu označil vysvětlení poklesu výkonu motoru svého soka za "naprosté sr**ky." Podle Tota za něj nemohly technické směrnice, jak tvrdil Binotto, jelikož pravidla podle něj byla jasná.
Spíše šlo o "rozhodnutí, která tým učinil, určití členové týmu," poukázal nepřímo na Binotta jako na osobu, která je zodpovědná za letošní potíže Ferrari. Rovněž popřel jeho tvrzení, že by úpravy pravidel měly dopad na všechny, jelikož Mercedes dokázal meziročně svůj výkon na rozdíl od stáje z Maranella navýšit.
Vztah mezi šéfy obou týmu se zdá být napjatý, Binotto však popírá, že by mezi ním a Wolffem bylo nějaké napětí: "Jestli se nenávidíme? Ze sportovního hlediska je mým hlavním soupeřem, který dlouhá léta vyhrává. Ale nejde o nenávist."
"Chovám vůči němu respekt a toužím jej porazit, ale ne kvůli porážce Tota a Mercedesu. Jde o to dostat Ferrari zpět na špici, na místo, které si zaslouží," vysvětluje Binotto kostrbatě pro italskou televizi Sky.
Poté se vrací k tajné dohodě s FIA. Soupeři podle něj mohli proti ní protestovat, což nakonec nikdo z nich neučinil: "Žádný ze soupeřů proti nám loni protest nepodal. To, co přišlo potom, začalo u přání FIA pokračovat ve svých vyšetřování a analýzách v době, kdy jsme se už soustředili na vývoj auta pro sezónu 2020."
"Proto jsme došli k jednoduché dohodě: nechte nás se soustředit na budoucnost, dovolte nám vzájemně porozumět tomu, co jsou možné šedé oblasti v pravidlech. A když bylo zapotřebí objasnění, tak k tomu došlo. Dohoda byla tajná, jelikož je jasné, že takovou být měla. To jsme měli všem ukázat náš motor?" ptá se dotčeně šéf Ferrari.
"Nemyslím si, že by to někdo kdykoliv v F1 udělal, a ani to nikdo nikdy v budoucnu neudělá. Pokud jde o šedé oblasti, bylo to tak s nimi po celou sezónu 2019, dokud nepřišly nové technické směrnice. A ty byly také sepsány díky naší pomoci. Měly dopad na všechny motory, ale nás postihly více," uznává Binotto.
"Procházíme obtížným obdobím, kdy může jednoduše stoupnout napětí nebo se začne s obviňováním druhých. Místo toho jsme kompaktním týmem, který pracuje na jednom cíli, navíc mám podporu našeho prezidenta a výkonného ředitele. Věříme tomuto sportu a budoucnosti. Ferrari má pevné základy, na kterých se dá stavět a vzhlížet do budoucnosti," dodává.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.