Letošní sezona Sebastiana Vettela snese jednoslovné označení - katastrofa. Čtyřnásobný mistr světa prohrává s Charlesem Leclercem na body 85:18, což nenechává bez povšimnutí bývalý pilot a současný televizní komentátor Martin Brundle.
Aktuální rozpoložení jezdců Ferrari je diametrálně odlišné. Zatímco Charles Leclerc drží prapor stáje z Maranella nad vodou, Sebastian Vettel se trápí. Dost výrazně. O tom nejlépe svědčí aktuální poměr bodů, který hovoří průběžným skóre 85:18 ve prospěch Monačana. Pro Vettela je to doslova fiasko. Něco takového si může dovolit nováček královské disciplíny motorsportu, ale ne čtyřnásobný mistr světa a jeden z nejzkušenějších borců současného startovního pole.
Je sice pravda, že bývalá hvězda Red Bullu už je ve Ferrari odstřihnutá, protože od příští sezony bude hájit barvy Aston Martinu. Tak či tak jsou ale současné Vettelovy výkony zklamáním. Myslí si to rovněž Martin Brundle, který Vettela moc nešetří.
„Tohle není dívčí škola ani lázně... Vettel by měl podávat dobré výkony i v týmu, kde se netočí vše jen kolem něj. Má problémy s autem, nedokáže si udržet rychlost při nájezdu do zatáček, necítí se pohodlně, z toho plyne jeho krize," všímá si Brit.
Naproti tomu Leclerca Brundle chválí. „Jezdí neuvěřitelně, na mě osobně dělá ještě větší dojem než loni, kdy vyhrál několik závodů. Dokáže si poradit s nestabilním autem, právě tohle je rozdíl mezi ním a Vettelem, který to prostě nezvládá. Tahle vlastnost dělá z dobrého jezdce toho skvělého," uzavírá.
Bude zajímavé sledovat, jestli získá kariéra Sebastiana Vettela u Aston Martinu svůj zašlý lesk. Další šanci už by totiž Němec ve Formuli 1 patrně nedostal. Příští sezona se proto z Vettelova pohledu dá označit slovním spojením všechno, nebo nic.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.