Letošní sezona Sebastiana Vettela snese jednoslovné označení - katastrofa. Čtyřnásobný mistr světa prohrává s Charlesem Leclercem na body 85:18, což nenechává bez povšimnutí bývalý pilot a současný televizní komentátor Martin Brundle.
Aktuální rozpoložení jezdců Ferrari je diametrálně odlišné. Zatímco Charles Leclerc drží prapor stáje z Maranella nad vodou, Sebastian Vettel se trápí. Dost výrazně. O tom nejlépe svědčí aktuální poměr bodů, který hovoří průběžným skóre 85:18 ve prospěch Monačana. Pro Vettela je to doslova fiasko. Něco takového si může dovolit nováček královské disciplíny motorsportu, ale ne čtyřnásobný mistr světa a jeden z nejzkušenějších borců současného startovního pole.
Je sice pravda, že bývalá hvězda Red Bullu už je ve Ferrari odstřihnutá, protože od příští sezony bude hájit barvy Aston Martinu. Tak či tak jsou ale současné Vettelovy výkony zklamáním. Myslí si to rovněž Martin Brundle, který Vettela moc nešetří.
„Tohle není dívčí škola ani lázně... Vettel by měl podávat dobré výkony i v týmu, kde se netočí vše jen kolem něj. Má problémy s autem, nedokáže si udržet rychlost při nájezdu do zatáček, necítí se pohodlně, z toho plyne jeho krize," všímá si Brit.
Naproti tomu Leclerca Brundle chválí. „Jezdí neuvěřitelně, na mě osobně dělá ještě větší dojem než loni, kdy vyhrál několik závodů. Dokáže si poradit s nestabilním autem, právě tohle je rozdíl mezi ním a Vettelem, který to prostě nezvládá. Tahle vlastnost dělá z dobrého jezdce toho skvělého," uzavírá.
Bude zajímavé sledovat, jestli získá kariéra Sebastiana Vettela u Aston Martinu svůj zašlý lesk. Další šanci už by totiž Němec ve Formuli 1 patrně nedostal. Příští sezona se proto z Vettelova pohledu dá označit slovním spojením všechno, nebo nic.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.