Dobrá zpráva pro fanoušky Kimiho Räikkönena - finský veterán bude i příští rok závodit ve Formuli 1. Stáj Alfa Romeo potvrzuje, že po jeho boku bude pokračoval také Antonio Giovinazzi.
Již před Velkou cenou Německa se objevily zprávy, že Kimi v F1 bude závodit i v příští sezóně, nebylo nicméně jasné, kdo se objeví o jeho boku - jestli některý z italských mladíků jako např. Mick Schumacher či Sergio Pérez, s nímž překvapivě rozvázal spolupráci Racing Point.
Räikkönen přitom tento měsíc oslavil své 41 narozeniny a v F1 jej čeká již 19. sezóna. I po návratu Fernanda Alonsa s Renaultem tak zůstane nejstarším pilotem v poli. Alfa Romeo o jeho služby měla zájem, rozhodnutí bylo na něm.
Po nedělním závodu v Portugalsku bylo patrné, že je stále motivovaný: "Alfa Romeo je pro mě více než týmem, je něco jako druhou rodinou. Je zde pořád tolik tváří, kolik zde bylo při mém debutu v F1 v roce 2001, a jedinečná atmosféra tohoto týmu mi dává motivaci pokračovat v 19. sezóně v tomto sportu příští rok."
Masterclass 👨🏼🏫#PortugueseGP @F1 pic.twitter.com/2s7JUjGW3R
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 25, 2020"Nebyl bych tady, pokud bych nevěřil projektu týmu a tomu, co podle nás můžeme společně dosáhnout. Jde o tým, který si cení více tvrdé práce než slov, což sedí mému stylu. Těším se na příští rok a doufám, že s týmem uděláme pokrok a dostaneme se do čela středu pole," přeje si Räikkönen.
Giovinazzi i přes nevyrovnané výkony bude pokračovat díky podpoře Ferrari: "Alfa Romeo je v posledních 2 sezónách mým domovem v F1. A jsem rád, že tento vztah bude moci pokračovat další rok. Tým do mě vkládá důvěru a já dělám maximum pro to, abych se mu za to odvděčil tvrdou prací a odhodláním."
"Dosáhli jsme několika dobrých výsledků a cítím, že jsem přispěl k pokroku týmu. Cesta je před námi ale dlouhá a je toho mnohem více, co bychom chtěli společně dosáhnout. Letošní a příští sezónu spojuje mnoho společného, veškerá práce od nynějška do konce roku se bude počítat pro tu příští. Jsme připraveni do toho dát vše," tvrdí Giovinazzi.
Together again in 2021 😆#F1 @alfaromeoracing pic.twitter.com/HgRH5a7GaS
— Formula 1 (@F1) October 30, 2020A jeho šéf Frederic Vasseur k potvrzení obou pilotů dodává: "Jsem moc potěšen tím, že tým bude pokračovat další sezónu s Antoniem a s Kimim. Kimi je pilot, kterého není třeba představovat. Jeho talent je všem viditelný už od roku 2001 a stále vidím tu jeho vášeň a motivaci pokaždé, když pracuje. Můžeme mu důvěřovat, že z auta dostane 100%. Je skutečným lídrem pro lidi kolem něj."
"Antonio zakončil loňský rok velmi dobře a letos na to navázal a dále se zlepšuje. Na dráze a schůzkách sehrává klíčovou roli pro náš tým, plně si tedy novou smlouvu pro rok 2021 zaslouží. Jeho pracovní morálka, oddanost týmu a nakažlivé nadšení jsou pro Alfu Romeo velkým přínosem," hodnotí Vasseur.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.