Dobrá zpráva pro fanoušky Kimiho Räikkönena - finský veterán bude i příští rok závodit ve Formuli 1. Stáj Alfa Romeo potvrzuje, že po jeho boku bude pokračoval také Antonio Giovinazzi.
Již před Velkou cenou Německa se objevily zprávy, že Kimi v F1 bude závodit i v příští sezóně, nebylo nicméně jasné, kdo se objeví o jeho boku - jestli některý z italských mladíků jako např. Mick Schumacher či Sergio Pérez, s nímž překvapivě rozvázal spolupráci Racing Point.
Räikkönen přitom tento měsíc oslavil své 41 narozeniny a v F1 jej čeká již 19. sezóna. I po návratu Fernanda Alonsa s Renaultem tak zůstane nejstarším pilotem v poli. Alfa Romeo o jeho služby měla zájem, rozhodnutí bylo na něm.
Po nedělním závodu v Portugalsku bylo patrné, že je stále motivovaný: "Alfa Romeo je pro mě více než týmem, je něco jako druhou rodinou. Je zde pořád tolik tváří, kolik zde bylo při mém debutu v F1 v roce 2001, a jedinečná atmosféra tohoto týmu mi dává motivaci pokračovat v 19. sezóně v tomto sportu příští rok."
Masterclass 👨🏼🏫#PortugueseGP @F1 pic.twitter.com/2s7JUjGW3R
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 25, 2020"Nebyl bych tady, pokud bych nevěřil projektu týmu a tomu, co podle nás můžeme společně dosáhnout. Jde o tým, který si cení více tvrdé práce než slov, což sedí mému stylu. Těším se na příští rok a doufám, že s týmem uděláme pokrok a dostaneme se do čela středu pole," přeje si Räikkönen.
Giovinazzi i přes nevyrovnané výkony bude pokračovat díky podpoře Ferrari: "Alfa Romeo je v posledních 2 sezónách mým domovem v F1. A jsem rád, že tento vztah bude moci pokračovat další rok. Tým do mě vkládá důvěru a já dělám maximum pro to, abych se mu za to odvděčil tvrdou prací a odhodláním."
"Dosáhli jsme několika dobrých výsledků a cítím, že jsem přispěl k pokroku týmu. Cesta je před námi ale dlouhá a je toho mnohem více, co bychom chtěli společně dosáhnout. Letošní a příští sezónu spojuje mnoho společného, veškerá práce od nynějška do konce roku se bude počítat pro tu příští. Jsme připraveni do toho dát vše," tvrdí Giovinazzi.
Together again in 2021 😆#F1 @alfaromeoracing pic.twitter.com/HgRH5a7GaS
— Formula 1 (@F1) October 30, 2020A jeho šéf Frederic Vasseur k potvrzení obou pilotů dodává: "Jsem moc potěšen tím, že tým bude pokračovat další sezónu s Antoniem a s Kimim. Kimi je pilot, kterého není třeba představovat. Jeho talent je všem viditelný už od roku 2001 a stále vidím tu jeho vášeň a motivaci pokaždé, když pracuje. Můžeme mu důvěřovat, že z auta dostane 100%. Je skutečným lídrem pro lidi kolem něj."
"Antonio zakončil loňský rok velmi dobře a letos na to navázal a dále se zlepšuje. Na dráze a schůzkách sehrává klíčovou roli pro náš tým, plně si tedy novou smlouvu pro rok 2021 zaslouží. Jeho pracovní morálka, oddanost týmu a nakažlivé nadšení jsou pro Alfu Romeo velkým přínosem," hodnotí Vasseur.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.