Dobrá zpráva pro fanoušky Kimiho Räikkönena - finský veterán bude i příští rok závodit ve Formuli 1. Stáj Alfa Romeo potvrzuje, že po jeho boku bude pokračoval také Antonio Giovinazzi.
Již před Velkou cenou Německa se objevily zprávy, že Kimi v F1 bude závodit i v příští sezóně, nebylo nicméně jasné, kdo se objeví o jeho boku - jestli některý z italských mladíků jako např. Mick Schumacher či Sergio Pérez, s nímž překvapivě rozvázal spolupráci Racing Point.
Räikkönen přitom tento měsíc oslavil své 41 narozeniny a v F1 jej čeká již 19. sezóna. I po návratu Fernanda Alonsa s Renaultem tak zůstane nejstarším pilotem v poli. Alfa Romeo o jeho služby měla zájem, rozhodnutí bylo na něm.
Po nedělním závodu v Portugalsku bylo patrné, že je stále motivovaný: "Alfa Romeo je pro mě více než týmem, je něco jako druhou rodinou. Je zde pořád tolik tváří, kolik zde bylo při mém debutu v F1 v roce 2001, a jedinečná atmosféra tohoto týmu mi dává motivaci pokračovat v 19. sezóně v tomto sportu příští rok."
Masterclass 👨🏼🏫#PortugueseGP @F1 pic.twitter.com/2s7JUjGW3R
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 25, 2020"Nebyl bych tady, pokud bych nevěřil projektu týmu a tomu, co podle nás můžeme společně dosáhnout. Jde o tým, který si cení více tvrdé práce než slov, což sedí mému stylu. Těším se na příští rok a doufám, že s týmem uděláme pokrok a dostaneme se do čela středu pole," přeje si Räikkönen.
Giovinazzi i přes nevyrovnané výkony bude pokračovat díky podpoře Ferrari: "Alfa Romeo je v posledních 2 sezónách mým domovem v F1. A jsem rád, že tento vztah bude moci pokračovat další rok. Tým do mě vkládá důvěru a já dělám maximum pro to, abych se mu za to odvděčil tvrdou prací a odhodláním."
"Dosáhli jsme několika dobrých výsledků a cítím, že jsem přispěl k pokroku týmu. Cesta je před námi ale dlouhá a je toho mnohem více, co bychom chtěli společně dosáhnout. Letošní a příští sezónu spojuje mnoho společného, veškerá práce od nynějška do konce roku se bude počítat pro tu příští. Jsme připraveni do toho dát vše," tvrdí Giovinazzi.
Together again in 2021 😆#F1 @alfaromeoracing pic.twitter.com/HgRH5a7GaS
— Formula 1 (@F1) October 30, 2020A jeho šéf Frederic Vasseur k potvrzení obou pilotů dodává: "Jsem moc potěšen tím, že tým bude pokračovat další sezónu s Antoniem a s Kimim. Kimi je pilot, kterého není třeba představovat. Jeho talent je všem viditelný už od roku 2001 a stále vidím tu jeho vášeň a motivaci pokaždé, když pracuje. Můžeme mu důvěřovat, že z auta dostane 100%. Je skutečným lídrem pro lidi kolem něj."
"Antonio zakončil loňský rok velmi dobře a letos na to navázal a dále se zlepšuje. Na dráze a schůzkách sehrává klíčovou roli pro náš tým, plně si tedy novou smlouvu pro rok 2021 zaslouží. Jeho pracovní morálka, oddanost týmu a nakažlivé nadšení jsou pro Alfu Romeo velkým přínosem," hodnotí Vasseur.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.