Ferrari v Portugalsku dojelo s oběma vozy na bodech a předvedlo slibnější výkon než v předchozích podnicích, nyní však musí potvrdit, že nešlo o jednorázové zlepšení dané vlastnostmi trati.
Letos prožívá Scuderia náročnou sezónu - nevyhrála ani jeden závod, pouze se dvakrát dostala na pódium a propadla se mezi konstruktéry z loňské druhé až na šestou příčku.
Ve třech předchozích podnicích nasadila po částech svůj nový balík ve snaze napravit aerodynamické nedostatky, poslední díl přidala teď v Portugalsku. A Charles Leclerc s vozem SF1000 dojel na čtvrtém místě, bodoval i jeho týmový kolega Sebastian Vettel.
Oproti domácímu závodu v Mugellu šlo o znatelný pokrok, šéf Mattia Binotto je ale opatrný: "Auto se lehce zlepšilo, nicméně nejde o zcela jiný obrázek. Bitva uprostřed pole je tak vyrovnaná, že stačí jen pár desetin, abyste byli vpředu či vzadu."
"Myslím, že naše závodní rychlost byla v Mugellu velmi slabá ve srovnání s tou kvalifikační. V Portugalsku byla lepší, mělo to však mnoho příčin - ne jen vylepšení vozu. Pro nás bude v příštích závodech důležité prokázat, že nám vylepšení zvyšují výkonnost a že se netýkala je Portimaa," pokračuje Binotto.
Leclerc se po výborném výkonu v neděli dostal mezi jezdci na páté místo a na čtvrtého Daniela Ricciarda z Renaultu mu chybí už jen pět bodů. Souhlasí přitom se svým šéfem, že portugalský okruh jejich vozu se slabší pohonnou jednotkou seděl.
"Některé vlastnosti posledních okruhů zřejmě trochu nahrávaly našemu autu a pomohly nám. Po celou dobu šlo o drobné kroky, ale pokaždé tím správný směrem. Nicméně to nevysvětluje zisky, kterých jsme dosáhli v posledních dvou závodech. Ty s nimi nesouvisely," upozorňuje pilot Ferrari.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.