Ferrari v Portugalsku dojelo s oběma vozy na bodech a předvedlo slibnější výkon než v předchozích podnicích, nyní však musí potvrdit, že nešlo o jednorázové zlepšení dané vlastnostmi trati.
Letos prožívá Scuderia náročnou sezónu - nevyhrála ani jeden závod, pouze se dvakrát dostala na pódium a propadla se mezi konstruktéry z loňské druhé až na šestou příčku.
Ve třech předchozích podnicích nasadila po částech svůj nový balík ve snaze napravit aerodynamické nedostatky, poslední díl přidala teď v Portugalsku. A Charles Leclerc s vozem SF1000 dojel na čtvrtém místě, bodoval i jeho týmový kolega Sebastian Vettel.
Oproti domácímu závodu v Mugellu šlo o znatelný pokrok, šéf Mattia Binotto je ale opatrný: "Auto se lehce zlepšilo, nicméně nejde o zcela jiný obrázek. Bitva uprostřed pole je tak vyrovnaná, že stačí jen pár desetin, abyste byli vpředu či vzadu."
"Myslím, že naše závodní rychlost byla v Mugellu velmi slabá ve srovnání s tou kvalifikační. V Portugalsku byla lepší, mělo to však mnoho příčin - ne jen vylepšení vozu. Pro nás bude v příštích závodech důležité prokázat, že nám vylepšení zvyšují výkonnost a že se netýkala je Portimaa," pokračuje Binotto.
Leclerc se po výborném výkonu v neděli dostal mezi jezdci na páté místo a na čtvrtého Daniela Ricciarda z Renaultu mu chybí už jen pět bodů. Souhlasí přitom se svým šéfem, že portugalský okruh jejich vozu se slabší pohonnou jednotkou seděl.
"Některé vlastnosti posledních okruhů zřejmě trochu nahrávaly našemu autu a pomohly nám. Po celou dobu šlo o drobné kroky, ale pokaždé tím správný směrem. Nicméně to nevysvětluje zisky, kterých jsme dosáhli v posledních dvou závodech. Ty s nimi nesouvisely," upozorňuje pilot Ferrari.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.