Sebastian Vettel prožívá extrémně těžkou sezonu. Němec hájící barvy Ferrari se trápí, přičemž začíná pochybovat o tom, že ve srovnání s týmovým kolegou Leclercem má totožný vůz.
Forma obou jezdců Ferrari je v posledních měsících absolutně diametrálně odlišná. Zatímco Charles Leclerc ždíme z nekonkurenceschopného stroje snad všechen jeho potenciál, Sebastian Vettel se trápí. Čtyřnásobný mistr světa zažívá patrně nejhorší sezonu ve své kariéře. A frustrace narůstá...
Další olej do ohně přilil závod v Portugalsku. Charles Leclerc v něm exceloval, odměnou mu bylo čtvrté místo a dvanáct bodů do tabulky mistrovství světa. To Vettel už takové štěstí neměl, ostřílený Němec prožil další bolestivé odpoledne, na jehož konci získal pouhý jeden bod. Bývalý šampion se po závodě nechal slyšet, že jeho vůz je ve srovnání s s tím Leclerca odlišný.
Šéf Scuderie Mattia Binotto ale takové nařčení odmítá. „Auta Seba a Charlese jsou stoprocentně totožná. Seb potřebuje v Imole zlepšit hlavně kvalifikaci, to je jeho největší problém na který doplácí i v závodech. Je pravdou, že Charles jezdí opravdu skvěle, ovšem myslím si, že od druhého jezdce bychom mohli čekat lepší výsledky," rýpnul si Binotto do Vettela.
Binotto zároveň poukazuje na fakt, že Ferrari svůj vůz sice neustále vylepšuje, ale zároveň nejde o nikterak razantní pokroky. „Auto neustále vylepšujeme, ale nemyslím si, že by to bylo něco zásadního, například v Mugellu byla naše závodní rychlost katastrofální. Tady se to zlepšilo nicméně z mého pohledu hraje roli více faktorů, nejen novinky na voze."
Podle samotného Vettela je problém v tom, že necítí takovou úroveň přítlaku, kterou vnímá jeho monacký parťák. To se pak odráží na výkonech i samotných výsledcích. „Pracujeme na tom," dodává čtyřnásobný mistr světa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.