Sebastian Vettel prožívá extrémně těžkou sezonu. Němec hájící barvy Ferrari se trápí, přičemž začíná pochybovat o tom, že ve srovnání s týmovým kolegou Leclercem má totožný vůz.
Forma obou jezdců Ferrari je v posledních měsících absolutně diametrálně odlišná. Zatímco Charles Leclerc ždíme z nekonkurenceschopného stroje snad všechen jeho potenciál, Sebastian Vettel se trápí. Čtyřnásobný mistr světa zažívá patrně nejhorší sezonu ve své kariéře. A frustrace narůstá...
Další olej do ohně přilil závod v Portugalsku. Charles Leclerc v něm exceloval, odměnou mu bylo čtvrté místo a dvanáct bodů do tabulky mistrovství světa. To Vettel už takové štěstí neměl, ostřílený Němec prožil další bolestivé odpoledne, na jehož konci získal pouhý jeden bod. Bývalý šampion se po závodě nechal slyšet, že jeho vůz je ve srovnání s s tím Leclerca odlišný.
Šéf Scuderie Mattia Binotto ale takové nařčení odmítá. „Auta Seba a Charlese jsou stoprocentně totožná. Seb potřebuje v Imole zlepšit hlavně kvalifikaci, to je jeho největší problém na který doplácí i v závodech. Je pravdou, že Charles jezdí opravdu skvěle, ovšem myslím si, že od druhého jezdce bychom mohli čekat lepší výsledky," rýpnul si Binotto do Vettela.
Binotto zároveň poukazuje na fakt, že Ferrari svůj vůz sice neustále vylepšuje, ale zároveň nejde o nikterak razantní pokroky. „Auto neustále vylepšujeme, ale nemyslím si, že by to bylo něco zásadního, například v Mugellu byla naše závodní rychlost katastrofální. Tady se to zlepšilo nicméně z mého pohledu hraje roli více faktorů, nejen novinky na voze."
Podle samotného Vettela je problém v tom, že necítí takovou úroveň přítlaku, kterou vnímá jeho monacký parťák. To se pak odráží na výkonech i samotných výsledcích. „Pracujeme na tom," dodává čtyřnásobný mistr světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.