Výkonný ředitel skupiny McLaren Ron Dennis v rozhovoru pro časopis Motor Sport přiznává, že mu v roce 2007 vyhrožovali vyloučením McLarenu z Formule 1 na dvě sezóny, pokud by se kvůli obrovské pokutě po špionážní aféře rozhodl obrátit na civilní soudy. Krádež dat Renaultu o tři měsíce později se přitom obešla bez jakéhokoliv trestu.
Dennis po pěti letech uvedl, že McLaren žádným způsobem netěžil z dat Ferrari, která Nigel Stepney předal Miku Coughlanovi. Dokud se o tom nedozvěděla média, nebyl si ničeho špatného vědom.
"Byla zpochybňována má osobní bezúhonnost, ale jednoduše jsem vždy říkal to, o čem jsem byl přesvědčený, že bylo pravdou. Když mi byla oznámena výše pokuty udělené McLarenu na základě toho, co soud označil za nepřímé důkazy, tak jsem věděl, že jedinou možností bude obrátit se na civilní soudy," vzpomíná Denis.
"Pak mi ale soukromě dva členové Světové rady motosportu řekli, že kdybych to udělal, trest by byl zvýšen na dvouletý zákaz. Takže místo pokuty ve výši 100 milionů dolarů jsem čelil možnosti ztratit všechny příjmy celého týmu v průběhu dvou let, což bylo mnohem větší částkou. Musel jsem přijmout pragmatické rozhodnutí.
Nikdy jsem se nesmířil - a nikdy se ani nesmířím - se svým přesvědčením, že došlo h hluboké nespravedlnosti. Ani jsem nemohl přijmout a ani nepřijímám výši pokuty, která zdaleka nebyla úměrnou. Cítil jsem, že se jedná o pomstu," pokračuje výkonný ředitel McLarenu.
Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis (foto: McLaren Mercedes)
Zmiňuje se při tom o citátu z knihy Toma Bowera The Secret Life of Bernie Ecclestone, podle níž bývalý prezident FIA Max Mosley o pokutě uvedl, že jí tvořilo "5 milionů dolarů za přestupek a 95 milionů dolarů za to, že Ron je pi.."
Pocit nesmírné nespravedlnosti byl umocněn o tři měsíce později, když byl Renault obviněn z držení citlivých dat McLarenu, přičemž unikl bez jakéhokoliv trestu. "Jednalo se o únik z našich počítačů naší technologie na servery týmu soupeře, přesto se nic nestalo," přibližuje Dennis jedny velmi hořké chvíle svého života, kdy se navíc po 22 letech rozcházel se svou manželkou Lisou.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.