Výkonný ředitel skupiny McLaren Ron Dennis v rozhovoru pro časopis Motor Sport přiznává, že mu v roce 2007 vyhrožovali vyloučením McLarenu z Formule 1 na dvě sezóny, pokud by se kvůli obrovské pokutě po špionážní aféře rozhodl obrátit na civilní soudy. Krádež dat Renaultu o tři měsíce později se přitom obešla bez jakéhokoliv trestu.
Dennis po pěti letech uvedl, že McLaren žádným způsobem netěžil z dat Ferrari, která Nigel Stepney předal Miku Coughlanovi. Dokud se o tom nedozvěděla média, nebyl si ničeho špatného vědom.
"Byla zpochybňována má osobní bezúhonnost, ale jednoduše jsem vždy říkal to, o čem jsem byl přesvědčený, že bylo pravdou. Když mi byla oznámena výše pokuty udělené McLarenu na základě toho, co soud označil za nepřímé důkazy, tak jsem věděl, že jedinou možností bude obrátit se na civilní soudy," vzpomíná Denis.
"Pak mi ale soukromě dva členové Světové rady motosportu řekli, že kdybych to udělal, trest by byl zvýšen na dvouletý zákaz. Takže místo pokuty ve výši 100 milionů dolarů jsem čelil možnosti ztratit všechny příjmy celého týmu v průběhu dvou let, což bylo mnohem větší částkou. Musel jsem přijmout pragmatické rozhodnutí.
Nikdy jsem se nesmířil - a nikdy se ani nesmířím - se svým přesvědčením, že došlo h hluboké nespravedlnosti. Ani jsem nemohl přijmout a ani nepřijímám výši pokuty, která zdaleka nebyla úměrnou. Cítil jsem, že se jedná o pomstu," pokračuje výkonný ředitel McLarenu.
Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis (foto: McLaren Mercedes)
Zmiňuje se při tom o citátu z knihy Toma Bowera The Secret Life of Bernie Ecclestone, podle níž bývalý prezident FIA Max Mosley o pokutě uvedl, že jí tvořilo "5 milionů dolarů za přestupek a 95 milionů dolarů za to, že Ron je pi.."
Pocit nesmírné nespravedlnosti byl umocněn o tři měsíce později, když byl Renault obviněn z držení citlivých dat McLarenu, přičemž unikl bez jakéhokoliv trestu. "Jednalo se o únik z našich počítačů naší technologie na servery týmu soupeře, přesto se nic nestalo," přibližuje Dennis jedny velmi hořké chvíle svého života, kdy se navíc po 22 letech rozcházel se svou manželkou Lisou.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.