Výkonný ředitel skupiny McLaren Ron Dennis v rozhovoru pro časopis Motor Sport přiznává, že mu v roce 2007 vyhrožovali vyloučením McLarenu z Formule 1 na dvě sezóny, pokud by se kvůli obrovské pokutě po špionážní aféře rozhodl obrátit na civilní soudy. Krádež dat Renaultu o tři měsíce později se přitom obešla bez jakéhokoliv trestu.
Dennis po pěti letech uvedl, že McLaren žádným způsobem netěžil z dat Ferrari, která Nigel Stepney předal Miku Coughlanovi. Dokud se o tom nedozvěděla média, nebyl si ničeho špatného vědom.
"Byla zpochybňována má osobní bezúhonnost, ale jednoduše jsem vždy říkal to, o čem jsem byl přesvědčený, že bylo pravdou. Když mi byla oznámena výše pokuty udělené McLarenu na základě toho, co soud označil za nepřímé důkazy, tak jsem věděl, že jedinou možností bude obrátit se na civilní soudy," vzpomíná Denis.
"Pak mi ale soukromě dva členové Světové rady motosportu řekli, že kdybych to udělal, trest by byl zvýšen na dvouletý zákaz. Takže místo pokuty ve výši 100 milionů dolarů jsem čelil možnosti ztratit všechny příjmy celého týmu v průběhu dvou let, což bylo mnohem větší částkou. Musel jsem přijmout pragmatické rozhodnutí.
Nikdy jsem se nesmířil - a nikdy se ani nesmířím - se svým přesvědčením, že došlo h hluboké nespravedlnosti. Ani jsem nemohl přijmout a ani nepřijímám výši pokuty, která zdaleka nebyla úměrnou. Cítil jsem, že se jedná o pomstu," pokračuje výkonný ředitel McLarenu.
Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis (foto: McLaren Mercedes)
Zmiňuje se při tom o citátu z knihy Toma Bowera The Secret Life of Bernie Ecclestone, podle níž bývalý prezident FIA Max Mosley o pokutě uvedl, že jí tvořilo "5 milionů dolarů za přestupek a 95 milionů dolarů za to, že Ron je pi.."
Pocit nesmírné nespravedlnosti byl umocněn o tři měsíce později, když byl Renault obviněn z držení citlivých dat McLarenu, přičemž unikl bez jakéhokoliv trestu. "Jednalo se o únik z našich počítačů naší technologie na servery týmu soupeře, přesto se nic nestalo," přibližuje Dennis jedny velmi hořké chvíle svého života, kdy se navíc po 22 letech rozcházel se svou manželkou Lisou.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.