Williams FW14B bylo v roce 1992 zcela dominantní auto: vyhrálo deset závodů a oba šampionáty. Velkou zásluhu na tomto úspěch neslo inovativní aktivní zavěšení. Na počátky vývoje tohoto systému v Grove vzpomíná Patrick Head, který byl technickým ředitelem týmu.
Během éry suknic [po stranách podlahy] v letech 1981/82 jsme jezdili s vozy velmi blízko u země. Zavěšení bylo neuvěřitelně tvrdé a tehdy mě ohromilo, jak vozy na dráze pérují, poskakují přes hrboly a obrubníky. Tehdy jsme začali přemýšlet o aktivním zavěšení.
Cílem bylo jezdit s co nejměkčím vozem, ale abychom přitom nepřišli o kontrolu nad aerodynamickou platformou. Začali jsme pracovat hned z kraje roku 1985 a první systém jsme nasadili na FW09 na konci roku 85 s Nelsonem Piquetem za volantem. Musel to být jeden z prvních Nelsonových testů, protože k nám přestoupil na konci sezóny.
Prvotní systém neměl žádné zkrutné vzpěry - využíval plynové pružiny a byl řízený mechanickým řídicím systémem. Při nárůstu aerodynamického tlaku udržoval úroveň vozu pumpováním oleje do systému.
Při prvním testu v Silverstone se uvolnila hadice s hydraulikou a na zádi vozu vznikl rozsáhlý požár. Mnoho kilometrů jsme s tímto systémem neujeli, ale zjistili jsme, že vyžaduje mnohem sofistikovanější elektro-hydraulický regulátor.
Další jízdu s aktivním systémem jsme podnikli s vozem FW11. Měl mnohem lepší software a jednalo se o velký krok kupředu. Testovali jsme s Nelsonem a Nigelem [Mansellem], ale Nigel o to neměl zájem, protože měl nějaké špatné zkušenosti s tímto systémem v minulosti u Lotusu. Nelson ho však miloval a vyhrál s ním v Monze na konci roku 1987.
Williams FW14B vyhrál v sezóně 1992 deset závodů z 16
Rok 1988 jsme zahájili s aktivním zavěšením na voze, ale v Silverstone jsme ho po sérii problémů se spolehlivostí odstranili. Nechladili jsme řádně olej a to činilo potíže se spolehlivostí s motorem Judd. S aktivním vozem jsme potom nejezdili až do roku 1992, i když s ním jsme v roce 1991 absolvovali dost intenzivní testovací program.
Software na voze 1992 byl mnohem pokročilejší, než s čímkoliv jsme dříve jezdili: byl jednak spolehlivý a také efektivní, auto bylo velmi rychlé. Pro rok 1993 jsme na FW15 ho dále vylepšili.
Byl jsem zklamaný, když bylo aktivní zavěšení na konci roku 1993 zakázáno. Nedošlo k tomu pro to, že by se jednalo o pomůcku pilota, ale dost lidí si stěžovalo FIA, že to je pro F1 špatné. A tak došlo k zákazu."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.