Sebastian Vettel má po osmi závodech sedmasedmdesátibodový náskok před svými největšími soupeři: Jensonem Buttonem a Markem Webberem. Podařilo se v historii někomu podobný náskok smazat?
Statistika soupeřům příliš nadějí nedává: podle ní by 77bodový náskok měl Vettelovi zajistit titul. Pokud nedošlo ke zranění vedoucího muže šampionátu, podobnou ztrátu se ještě nikdy nikomu nepodařilo dohnat.
Zbývá 11 závodů - pokud by Webber či Button (jeden z nich) všechny zbývající vyhráli a Vettel dojížděl vždy pouze druhý, měli by oba na konci sezóny stejný počet bodů - 384. V tom případě by kvůli nižšímu počtu vítězství Sebastian titul nezískal.
Nabízejí se i jiné scénáře v podobě série technických selhání či odstoupení v důsledku kolizí. Ty jsou však méně pravděpodobné a není divu, že Vettelovi soupeři už zahazují flinty do žita. A historikové jim to vůbec nemají za zlé. Podívejme se na největší obraty v dějinách F1.
James Hunt x Niki Lauda (1976)Největší rozdíl: 35 bodů (97 bodů při současném bodovacím systému)Pilot McLarenu Hunt stáhl větší náskok, než má dnes Vettel, pouze díky hrozivé nehodě Nikiho Laudy na Nürburgringu. Lauda po ní musel dva závody vynechat a Hunt stihl do konce sezóny nasbírat o bod víc.
Zkušený Räikkönen (vlevo) si nakonec s nováčkem Hamiltonem v roce 2007 poradil(foto: Sutton Images)
Kimi Räikkönen x Lewis Hamilton (2007)Největší rozdíl: 26 bodů (65 při současném bodovacím systému)Räikkönen se před čtyřmi lety po útlumu uprostřed sezóny vzchopil a také díky Hamiltonovým chybám získal v dramatickém vyvrcholení s Ferrari titul.
John Surtees x Jim Clark (1964)Největší rozdíl: 20 bodů (56 při současném bodovacím systému)Surtees kvůli nespolehlivosti Ferrari a Clarkově rychlosti v polovině sezóny hodně ztrácel. Clarkovi v Mexiku odešel motor Climax a z titulu se tak místo Lotusu radoval Surtees se Scuderií.
Ayrton Senna x Alain Prost (1988)Největší rozdíl: 18 bodů (50 při současném bodovacím systému)Brazilec byl v prvním závodě diskvalifikován, ve třetím v Monaku sice rozdrtil konkurenci v kvalifikaci, kterou vyhrál s náskokem jedné sekundy, v závodě jej kvůli chvilce nepozornosti boural a z vítězství se opět radoval Prost. Uprostřed sezóny se však vzchopil: vyhrál šest závodů ze sedmi, ztrátu smazal a na konci se těšil ze svého prvního mistrovského titulu v kariéře.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.