Sebastian Vettel má po osmi závodech sedmasedmdesátibodový náskok před svými největšími soupeři: Jensonem Buttonem a Markem Webberem. Podařilo se v historii někomu podobný náskok smazat?
Statistika soupeřům příliš nadějí nedává: podle ní by 77bodový náskok měl Vettelovi zajistit titul. Pokud nedošlo ke zranění vedoucího muže šampionátu, podobnou ztrátu se ještě nikdy nikomu nepodařilo dohnat.
Zbývá 11 závodů - pokud by Webber či Button (jeden z nich) všechny zbývající vyhráli a Vettel dojížděl vždy pouze druhý, měli by oba na konci sezóny stejný počet bodů - 384. V tom případě by kvůli nižšímu počtu vítězství Sebastian titul nezískal.
Nabízejí se i jiné scénáře v podobě série technických selhání či odstoupení v důsledku kolizí. Ty jsou však méně pravděpodobné a není divu, že Vettelovi soupeři už zahazují flinty do žita. A historikové jim to vůbec nemají za zlé. Podívejme se na největší obraty v dějinách F1.
James Hunt x Niki Lauda (1976)Největší rozdíl: 35 bodů (97 bodů při současném bodovacím systému)Pilot McLarenu Hunt stáhl větší náskok, než má dnes Vettel, pouze díky hrozivé nehodě Nikiho Laudy na Nürburgringu. Lauda po ní musel dva závody vynechat a Hunt stihl do konce sezóny nasbírat o bod víc.
Zkušený Räikkönen (vlevo) si nakonec s nováčkem Hamiltonem v roce 2007 poradil(foto: Sutton Images)
Kimi Räikkönen x Lewis Hamilton (2007)Největší rozdíl: 26 bodů (65 při současném bodovacím systému)Räikkönen se před čtyřmi lety po útlumu uprostřed sezóny vzchopil a také díky Hamiltonovým chybám získal v dramatickém vyvrcholení s Ferrari titul.
John Surtees x Jim Clark (1964)Největší rozdíl: 20 bodů (56 při současném bodovacím systému)Surtees kvůli nespolehlivosti Ferrari a Clarkově rychlosti v polovině sezóny hodně ztrácel. Clarkovi v Mexiku odešel motor Climax a z titulu se tak místo Lotusu radoval Surtees se Scuderií.
Ayrton Senna x Alain Prost (1988)Největší rozdíl: 18 bodů (50 při současném bodovacím systému)Brazilec byl v prvním závodě diskvalifikován, ve třetím v Monaku sice rozdrtil konkurenci v kvalifikaci, kterou vyhrál s náskokem jedné sekundy, v závodě jej kvůli chvilce nepozornosti boural a z vítězství se opět radoval Prost. Uprostřed sezóny se však vzchopil: vyhrál šest závodů ze sedmi, ztrátu smazal a na konci se těšil ze svého prvního mistrovského titulu v kariéře.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.