Sebastian Vettel má po osmi závodech sedmasedmdesátibodový náskok před svými největšími soupeři: Jensonem Buttonem a Markem Webberem. Podařilo se v historii někomu podobný náskok smazat?
Statistika soupeřům příliš nadějí nedává: podle ní by 77bodový náskok měl Vettelovi zajistit titul. Pokud nedošlo ke zranění vedoucího muže šampionátu, podobnou ztrátu se ještě nikdy nikomu nepodařilo dohnat.
Zbývá 11 závodů - pokud by Webber či Button (jeden z nich) všechny zbývající vyhráli a Vettel dojížděl vždy pouze druhý, měli by oba na konci sezóny stejný počet bodů - 384. V tom případě by kvůli nižšímu počtu vítězství Sebastian titul nezískal.
Nabízejí se i jiné scénáře v podobě série technických selhání či odstoupení v důsledku kolizí. Ty jsou však méně pravděpodobné a není divu, že Vettelovi soupeři už zahazují flinty do žita. A historikové jim to vůbec nemají za zlé. Podívejme se na největší obraty v dějinách F1.
James Hunt x Niki Lauda (1976)Největší rozdíl: 35 bodů (97 bodů při současném bodovacím systému)Pilot McLarenu Hunt stáhl větší náskok, než má dnes Vettel, pouze díky hrozivé nehodě Nikiho Laudy na Nürburgringu. Lauda po ní musel dva závody vynechat a Hunt stihl do konce sezóny nasbírat o bod víc.
Zkušený Räikkönen (vlevo) si nakonec s nováčkem Hamiltonem v roce 2007 poradil(foto: Sutton Images)
Kimi Räikkönen x Lewis Hamilton (2007)Největší rozdíl: 26 bodů (65 při současném bodovacím systému)Räikkönen se před čtyřmi lety po útlumu uprostřed sezóny vzchopil a také díky Hamiltonovým chybám získal v dramatickém vyvrcholení s Ferrari titul.
John Surtees x Jim Clark (1964)Největší rozdíl: 20 bodů (56 při současném bodovacím systému)Surtees kvůli nespolehlivosti Ferrari a Clarkově rychlosti v polovině sezóny hodně ztrácel. Clarkovi v Mexiku odešel motor Climax a z titulu se tak místo Lotusu radoval Surtees se Scuderií.
Ayrton Senna x Alain Prost (1988)Největší rozdíl: 18 bodů (50 při současném bodovacím systému)Brazilec byl v prvním závodě diskvalifikován, ve třetím v Monaku sice rozdrtil konkurenci v kvalifikaci, kterou vyhrál s náskokem jedné sekundy, v závodě jej kvůli chvilce nepozornosti boural a z vítězství se opět radoval Prost. Uprostřed sezóny se však vzchopil: vyhrál šest závodů ze sedmi, ztrátu smazal a na konci se těšil ze svého prvního mistrovského titulu v kariéře.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.