Němec Sebastian Vettel vybojoval v neděli v Abú Zabí svůj první titul mistra světa F1 a zařadil se tak do seznamu vítězů šampionátu, který se koná od roku 1950.
ROK - MISTR SVĚTA 1950 - Giuseppe "Nino" Farina (It./Alfa Romeo) 1951 - Juan Manuel Fangio (Arg./Alfa Romeo) 1952 - Alberto Ascari (It./Ferrari) 1953 - Alberto Ascari (It./Ferrari) 1954 - Juan Manuel Fangio (Arg./Mercedes) 1955 - Juan Manuel Fangio (Arg./Mercedes) 1956 - Juan Manuel Fangio (Arg./Lancia Ferrari) 1957 - Juan Manuel Fangio (Arg./Maserati) 1958 - Mike Hawthorn (Brit./Ferrari) 1959 - Jack Brabham (Austr./Cooper-Climax) 1960 - Jack Brabham (Austr./Cooper-Climax) 1961 - Phil Hill (USA/Ferrari) 1962 - Graham Hill (Brit./BRM) 1963 - Jim Clark (Brit./Lotus-Climax) 1964 - John Surtees (Brit./Ferrari) 1965 - Jim Clark (Brit./Lotus-Climax) 1966 - Jack Brabham (Austr./Brabham-Repco) 1967 - Denny Hulme (Austr./Brabham-Repco) 1968 - Graham Hill (Brit./Lotus-Ford) 1969 - Jackie Stewart (Brit./Matra) 1970 - Jochen Rindt (Rak./Lotus-Ford) 1971 - Jackie Stewart (Brit./Tyrell-Ford) 1972 - Emerson Fittipaldi (Braz./Lotus-Ford) 1973 - Jackie Stewart (Brit./Tyrell-Ford) 1974 - Emerson Fittipaldi (Braz./McLaren) 1975 - Niki Lauda (Rak./Ferrari) 1976 - James Hunt (Brit./McLaren) 1977 - Niki Lauda (Rak./Ferrari) 1978 - Mario Andretti (USA/Lotus-Ford) 1979 - Jody Scheckter (JAR/Ferrari) 1980 - Alan Jones (Aust./Williams-Ford) 1981 - Nelson Piquet (Braz./Brabham) 1982 - Keke Rosberg (Fin./Williams-Ford) 1983 - Nelson Piquet (Braz./Brabham) 1984 - Niki Lauda (Rak./McLaren-Porsche) 1985 - Alain Prost (Fr./McLaren-Porsche) 1986 - Alain Prost (Fr./McLaren-Porsche) 1987 - Nelson Piquet (Braz./Williams-Honda) 1988 - Ayrton Senna (Braz./McLaren-Honda) 1989 - Alain Prost (Fr./McLaren-Honda) 1990 - Ayrton Senna (Braz./McLaren-Honda) 1991 - Ayrton Senna (Braz./McLaren-Honda) 1992 - Nigel Mansell (Brit./Williams-Renault) 1993 - Alain Prost (Fr./Williams-Renault) 1994 - Michael Schumacher (Něm./Benetton-Ford) 1995 - Micheal Schumacher (Něm./Benetton-Renault) 1996 - Damon Hill (Brit./Williams-Renault) 1997 - Jacques Villeneuve (Kan./Williams-Renault) 1998 - Mika Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes) 1999 - Mika Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes) 2000 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2001 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2002 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2003 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2005 - Fernando Alonso (Špan./Renault) 2006 - Fernando Alonso (Špan./Renault) 2007 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari) 2008 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren)2009 - Jenson Button (Brit./Brawn GP)2010 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.