Jean Pierre Jabouille slaví 68. narozeniny, připomeneme si poslední Schumacherovo vítězství.
Narodili se...
Pierre Veyron (1903) FrancieStartoval jen v závodech nezapočítávaných do šampionátu. Zemřel v roce 1970 ve věku 67 let
Willy Mairesse (1928) BelgieAbsolvoval 12 velkých cen, získal 7 bodů za jedno třetí a jedno čtvrté místo. V roce 1962 zvítězil ve Velké ceně Neapole a Velké ceně Bruselu, oba závody nebyly součástí mistrovství světa. Jezdil s vozy Ferrari a Lotus. V roce 1962 dosáhl svého nejlepšího umístění v celkové klasifikaci, 14. místo. Svůj život ukončil vlastní rukou ve věku 40 let.
Frank Gardner (1930) AustrálieStartoval v 8 velkých cenách, nejlépe dojel na 8. místě ve Velké ceně Velké Británie 1965. Startoval s vozy BRM, BRP a Brabham v soukromém týmu John Willment Automobiles. Největšího úspěchu ve Formuli 1 se dočkal při Velké ceně Středomoří v roce 1965, kdy dojel na třetím místě, tento výsledek dokázal zopakovat při závodě International Gold Cup 1971. V roce 2009 podlehl zákeřné rakovině, bylo mu 78 let.
Jean Pierre Jabouille (1942) FrancieStartoval ve 49 velkých cenách, zvítězil ve Velké ceně Francie 1979 a Velké ceně Rakouska 1980, k těmto vítězstvím přidal již jen jedno čtvrté místo, jinak dokončoval závody mimo bodovaná umístění. Získal 6 pole positions, 2 pódiová umístění a 21 bodů. Nejúspěšnější sezónou byla ta v roce 1980, kdy v celkové klasifikaci skončil na 8. místě. Ve Formuli 1 debutoval ve Velké ceně Francie 1975 za volantem vozu Tyrrell, téměř celou svou závodní kariéru prožil v týmu Renault a ve své poslední sezóně nabídl své služby stáji Talbot Gitanes, která provozovala vozy Ligier.
Jean Denis Deletraz (1963) ŠvýcarskoStartoval ve Velké ceně Austrálie 1994, Velké ceně Portugalska 1995 a Velké ceně Evropy 1995. V posledně jmenované velké ceně dosáhl svého nejlepšího umístění, když dojel na 15. místě. Působil v týmech Larrousse a Pacific.
Zemřeli...
Jim Packard (1960) USA Nedokázal se kvalifikovat do závodu na 500 mil v Indianapolis 1959 a 500 mil v Indianapolis 1960. Zahynul v závodě pro vozy Midget v roce 1960.
Doc Shanebrook (1979) USANekvalifikoval se do závodu na 500 mil v Indianapolis 1951 a 500 mil v Indianapolis 1952. Zemřel v roce 1979 ve věku 57 let.
Joe Giba (1986) USANekvalifikoval se do závodu na 500 mil v Indianapolis 1958. Zemřel v roce 1986 ve věku 77 let.Jelo se...
1967Jim Clark s vozem Lotus 49 zvítězili ve Velké ceně USA 23. vítězství Jima Clarka, 28. vítězství pro Lotus a 3. vítězství pro motor Ford Cosworth.
1978Carlos Reutemann s vozem Ferrari 312T3 zvítězili ve Velké ceně USA Východ 12. vítězství Carlose Reutemanna, 72. vítězství pro Ferrari.
1989Ayrton Senna s vozem McLaren MP4-5 zvítězili ve Velké ceně Španělska 20. vítězství Ayrtona Senny, 80. vítězství pro McLaren a 52 vítězství pro motor Honda.
1995Michael Schumacher s vozem Benetton B195 zvítězili ve Velké ceně Evropy 17. vítězství Michaela Schumachera a 24. vítězství pro Benetton a 71. vítězství pro motor Renault. .
2006Michael Schumacher s vozem Ferrari 248 F1 zvítězili ve Velké ceně Číny 91. vítězství Michaela Schumachera, 191. vítězství pro Ferrari.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.