Jean Pierre Jabouille slaví 68. narozeniny, připomeneme si poslední Schumacherovo vítězství.
Narodili se...
Pierre Veyron (1903) FrancieStartoval jen v závodech nezapočítávaných do šampionátu. Zemřel v roce 1970 ve věku 67 let
Willy Mairesse (1928) BelgieAbsolvoval 12 velkých cen, získal 7 bodů za jedno třetí a jedno čtvrté místo. V roce 1962 zvítězil ve Velké ceně Neapole a Velké ceně Bruselu, oba závody nebyly součástí mistrovství světa. Jezdil s vozy Ferrari a Lotus. V roce 1962 dosáhl svého nejlepšího umístění v celkové klasifikaci, 14. místo. Svůj život ukončil vlastní rukou ve věku 40 let.
Frank Gardner (1930) AustrálieStartoval v 8 velkých cenách, nejlépe dojel na 8. místě ve Velké ceně Velké Británie 1965. Startoval s vozy BRM, BRP a Brabham v soukromém týmu John Willment Automobiles. Největšího úspěchu ve Formuli 1 se dočkal při Velké ceně Středomoří v roce 1965, kdy dojel na třetím místě, tento výsledek dokázal zopakovat při závodě International Gold Cup 1971. V roce 2009 podlehl zákeřné rakovině, bylo mu 78 let.
Jean Pierre Jabouille (1942) FrancieStartoval ve 49 velkých cenách, zvítězil ve Velké ceně Francie 1979 a Velké ceně Rakouska 1980, k těmto vítězstvím přidal již jen jedno čtvrté místo, jinak dokončoval závody mimo bodovaná umístění. Získal 6 pole positions, 2 pódiová umístění a 21 bodů. Nejúspěšnější sezónou byla ta v roce 1980, kdy v celkové klasifikaci skončil na 8. místě. Ve Formuli 1 debutoval ve Velké ceně Francie 1975 za volantem vozu Tyrrell, téměř celou svou závodní kariéru prožil v týmu Renault a ve své poslední sezóně nabídl své služby stáji Talbot Gitanes, která provozovala vozy Ligier.
Jean Denis Deletraz (1963) ŠvýcarskoStartoval ve Velké ceně Austrálie 1994, Velké ceně Portugalska 1995 a Velké ceně Evropy 1995. V posledně jmenované velké ceně dosáhl svého nejlepšího umístění, když dojel na 15. místě. Působil v týmech Larrousse a Pacific.
Zemřeli...
Jim Packard (1960) USA Nedokázal se kvalifikovat do závodu na 500 mil v Indianapolis 1959 a 500 mil v Indianapolis 1960. Zahynul v závodě pro vozy Midget v roce 1960.
Doc Shanebrook (1979) USANekvalifikoval se do závodu na 500 mil v Indianapolis 1951 a 500 mil v Indianapolis 1952. Zemřel v roce 1979 ve věku 57 let.
Joe Giba (1986) USANekvalifikoval se do závodu na 500 mil v Indianapolis 1958. Zemřel v roce 1986 ve věku 77 let.Jelo se...
1967Jim Clark s vozem Lotus 49 zvítězili ve Velké ceně USA 23. vítězství Jima Clarka, 28. vítězství pro Lotus a 3. vítězství pro motor Ford Cosworth.
1978Carlos Reutemann s vozem Ferrari 312T3 zvítězili ve Velké ceně USA Východ 12. vítězství Carlose Reutemanna, 72. vítězství pro Ferrari.
1989Ayrton Senna s vozem McLaren MP4-5 zvítězili ve Velké ceně Španělska 20. vítězství Ayrtona Senny, 80. vítězství pro McLaren a 52 vítězství pro motor Honda.
1995Michael Schumacher s vozem Benetton B195 zvítězili ve Velké ceně Evropy 17. vítězství Michaela Schumachera a 24. vítězství pro Benetton a 71. vítězství pro motor Renault. .
2006Michael Schumacher s vozem Ferrari 248 F1 zvítězili ve Velké ceně Číny 91. vítězství Michaela Schumachera, 191. vítězství pro Ferrari.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.