Stáj Ferrari se podobně jako v minulém ročníku neobtěžovala poslat své vozy za oceán. Příznivci formule 1 v USA se tak museli obejít bez slavné italské značky. Naopak týmy BRM a Lotus horlivě připravovaly monoposty pro Grahama Hilla a Jima Clarka, mezi nimiž se mělo rozhodnout, kdo bude šampiónem.
Clark musel vyhrát, aby si udržel naději na titul do posledního závodu v Jižní Africe. Graham Hill tak mohl zůstávat v relativním klidu, přesto situaci nepodceňoval. Do Ameriky přijel i Jack Brabham se svým vylepšeným monopostem BT3. Okruh Watkins Glen přivítal i domácí matadory. Nejzvučnější jméno na startu z historického hlediska byl Roger Penske, budoucí veleúspěšný majitel stejnojmenné stáje.Nejrychlejší čas v kvalifikaci patřil opět Clarkovi, druhé místo pro sebe vybojoval Ritchie Ginter, o desetinu vteřiny rychlejší než týmový kolega Graham Hill. Surtees stál daleko vzadu, v kvalifikaci mu selhalo řízení a těžce havaroval. Pro závod si půjčil monopost Roye Salvadoriho.Clark si první zatáčku po startu pohlídal, mezitím Graham Hill proklouzl kolem týmového kolegy a zaujal druhé místo. Brabham na chvíli držel čtvrté místo, ale Gurney na mnohem výkonnějším porsche závodníka/konstruktéra předjel. Graham Hill zahrál Clarkovi na nervy a ve dvanáctém kole převzal čelo závodu. To ale skotského pilota nijak nerozhodilo a v devatenáctém kole mu předjet vrátil. Za nimi vrcholila bitva mezi Ginterem a Gurneyem. Ginter nakonec pro poruchu motoru vzdal. Clark na americké legendě klasických okruhů vyhrál, Graham Hill dojel na druhém místě. Boj o šampionát se maximálně vyhrotil. Clark musel vyhrát, aby se stal mistrem světa. Pokud by Hill dojel na druhém místě, měli by oba stejný počet bodů, tudíž rozhodoval by počet vítězství, kterých by měl Clark více.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.