Již osmkrát se započítával slavný závod na 500 mil do mistrovství formule 1. Od počátku byl Evropany ignorován, ale postupem času se dostával pod kůži i těm "největším" ze starého kontinentu.
Giuseppeho Farinu neodradila neúspěšná kvalifikace na předešlý ročník Indy 500 a v roce 1957 byl znovu připraven uspět na americkém území. Jenže ani tentokrát neslyšel slavný pokyn „Gentleman, start your engines“. Keith Andrews připravoval vůz pro Farinu, ale při testování havaroval a přišel o život. Monopost byl zcela zdemolován a mistr světa z roku 1950 mohl jet domů.
V pořadí druhý mistr světa rovněž koketoval s myšlenkou účastnit se slavného podniku. Juana-Manuela Fangia lákala výzva vysokorychlostního oválu a těsných soubojů, ale zdravý rozum zvítězil nad touhou. Fangiovo motto znělo: Zvítězit a přitom zůstat naživu. Proto jej nemusel jeho manažer Giamberton dlouho přemlouvat. „Byla by to sebevražda. Jste zvyklý na jemné technické evropské prostředky, kde jste stále pánem nad svým vozem. V Indy se však dostanete do situací, kde vám nic nepomůže. Kde budete obklopen smečkou jezdců, odhodlaných ke všemu,“ řekl Giamberton.
Závod konaný 30. května vyhrál Sam Hanks na voze jménem Belond Exhaust Special poháněný osvědčeným motorem Offenhauser. Druhý dojel Jim Rathmann sledovaný Jimmym Brianem.
foto: IndyCar MediaDamon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.