Již osmkrát se započítával slavný závod na 500 mil do mistrovství formule 1. Od počátku byl Evropany ignorován, ale postupem času se dostával pod kůži i těm "největším" ze starého kontinentu.
Giuseppeho Farinu neodradila neúspěšná kvalifikace na předešlý ročník Indy 500 a v roce 1957 byl znovu připraven uspět na americkém území. Jenže ani tentokrát neslyšel slavný pokyn „Gentleman, start your engines“. Keith Andrews připravoval vůz pro Farinu, ale při testování havaroval a přišel o život. Monopost byl zcela zdemolován a mistr světa z roku 1950 mohl jet domů.
V pořadí druhý mistr světa rovněž koketoval s myšlenkou účastnit se slavného podniku. Juana-Manuela Fangia lákala výzva vysokorychlostního oválu a těsných soubojů, ale zdravý rozum zvítězil nad touhou. Fangiovo motto znělo: Zvítězit a přitom zůstat naživu. Proto jej nemusel jeho manažer Giamberton dlouho přemlouvat. „Byla by to sebevražda. Jste zvyklý na jemné technické evropské prostředky, kde jste stále pánem nad svým vozem. V Indy se však dostanete do situací, kde vám nic nepomůže. Kde budete obklopen smečkou jezdců, odhodlaných ke všemu,“ řekl Giamberton.
Závod konaný 30. května vyhrál Sam Hanks na voze jménem Belond Exhaust Special poháněný osvědčeným motorem Offenhauser. Druhý dojel Jim Rathmann sledovaný Jimmym Brianem.
foto: IndyCar MediaDavid Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.