Již osmkrát se započítával slavný závod na 500 mil do mistrovství formule 1. Od počátku byl Evropany ignorován, ale postupem času se dostával pod kůži i těm "největším" ze starého kontinentu.
Giuseppeho Farinu neodradila neúspěšná kvalifikace na předešlý ročník Indy 500 a v roce 1957 byl znovu připraven uspět na americkém území. Jenže ani tentokrát neslyšel slavný pokyn „Gentleman, start your engines“. Keith Andrews připravoval vůz pro Farinu, ale při testování havaroval a přišel o život. Monopost byl zcela zdemolován a mistr světa z roku 1950 mohl jet domů.
V pořadí druhý mistr světa rovněž koketoval s myšlenkou účastnit se slavného podniku. Juana-Manuela Fangia lákala výzva vysokorychlostního oválu a těsných soubojů, ale zdravý rozum zvítězil nad touhou. Fangiovo motto znělo: Zvítězit a přitom zůstat naživu. Proto jej nemusel jeho manažer Giamberton dlouho přemlouvat. „Byla by to sebevražda. Jste zvyklý na jemné technické evropské prostředky, kde jste stále pánem nad svým vozem. V Indy se však dostanete do situací, kde vám nic nepomůže. Kde budete obklopen smečkou jezdců, odhodlaných ke všemu,“ řekl Giamberton.
Závod konaný 30. května vyhrál Sam Hanks na voze jménem Belond Exhaust Special poháněný osvědčeným motorem Offenhauser. Druhý dojel Jim Rathmann sledovaný Jimmym Brianem.
foto: IndyCar Media
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.