Nově upravený okruh Indianapolis byl svědkem dalšího světově proslulého závodu, který ovšem většina Evropanů ignorovala.
3. Indianapolis 500 30. května 1956 Indianapolis
Každoročně se zde setkalo 33 vyvolených jezdců na osvědčených monopostech Kurtis poháněných upravenými motory Offenhauser. Tuto zavedenou kombinaci si vybralo 29 účastníků, zbytek vsázel na šasi jiné výroby.
Přihlášku na Indy 500 podal jediný Evropan známý z mistrovství světa formule 1. Nebyl to nikdo jiný, než jizvami poznamenaný šampión z roku 1950, Giuseppe Farina. Se svým rudým monopostem ferrari musel nejdříve projít sítem kvalifikací. Bohužel, ta hlavní a závěrečná byla poznamenána deštěm, přičemž jinak silný a výkonný vůz Ferrari nebyl schopen konkurovat americkému motoru Offenhauser „dopovaného“ kompresorem. Farina mezi tvrdými soupeři neuspěl a závod mohl sledovat jen z tribun.
Start a samotný závod se v roce 1956 obešel bez úmrtí. Ačkoliv to neznamená, že se „pětistovka“ neobešla bez havárií. Rychlost vozů se oproti minulému ročníku značně zvýšila, bohužel pneumatiky zůstaly na stejné úrovni. To zapříčinilo mnoho defektů a havárií ve vysokých rychlostech.
Vedení se po zajetí pace caru ujal Eddie Russo, ale pekelné tempo nebyly jeho pneumatiky schopny vydržet. Na rovinkách dosahoval rychlosti až 300km/h. Po prasknutí jedné z pneumatik vlétl jezdec do zdi. V té době však byla konstrukce vozů velmi pevná a Russo mohl s pošramoceným monopostem dále pokračovat, nicméně cíl nakonec nespatřil.
Další kola byla poznamenána častými defekty, mnoho jezdců se z obavy o své zdraví rozhodli pneumatiky měnit. V druhé polovině závodu převzal vedení Pat Flaherty, který svůj vůz Watson-Offenhauser dovedl do cíle jako první.
foto: www.f1-facts.comMcLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.