Nově upravený okruh Indianapolis byl svědkem dalšího světově proslulého závodu, který ovšem většina Evropanů ignorovala.
3. Indianapolis 500 30. května 1956 Indianapolis
Každoročně se zde setkalo 33 vyvolených jezdců na osvědčených monopostech Kurtis poháněných upravenými motory Offenhauser. Tuto zavedenou kombinaci si vybralo 29 účastníků, zbytek vsázel na šasi jiné výroby.
Přihlášku na Indy 500 podal jediný Evropan známý z mistrovství světa formule 1. Nebyl to nikdo jiný, než jizvami poznamenaný šampión z roku 1950, Giuseppe Farina. Se svým rudým monopostem ferrari musel nejdříve projít sítem kvalifikací. Bohužel, ta hlavní a závěrečná byla poznamenána deštěm, přičemž jinak silný a výkonný vůz Ferrari nebyl schopen konkurovat americkému motoru Offenhauser „dopovaného“ kompresorem. Farina mezi tvrdými soupeři neuspěl a závod mohl sledovat jen z tribun.
Start a samotný závod se v roce 1956 obešel bez úmrtí. Ačkoliv to neznamená, že se „pětistovka“ neobešla bez havárií. Rychlost vozů se oproti minulému ročníku značně zvýšila, bohužel pneumatiky zůstaly na stejné úrovni. To zapříčinilo mnoho defektů a havárií ve vysokých rychlostech.
Vedení se po zajetí pace caru ujal Eddie Russo, ale pekelné tempo nebyly jeho pneumatiky schopny vydržet. Na rovinkách dosahoval rychlosti až 300km/h. Po prasknutí jedné z pneumatik vlétl jezdec do zdi. V té době však byla konstrukce vozů velmi pevná a Russo mohl s pošramoceným monopostem dále pokračovat, nicméně cíl nakonec nespatřil.
Další kola byla poznamenána častými defekty, mnoho jezdců se z obavy o své zdraví rozhodli pneumatiky měnit. V druhé polovině závodu převzal vedení Pat Flaherty, který svůj vůz Watson-Offenhauser dovedl do cíle jako první.
foto: www.f1-facts.comDavid Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.