Sezóna ve stínu Ascariho ztráty pokračovala třetím podnikem mistrovství světa na okruhu Indianapolis. Tentokrát si smrt vybírala svou daň i při závodě na 500 mil.
3. Indianapolis 500 Indianapolis 30. května 1955
Indy 500 roku 1955 vyhrál Bob Sweikert na voze John Zink Special Kurtis Kraft Offenhauser průměrnou rychlostí 206 km/h. Druhé místo obsadil Tony Bettenhausen, budoucí manager vlastní stáje v americkém seriálu.
Američan s českými kořeny Bill Vukovich startoval z pátého místa a od počátku nasadil pekelně rychlé tempo. Do závodu startoval s úmyslem vyhrát potřetí v řadě slavnou Indy. První čtyři kola vedl vítěz kvalifikace Jack McGrath, ale v dalších několika kolech se s Vukovichem pravidelně střídal ve vedení. V 54. kole odpadl McGrath pro poruchu zapalování a na druhé místo se posunul Bob Sweikert.
O tři kola později došlo k tragédii. Rodger Ward nezvládl v zatáčce vůz a dvakrát se převrátil aniž by se vážně zranil. Za ním jela dvojice Al Kellar a Johnny Boyd. Ve snaze zabránit nárazu do Wardova vozu prudce brzdili a dostali smyk. V tu chvíli přijížděl vedoucí Bill Vukovich. V rychlosti 240 km/h okamžitě reagoval a strhl řízení vpravo, kde přelétl přes nízké hrazení a pětkrát se ve vzduchu otočil. Pak dopadl na zaparkované osobní automobily.
Převrácený Vukovichův vůz začal hořet, avšak jezdec byl již mrtev. Bill Vukovich se tak po Onofre Marimonovi stal druhým pilotem, který zahynul v rámci závodu mistrovství světa formule 1. Vítězný Bob Sweikert si svůj životní triumf určitě představoval jinak.
Foto: IndyCar Media
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.