Sezóna ve stínu Ascariho ztráty pokračovala třetím podnikem mistrovství světa na okruhu Indianapolis. Tentokrát si smrt vybírala svou daň i při závodě na 500 mil.
3. Indianapolis 500 Indianapolis 30. května 1955
Indy 500 roku 1955 vyhrál Bob Sweikert na voze John Zink Special Kurtis Kraft Offenhauser průměrnou rychlostí 206 km/h. Druhé místo obsadil Tony Bettenhausen, budoucí manager vlastní stáje v americkém seriálu.
Američan s českými kořeny Bill Vukovich startoval z pátého místa a od počátku nasadil pekelně rychlé tempo. Do závodu startoval s úmyslem vyhrát potřetí v řadě slavnou Indy. První čtyři kola vedl vítěz kvalifikace Jack McGrath, ale v dalších několika kolech se s Vukovichem pravidelně střídal ve vedení. V 54. kole odpadl McGrath pro poruchu zapalování a na druhé místo se posunul Bob Sweikert.
O tři kola později došlo k tragédii. Rodger Ward nezvládl v zatáčce vůz a dvakrát se převrátil aniž by se vážně zranil. Za ním jela dvojice Al Kellar a Johnny Boyd. Ve snaze zabránit nárazu do Wardova vozu prudce brzdili a dostali smyk. V tu chvíli přijížděl vedoucí Bill Vukovich. V rychlosti 240 km/h okamžitě reagoval a strhl řízení vpravo, kde přelétl přes nízké hrazení a pětkrát se ve vzduchu otočil. Pak dopadl na zaparkované osobní automobily.
Převrácený Vukovichův vůz začal hořet, avšak jezdec byl již mrtev. Bill Vukovich se tak po Onofre Marimonovi stal druhým pilotem, který zahynul v rámci závodu mistrovství světa formule 1. Vítězný Bob Sweikert si svůj životní triumf určitě představoval jinak.
Foto: IndyCar Media
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.