Sezóna ve stínu Ascariho ztráty pokračovala třetím podnikem mistrovství světa na okruhu Indianapolis. Tentokrát si smrt vybírala svou daň i při závodě na 500 mil.
3. Indianapolis 500 Indianapolis 30. května 1955
Indy 500 roku 1955 vyhrál Bob Sweikert na voze John Zink Special Kurtis Kraft Offenhauser průměrnou rychlostí 206 km/h. Druhé místo obsadil Tony Bettenhausen, budoucí manager vlastní stáje v americkém seriálu.
Američan s českými kořeny Bill Vukovich startoval z pátého místa a od počátku nasadil pekelně rychlé tempo. Do závodu startoval s úmyslem vyhrát potřetí v řadě slavnou Indy. První čtyři kola vedl vítěz kvalifikace Jack McGrath, ale v dalších několika kolech se s Vukovichem pravidelně střídal ve vedení. V 54. kole odpadl McGrath pro poruchu zapalování a na druhé místo se posunul Bob Sweikert.
O tři kola později došlo k tragédii. Rodger Ward nezvládl v zatáčce vůz a dvakrát se převrátil aniž by se vážně zranil. Za ním jela dvojice Al Kellar a Johnny Boyd. Ve snaze zabránit nárazu do Wardova vozu prudce brzdili a dostali smyk. V tu chvíli přijížděl vedoucí Bill Vukovich. V rychlosti 240 km/h okamžitě reagoval a strhl řízení vpravo, kde přelétl přes nízké hrazení a pětkrát se ve vzduchu otočil. Pak dopadl na zaparkované osobní automobily.
Převrácený Vukovichův vůz začal hořet, avšak jezdec byl již mrtev. Bill Vukovich se tak po Onofre Marimonovi stal druhým pilotem, který zahynul v rámci závodu mistrovství světa formule 1. Vítězný Bob Sweikert si svůj životní triumf určitě představoval jinak.
Foto: IndyCar Media
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.