Odpolední akce v Soči převrátila hodnoty z prvního tréninku, což bylo překvapivé asi nejvíc v případě Red Bullu. Rozhodnuto bylo po 30 minutách, nadále se piloti věnovali pečlivé přípravě na samotný závod.
Počasí zůstalo de facto neměnné, vzduch vykazoval 21 °C, trať "sálala" horkem o sedm stupňů více. S 60 % vlhkostí vzduchu a větrem 6,1 km/h se jednalo o velice příjemné podmínky, nakonec se nenaplnily ani varovné hlasy jako v případě Räikkönena, který na samotném začátku avizoval pár kapek vody na svém hledí.
První vyjela na trať dvojice McLarenů a Stoffel Vandoorne si zapsal první měřený výkon: 1:37,819. Vzápětí se ale do čela dostal Vettel časem 1:35,372. Piloti v první části nasadili ultraměkkou směs, jen Gasly a Bottas zkusili hyperměkkou.
Pro někoho možná překvapivě se zakrátko do čela prosadil Verstappen (1:34,433) a kupodivu na něj nestačili ani oba piloti Mercedesů (Hamilton: 1:35,170, Bottas 1:34,643) a Max zakrátko svůj čas ještě zlepšil na 1:34,164. Ferrari překvapivě tahal za kratší konec, zvláště když se před mírně zlepšujícího Vettela (1:34,984) dostal i Ricciardo. Räikkönen nebyl docela ve své kůži, první pokus zazdil už v zatáčce 2, kdy se nevešel na vymezenou trať a musel za její okraj.
Kolem poloviny závodu si nazuli hyperměkké pneu i ti, kteří zatím měli pouze ultraměkkou směs, výsledkem čehož poskočil do čela nejdřív Bottas, ačkoliv mu hrubě nevyšla poslední zatáčka před cílovou čarou. Jenže to byl opět Hamilton, kdo vzápětí kontroval. Také Verstappen měl snahu, ale jenom stáhl na obhájce titulu značnou ztrátu. Do rádia se vyjádřil v tom smyslu, že jeho auto je pomalé - naprosto všude.
V druhé polovině se už spíš experimentovalo se závodním módem, v níž si piloti Red Bullu stěžovali na silné opotřebení levých předních pneumatik. Vettelovi se nedařilo, navíc ve 13. zatáčce nedobrzdil a po hodinách do ní vplul zadní částí napřed. V závodní simulaci kroužili piloti kola o 6 - 8 vteřin pomaleji, takže trénink upadl pouze do "pozorovacího módu". Někteří piloti vyzkoušeli i nejtvrdší směs víkendu - žlutě označené pneumatiky, ale i oni zůstávali ve zmíněném rozsahu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.