Odpolední akce v Soči převrátila hodnoty z prvního tréninku, což bylo překvapivé asi nejvíc v případě Red Bullu. Rozhodnuto bylo po 30 minutách, nadále se piloti věnovali pečlivé přípravě na samotný závod.
Počasí zůstalo de facto neměnné, vzduch vykazoval 21 °C, trať "sálala" horkem o sedm stupňů více. S 60 % vlhkostí vzduchu a větrem 6,1 km/h se jednalo o velice příjemné podmínky, nakonec se nenaplnily ani varovné hlasy jako v případě Räikkönena, který na samotném začátku avizoval pár kapek vody na svém hledí.
První vyjela na trať dvojice McLarenů a Stoffel Vandoorne si zapsal první měřený výkon: 1:37,819. Vzápětí se ale do čela dostal Vettel časem 1:35,372. Piloti v první části nasadili ultraměkkou směs, jen Gasly a Bottas zkusili hyperměkkou.
Pro někoho možná překvapivě se zakrátko do čela prosadil Verstappen (1:34,433) a kupodivu na něj nestačili ani oba piloti Mercedesů (Hamilton: 1:35,170, Bottas 1:34,643) a Max zakrátko svůj čas ještě zlepšil na 1:34,164. Ferrari překvapivě tahal za kratší konec, zvláště když se před mírně zlepšujícího Vettela (1:34,984) dostal i Ricciardo. Räikkönen nebyl docela ve své kůži, první pokus zazdil už v zatáčce 2, kdy se nevešel na vymezenou trať a musel za její okraj.
Kolem poloviny závodu si nazuli hyperměkké pneu i ti, kteří zatím měli pouze ultraměkkou směs, výsledkem čehož poskočil do čela nejdřív Bottas, ačkoliv mu hrubě nevyšla poslední zatáčka před cílovou čarou. Jenže to byl opět Hamilton, kdo vzápětí kontroval. Také Verstappen měl snahu, ale jenom stáhl na obhájce titulu značnou ztrátu. Do rádia se vyjádřil v tom smyslu, že jeho auto je pomalé - naprosto všude.
V druhé polovině se už spíš experimentovalo se závodním módem, v níž si piloti Red Bullu stěžovali na silné opotřebení levých předních pneumatik. Vettelovi se nedařilo, navíc ve 13. zatáčce nedobrzdil a po hodinách do ní vplul zadní částí napřed. V závodní simulaci kroužili piloti kola o 6 - 8 vteřin pomaleji, takže trénink upadl pouze do "pozorovacího módu". Někteří piloti vyzkoušeli i nejtvrdší směs víkendu - žlutě označené pneumatiky, ale i oni zůstávali ve zmíněném rozsahu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.