Odpolední akce v Soči převrátila hodnoty z prvního tréninku, což bylo překvapivé asi nejvíc v případě Red Bullu. Rozhodnuto bylo po 30 minutách, nadále se piloti věnovali pečlivé přípravě na samotný závod.
Počasí zůstalo de facto neměnné, vzduch vykazoval 21 °C, trať "sálala" horkem o sedm stupňů více. S 60 % vlhkostí vzduchu a větrem 6,1 km/h se jednalo o velice příjemné podmínky, nakonec se nenaplnily ani varovné hlasy jako v případě Räikkönena, který na samotném začátku avizoval pár kapek vody na svém hledí.
První vyjela na trať dvojice McLarenů a Stoffel Vandoorne si zapsal první měřený výkon: 1:37,819. Vzápětí se ale do čela dostal Vettel časem 1:35,372. Piloti v první části nasadili ultraměkkou směs, jen Gasly a Bottas zkusili hyperměkkou.
Pro někoho možná překvapivě se zakrátko do čela prosadil Verstappen (1:34,433) a kupodivu na něj nestačili ani oba piloti Mercedesů (Hamilton: 1:35,170, Bottas 1:34,643) a Max zakrátko svůj čas ještě zlepšil na 1:34,164. Ferrari překvapivě tahal za kratší konec, zvláště když se před mírně zlepšujícího Vettela (1:34,984) dostal i Ricciardo. Räikkönen nebyl docela ve své kůži, první pokus zazdil už v zatáčce 2, kdy se nevešel na vymezenou trať a musel za její okraj.
Kolem poloviny závodu si nazuli hyperměkké pneu i ti, kteří zatím měli pouze ultraměkkou směs, výsledkem čehož poskočil do čela nejdřív Bottas, ačkoliv mu hrubě nevyšla poslední zatáčka před cílovou čarou. Jenže to byl opět Hamilton, kdo vzápětí kontroval. Také Verstappen měl snahu, ale jenom stáhl na obhájce titulu značnou ztrátu. Do rádia se vyjádřil v tom smyslu, že jeho auto je pomalé - naprosto všude.
V druhé polovině se už spíš experimentovalo se závodním módem, v níž si piloti Red Bullu stěžovali na silné opotřebení levých předních pneumatik. Vettelovi se nedařilo, navíc ve 13. zatáčce nedobrzdil a po hodinách do ní vplul zadní částí napřed. V závodní simulaci kroužili piloti kola o 6 - 8 vteřin pomaleji, takže trénink upadl pouze do "pozorovacího módu". Někteří piloti vyzkoušeli i nejtvrdší směs víkendu - žlutě označené pneumatiky, ale i oni zůstávali ve zmíněném rozsahu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.