Poslední generálka před ostrou kvalifikaci na jednu z nejobtížnějších Grand Prix sezóny (vedle GP Monaka) začali jezdci startovního pole v pravé poledne našeho času. V Singapuru to před noční show znamenalo ještě denní světlo
Oproti včerejšku bylo o něco chladněji - vzduch měl hodnotu 30 °C, trať zchladla o sedm stupňů, tedy na 36 °C. Nikdo se stejně jako včera na dráhu nehrnul, některým jedinců to trvalo až čtvrt hodiny, než opustilo své boxové stání.
Od počátku diktoval tempo Sebastian Vettel - začal časem 1:40,008, k čemuž mu dopomohly nové superměkké pneumatiky. Poté se ještě zlepšil na 1:38,054, čímž se dostal se svým týmovým kolegou do imaginární první řady, protože Iceman na něj ztrácel 0,6 vteřiny.
Soupeři Ferrari se potýkali s různými problémy. Verstappen například čekal půl hodiny, než se jeho Red Bull objevil v singapurských soutěskách, ale ihned byl rychlejší než Mercedesy. Při svém výkonu 1:40,826 si stěžoval ba svůj motor, jehož zvuky označil za vysloveně nezdravé. Tým posoudil tyto potíže jako problém softwaru.
Almost a 🙈 momentEsteban and K-Mag cosying up in the pit lane#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/W5HRwQRtS8
— Formula 1 (@F1) September 15, 2018Mercedes při svých kvalifikačních simulacích na hyperměkké směsi dosáhl výkonu 1:38,738 (Hamilton) a dosáhl fialového prvního sektoru, ale Vettel zůstával nedostižným cílem. Bottas zase zvládl nejlépe závěrečný sektor a zlepšil se postupně z 1:38,779 na 1:38,603, ale na Ferrari to bylo stále nedostatečné.
Naopak na hyperměkké směsi se nedařilo Vettelovi, v tomto směru byl Hamilton úspěšnější. V závěru se ještě v silném provozu předvedl Ricciardo a dosáhl nepříliš obvyklého výkonu, kdy si poradil se svým týmovým kolegou. Na silný provoz si stěžoval i Fernando Alonso, který ji označil za džungli. O tom, jak velkou ztrátu má "zbytek světa" svědčí odstup 1,693 vteřiny, který nabral na pole-position sedmý Romain Grosjean.
Kvalifikace čeká týmy v 15:00 středoevropského letního času.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.