Poslední generálka před ostrou kvalifikaci na jednu z nejobtížnějších Grand Prix sezóny (vedle GP Monaka) začali jezdci startovního pole v pravé poledne našeho času. V Singapuru to před noční show znamenalo ještě denní světlo
Oproti včerejšku bylo o něco chladněji - vzduch měl hodnotu 30 °C, trať zchladla o sedm stupňů, tedy na 36 °C. Nikdo se stejně jako včera na dráhu nehrnul, některým jedinců to trvalo až čtvrt hodiny, než opustilo své boxové stání.
Od počátku diktoval tempo Sebastian Vettel - začal časem 1:40,008, k čemuž mu dopomohly nové superměkké pneumatiky. Poté se ještě zlepšil na 1:38,054, čímž se dostal se svým týmovým kolegou do imaginární první řady, protože Iceman na něj ztrácel 0,6 vteřiny.
Soupeři Ferrari se potýkali s různými problémy. Verstappen například čekal půl hodiny, než se jeho Red Bull objevil v singapurských soutěskách, ale ihned byl rychlejší než Mercedesy. Při svém výkonu 1:40,826 si stěžoval ba svůj motor, jehož zvuky označil za vysloveně nezdravé. Tým posoudil tyto potíže jako problém softwaru.
Almost a 🙈 momentEsteban and K-Mag cosying up in the pit lane#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/W5HRwQRtS8
— Formula 1 (@F1) September 15, 2018Mercedes při svých kvalifikačních simulacích na hyperměkké směsi dosáhl výkonu 1:38,738 (Hamilton) a dosáhl fialového prvního sektoru, ale Vettel zůstával nedostižným cílem. Bottas zase zvládl nejlépe závěrečný sektor a zlepšil se postupně z 1:38,779 na 1:38,603, ale na Ferrari to bylo stále nedostatečné.
Naopak na hyperměkké směsi se nedařilo Vettelovi, v tomto směru byl Hamilton úspěšnější. V závěru se ještě v silném provozu předvedl Ricciardo a dosáhl nepříliš obvyklého výkonu, kdy si poradil se svým týmovým kolegou. Na silný provoz si stěžoval i Fernando Alonso, který ji označil za džungli. O tom, jak velkou ztrátu má "zbytek světa" svědčí odstup 1,693 vteřiny, který nabral na pole-position sedmý Romain Grosjean.
Kvalifikace čeká týmy v 15:00 středoevropského letního času.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.