Poslední generálka před ostrou kvalifikaci na jednu z nejobtížnějších Grand Prix sezóny (vedle GP Monaka) začali jezdci startovního pole v pravé poledne našeho času. V Singapuru to před noční show znamenalo ještě denní světlo
Oproti včerejšku bylo o něco chladněji - vzduch měl hodnotu 30 °C, trať zchladla o sedm stupňů, tedy na 36 °C. Nikdo se stejně jako včera na dráhu nehrnul, některým jedinců to trvalo až čtvrt hodiny, než opustilo své boxové stání.
Od počátku diktoval tempo Sebastian Vettel - začal časem 1:40,008, k čemuž mu dopomohly nové superměkké pneumatiky. Poté se ještě zlepšil na 1:38,054, čímž se dostal se svým týmovým kolegou do imaginární první řady, protože Iceman na něj ztrácel 0,6 vteřiny.
Soupeři Ferrari se potýkali s různými problémy. Verstappen například čekal půl hodiny, než se jeho Red Bull objevil v singapurských soutěskách, ale ihned byl rychlejší než Mercedesy. Při svém výkonu 1:40,826 si stěžoval ba svůj motor, jehož zvuky označil za vysloveně nezdravé. Tým posoudil tyto potíže jako problém softwaru.
Almost a 🙈 momentEsteban and K-Mag cosying up in the pit lane#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/W5HRwQRtS8
— Formula 1 (@F1) September 15, 2018Mercedes při svých kvalifikačních simulacích na hyperměkké směsi dosáhl výkonu 1:38,738 (Hamilton) a dosáhl fialového prvního sektoru, ale Vettel zůstával nedostižným cílem. Bottas zase zvládl nejlépe závěrečný sektor a zlepšil se postupně z 1:38,779 na 1:38,603, ale na Ferrari to bylo stále nedostatečné.
Naopak na hyperměkké směsi se nedařilo Vettelovi, v tomto směru byl Hamilton úspěšnější. V závěru se ještě v silném provozu předvedl Ricciardo a dosáhl nepříliš obvyklého výkonu, kdy si poradil se svým týmovým kolegou. Na silný provoz si stěžoval i Fernando Alonso, který ji označil za džungli. O tom, jak velkou ztrátu má "zbytek světa" svědčí odstup 1,693 vteřiny, který nabral na pole-position sedmý Romain Grosjean.
Kvalifikace čeká týmy v 15:00 středoevropského letního času.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.