Ani třetí trénink na britskou Grand Prix neproběhl hladce, tentokrát se o vzrušení postaral letošní smolař Brendon Hartley, jehož havárie na desítku minut zastavila provoz na trati a přinutila týmy upravit svůj program.
Nad bývalým vojenským letištěm v Silverstone panovalo krásné počasí, teplota vzduchu sice byla oproti našim zemím poněkud nižší - 22 °C, ale obloha byla stejně vymetená. Trať sálala 39 °C, vlhkost vzduchu se ustálila na 55 % a vanul mírný větřík o síle 2,5 km/h. Pořadatelé připravili pilotům malé překvapení v podobě nově instalovaného obrubníku v poslední zatáčce, protože právě tady se nejčastěji vyjíždělo za ohraničený okraj dráhy. Ale už to zdaleka tolik nevadilo za zatáčkou 7, kde se pravidelně dělo totéž - ovšem bez nápravy.
První na trať vyjeli Vandoorne a Leclerc, ale úvodní čas zaznamenal až po deseti minutách Max Verstappen - 1:29,238. Vzápětí se před něj prohnal Räikkönen a nadlouho zůstal nepřekonán výkonem 1:27,913. Vettel byl pomalejší (1:28,190), čas stihl ještě Leclerc (1:28,762) a Grosjean (1:29,675), když se rozevlály po celém okruhu červené vlajky.
Brendon Hartley na konci rovinky před zatáčkou 6 byl bez jakéhokoli varování stižen velmi nepříjemným defektem. Prakticky u samého kola se mu zhroutil levý přední závěs a Novozélanďan jenom mohl odříkávat modlitby všem andělům strážným, aby z nehody vyvázl co nejlépe. Jeho Toro Rosso udělalo hodiny a v únikové zóně vyletělo kousek nad povrch trati, aby se zapasovalo do ochranné bariéry. Hartley ale vzápětí vylezl z vozu a odešel do medical caru po svých, zdravě aplaudující tribuny. Zatímco směřoval na povinnou prohlídku, pořadatelé čistili trať a piloti museli nečinně vyčkávat. Pauza trvala 12 minut.
Bylo jasné, že na velké zkoušení nebude čas, proto se hned po restartu vrhli do akce Mercedes boys. Protože Räikkönen stihl zajet čas 1:27,607, Hamilton se prozatím musel spokojit s druhým nejlepším časem (1:27,701). Bottas byl výrazně pomalejší (1:28,281, 1:28,157) a přes veškerou snahu zaostávaly i oba Red Bully. Těm dokonce dýchali na záda velmi intenzivně oba Saubery. Naproti tomu bylo zřejmé, že u Toro Rosso prověřují příčinu nehody, takže druhý pilot stáje Pierre Gasly měl nucenou pauzu.
Když Hamilton vykouzlil čas 1:27,442, Räikkönen vzápětí kontroval a jako první pilot dne stlačil svůj výkon pod hranici 1:27,0. Hamilton ale našel odpověď, nicméně zůstali s Icemanem jediní, kterým se povedlo tuto laťku zdolat. Bottasovi se nadále nedařilo, Vettel se dokonce vůbec nedostal k nějakému smysluplnému času. O to víc překvapili Ericsson a Leclerc, díky nimž Sauber pronikl do TOP 10.
FP3 CLASSIFICATION (60/60 MINS): Hamilton fastest, but Raikkonen is hot on his tail #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/nzAHmcWMXa
— Formula 1 (@F1) July 7, 2018Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.