Ani třetí trénink na britskou Grand Prix neproběhl hladce, tentokrát se o vzrušení postaral letošní smolař Brendon Hartley, jehož havárie na desítku minut zastavila provoz na trati a přinutila týmy upravit svůj program.
Nad bývalým vojenským letištěm v Silverstone panovalo krásné počasí, teplota vzduchu sice byla oproti našim zemím poněkud nižší - 22 °C, ale obloha byla stejně vymetená. Trať sálala 39 °C, vlhkost vzduchu se ustálila na 55 % a vanul mírný větřík o síle 2,5 km/h. Pořadatelé připravili pilotům malé překvapení v podobě nově instalovaného obrubníku v poslední zatáčce, protože právě tady se nejčastěji vyjíždělo za ohraničený okraj dráhy. Ale už to zdaleka tolik nevadilo za zatáčkou 7, kde se pravidelně dělo totéž - ovšem bez nápravy.
První na trať vyjeli Vandoorne a Leclerc, ale úvodní čas zaznamenal až po deseti minutách Max Verstappen - 1:29,238. Vzápětí se před něj prohnal Räikkönen a nadlouho zůstal nepřekonán výkonem 1:27,913. Vettel byl pomalejší (1:28,190), čas stihl ještě Leclerc (1:28,762) a Grosjean (1:29,675), když se rozevlály po celém okruhu červené vlajky.
Brendon Hartley na konci rovinky před zatáčkou 6 byl bez jakéhokoli varování stižen velmi nepříjemným defektem. Prakticky u samého kola se mu zhroutil levý přední závěs a Novozélanďan jenom mohl odříkávat modlitby všem andělům strážným, aby z nehody vyvázl co nejlépe. Jeho Toro Rosso udělalo hodiny a v únikové zóně vyletělo kousek nad povrch trati, aby se zapasovalo do ochranné bariéry. Hartley ale vzápětí vylezl z vozu a odešel do medical caru po svých, zdravě aplaudující tribuny. Zatímco směřoval na povinnou prohlídku, pořadatelé čistili trať a piloti museli nečinně vyčkávat. Pauza trvala 12 minut.
Bylo jasné, že na velké zkoušení nebude čas, proto se hned po restartu vrhli do akce Mercedes boys. Protože Räikkönen stihl zajet čas 1:27,607, Hamilton se prozatím musel spokojit s druhým nejlepším časem (1:27,701). Bottas byl výrazně pomalejší (1:28,281, 1:28,157) a přes veškerou snahu zaostávaly i oba Red Bully. Těm dokonce dýchali na záda velmi intenzivně oba Saubery. Naproti tomu bylo zřejmé, že u Toro Rosso prověřují příčinu nehody, takže druhý pilot stáje Pierre Gasly měl nucenou pauzu.
Když Hamilton vykouzlil čas 1:27,442, Räikkönen vzápětí kontroval a jako první pilot dne stlačil svůj výkon pod hranici 1:27,0. Hamilton ale našel odpověď, nicméně zůstali s Icemanem jediní, kterým se povedlo tuto laťku zdolat. Bottasovi se nadále nedařilo, Vettel se dokonce vůbec nedostal k nějakému smysluplnému času. O to víc překvapili Ericsson a Leclerc, díky nimž Sauber pronikl do TOP 10.
FP3 CLASSIFICATION (60/60 MINS): Hamilton fastest, but Raikkonen is hot on his tail #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/nzAHmcWMXa
— Formula 1 (@F1) July 7, 2018Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.