Po tréninkové převaze Red Bullu přišla očekávaná podívaná složená ze tří částí - kvalifikace na Grand Prix Kanadu. Všichni čekali, zda Red Bull udrží v šachu Ferrari a Mercedes i nadále nebude stíhat... jeho piloti přeci jenom na stupně vítězů - byť pomyslné - ztráceli
Oproti poslednímu tréninku se povětrnostní podmínky prakticky nezměnily, jen teploty mírně povyskočily a zesílil vítr vanoucí nad montrealskou tratí - vzduch 23 °C, trať 43 °C, vlhkost vzduchu 19 % a vítr 8,8 km/h.
Q1 - 18 minut:První drama připravil divákům Romain Grosjean, jehož motor vydal obrovský závoj kouře ještě v boxové uličce. I když ho mechanici zatlačili do boxů, s jeho pokusy byl předčasný konec.
Things just aren't going @RGrosjean's way so far this season 😖#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/04kj8AR9k4
— Formula 1 (@F1) June 9, 2018Jeho kolega Magnussen položil základní čas 1:14,543, ale bylo jasné, že špička tento výkon výrazně pozmění. A to dokázal Vettel časem 1:12,110. Vzápětí ho vystřídal Räikkönen (1:12,050), Ferrariho piloti se pak ještě zlepšili (1:11,824 resp. 1:11,725), aby nakonec definitivně zabodoval Vettel - 1:11,710. Hamiltonovi se nedařilo, v druhé šikaně chytil smyk a první pokus musel odpískat. Nedařilo se ani Strollovi, marně se snažil "poskládat" do zatáček, ale neúspěšně. Drama připravil Marcus Ericsson, který za druhou šikanou trefil pravou stranou zeď a jentaktak nesestřelil Verstappena. Mercedesy se nakonec zmátožily a dostaly se pod 1:12,0 (Hamilton 1:11,835, Bottas 1:11,950), dominující Red Bully skončily na 5. a 6. místě.
Do Q2 nepostoupili: Gasly, Stroll, Sirotkin, Ericsson a Grosjean.
BREAKING: ELIMINATED (Q2)11 MAG12 HAR13 LEC14 ALO 📸15 VAN#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/eMxB6qlVfM
— Formula 1 (@F1) June 9, 2018 Q2 - 15 minutOčekávalo se, že špičkové týmy zkusí alternativní strategii, ale nakonec na ultraměkké směsi vyrazili pouze zástupci Ferrari a Mercedesu. Räikkönen dosáhl v poklidu času 1:11,620, vzápětí ho zdolal Vettel 1:11,524, Bottas byl tentokrát rychlejší než Hamilton (1:11,514 vs. 1:11,740). Red Bully překvapivě nasadily hyperměkké pneu, ale Ricciardo neuspěl - 1:11,835, ovšem Verstappen šel do čela, ovšem s minimálním náskokem na Vettela (1:11,514). V druhé části prostředního klání zkusili nasadit hyperměkkou směs i Mercedesy s Ferrari, ale Vettel byl v rychlém kole na rovince k závěrečné šikaně zablokován hned několika vozy. Nakonec využil situace Ricciardo a rychlým kolem, ovšem na nejměkčích pneu, dosáhl času 1:11,434.
Do Q3 nepostoupili: Magnussen, Leclerc, Alonso, Verstappen, Hartley.
Q3 - 10 minut:Mercedesy se pustily do boje o pole-position, ale Hamilton měl určité problémy ve vracečce a tak ho možná překvapivě zdolal Bottas, na kterého protentokrát nestačil ani Räikkönen Pak zaútočil Vettel a jeho výkon byl historicky nejlepší - minimálně do druhých pokusů (1:10,776). Renaulty zaostávaly o více než vteřinu, když vyjely Red Bully, tak se pouze přiblížily hranici 1:11,0 (Verstappen 1:11,096, Ricciardo 1:11,281).
Incredible work from Sebastian Vettel 👏...and Ferrari's first pole at the #CanadianGP since 2001 😮#F1 pic.twitter.com/AvRf2G380D
— Formula 1 (@F1) June 9, 2018Do druhých pokusů vyrazil první Räikkönen, ale už ve třetí zatáčce chyboval, vyjel až na trávu a pokus tak vzdal. Hamilton se sice zlepšil o 0,231 vteřiny, ale ani to mu nestačilo na posun vpřed, protože opět v zatáčce 10 probrzdil. Vettel opět předvedl famózní kolo a zlepšil svůj několik minut starý rekord. A když se zlepšily oba Red Bully, přičemž Verstappen překonal Räikkönena a Hamiltona, bylo jasné, že tréninková snaha této stáje nakonec zůstane nenaplněna.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.