Prostřední volné jízdy mají v závodech, jako je Bahrajn, specifické postavení, protože v nich si piloti a týmy mohou co nejlépe nasimulovat závodní podmínky. Jak už bývá zvykem, jezdí se v době, kdy bude o den později odjeta kvalifikace a o dva dny pak samotná Grand Prix.
Na okruh Sakhir se vydaly jako první dva Haasy, ale jejich časů se diváci u obrazovek nedočkali, protože opět zlobila grafika. Takže první obrázek jsme si mohli udělat až po pěti minutách tréninku, kdy časomíra zaznamenala Pérezův čas 1:33,372. Piloti byli zpočátku varováni na přítomnost oleje v zatáčkách 2 a 3, který tam zůstal po jednom z předchozích závodů. Další jezdci se dostávali časům kolem 1:33,0, až se na okruh dostal Kimi Räikkönen a ulétl hodně dopředu - 1:30,689.
Zatímco Vettel a oba Mercedesy ještě vyčkávali v boxech, předvedl v nájezdu do druhé zatáčky menší drama Marcus Ericsson, který po hodinách otočený proti směru jízdy putoval mimo dráhu. Bez větší újmy se na okruh vrátil, ale s doporučením od inženýrů, aby dovezl svůj vůz ke kontrole.
Většina pilotů vyrazila do prvních jízd na měkké směsi, Hamilton to zkusil na středně tvrdé. První čas z této trojice si zapsal Bottas - 1:30,447, Hamilton jako jediný vyzkoušel středně tvrdé pneumatiky a také zaostal o něco více - 1:31,259. Pak se dostal ke slovu Vettel a po všech purpurových sektorech dosáhl nejlepšího výkonu 1:30,041.
This car produced the fastest lap of #FP2 so farBut it's going nowhere fast now 😬#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/pg8YTfKoNl
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018Druhá část rychlé pasáže tréninku se nesla ve znamení přezutí na směs superměkkou a tentokrát i přes jasně nezvládnutý poslední sektor poskočil opět do čela - 1:29,817. Bottas i Hamilton se pokusili reagovat, ale Fin zaostal o půl vteřiny, Hamilton při prvním pokusu zůstal zablokován piloty na trati a druhý mu vůbec nevyšel, do jisté míry také proto, že v poslední zatáčce dostihl Haas Romaina Grosjeana a ten ho do jisté míry přeci jenom omezil - 1:30,492.
Čas od času probleskla žlutá vlajka, postaral se o ní i Lewis Hamilton, kterému při jednom z pokusů v poslední zatáčce směřovalo auto tvrdohlavě rovně. Na stejném místě chyboval třeba i Stroll, jeho kolega Sirotkin zase v zatáčce při nájezdu na protilehlou rovinku skončil v hodinách, ale bez poškození vozu. Dramatická chvíle nastala v podání dvojice Ricciardo / Bottas, když Fin nezaregistroval, že se k němu Australan zezadu blíží a v první zatáčce málem kolidovali.
V druhé polovině už se piloti věnovali závodním simulacím, takže ačkoliv většina z nich jela na červeně označených pneumatikách, časy se navýšily o čtyři až pět vteřin. I tak se někteří piloti dostali do úzkých, například Verstappen po 65 minutách netrefil do zatáčky 10 a dostal se velmi nepříjemně blízko ochranné zdi.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors - #Vettel ahead of #Raikkonen, #Ricciardo faster than #Verstappen pic.twitter.com/nadwDjRcKj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018U Ferrari se mohli čtvrt hodiny před koncem hodně zakabonit, protože Räikkönen nejdřív vyslal několik varovných zpráv do boxů, aby pak v prvním sektoru za druhou zatáčkou dostal pokyn k zastavení vozu, na který Fin odpověděl, že jenom hledá vhodné místo, kam by svého pochroumaného oře umístil. Nejdřív to vypadalo, že by Kimi mohl mít problémy s motorem, pak se spíš zdálo, že při simulované výměně kol mechanici nedotáhli u Ferrari s číslem 7 pravé přední kolo.
V závěru tréninku už většina pilotů po výměnách nasadila žlutě označené pneumatiky, někteří si vyzkoušeli i předjížděcí manévry, osm minut před koncem si to opravdu natvrdo rozdali v první zatáčce Pérez a Grosjean. Bylo vidět, že nejvíc problémů pilotům dělá druhá a poslední zatáčka. Trénink už doplul v poklidu do svého závěru, jenom traťoví komisaři zveřejnili zprávu, že hodlají po jeho skončení prověřit situaci kolem odstavení Räikkönenova vozu.
#F1 #BahrainGP FP2 Max. speeds 📊- #Gasly powered by #Honda over 326kph, #Alonso with #Renault 6th (6kph off), #RedBull opting for highest downforce believing they could win pic.twitter.com/mVgplyXt8e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.