Prostřední volné jízdy mají v závodech, jako je Bahrajn, specifické postavení, protože v nich si piloti a týmy mohou co nejlépe nasimulovat závodní podmínky. Jak už bývá zvykem, jezdí se v době, kdy bude o den později odjeta kvalifikace a o dva dny pak samotná Grand Prix.
Na okruh Sakhir se vydaly jako první dva Haasy, ale jejich časů se diváci u obrazovek nedočkali, protože opět zlobila grafika. Takže první obrázek jsme si mohli udělat až po pěti minutách tréninku, kdy časomíra zaznamenala Pérezův čas 1:33,372. Piloti byli zpočátku varováni na přítomnost oleje v zatáčkách 2 a 3, který tam zůstal po jednom z předchozích závodů. Další jezdci se dostávali časům kolem 1:33,0, až se na okruh dostal Kimi Räikkönen a ulétl hodně dopředu - 1:30,689.
Zatímco Vettel a oba Mercedesy ještě vyčkávali v boxech, předvedl v nájezdu do druhé zatáčky menší drama Marcus Ericsson, který po hodinách otočený proti směru jízdy putoval mimo dráhu. Bez větší újmy se na okruh vrátil, ale s doporučením od inženýrů, aby dovezl svůj vůz ke kontrole.
Většina pilotů vyrazila do prvních jízd na měkké směsi, Hamilton to zkusil na středně tvrdé. První čas z této trojice si zapsal Bottas - 1:30,447, Hamilton jako jediný vyzkoušel středně tvrdé pneumatiky a také zaostal o něco více - 1:31,259. Pak se dostal ke slovu Vettel a po všech purpurových sektorech dosáhl nejlepšího výkonu 1:30,041.
This car produced the fastest lap of #FP2 so farBut it's going nowhere fast now 😬#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/pg8YTfKoNl
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018Druhá část rychlé pasáže tréninku se nesla ve znamení přezutí na směs superměkkou a tentokrát i přes jasně nezvládnutý poslední sektor poskočil opět do čela - 1:29,817. Bottas i Hamilton se pokusili reagovat, ale Fin zaostal o půl vteřiny, Hamilton při prvním pokusu zůstal zablokován piloty na trati a druhý mu vůbec nevyšel, do jisté míry také proto, že v poslední zatáčce dostihl Haas Romaina Grosjeana a ten ho do jisté míry přeci jenom omezil - 1:30,492.
Čas od času probleskla žlutá vlajka, postaral se o ní i Lewis Hamilton, kterému při jednom z pokusů v poslední zatáčce směřovalo auto tvrdohlavě rovně. Na stejném místě chyboval třeba i Stroll, jeho kolega Sirotkin zase v zatáčce při nájezdu na protilehlou rovinku skončil v hodinách, ale bez poškození vozu. Dramatická chvíle nastala v podání dvojice Ricciardo / Bottas, když Fin nezaregistroval, že se k němu Australan zezadu blíží a v první zatáčce málem kolidovali.
V druhé polovině už se piloti věnovali závodním simulacím, takže ačkoliv většina z nich jela na červeně označených pneumatikách, časy se navýšily o čtyři až pět vteřin. I tak se někteří piloti dostali do úzkých, například Verstappen po 65 minutách netrefil do zatáčky 10 a dostal se velmi nepříjemně blízko ochranné zdi.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors - #Vettel ahead of #Raikkonen, #Ricciardo faster than #Verstappen pic.twitter.com/nadwDjRcKj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018U Ferrari se mohli čtvrt hodiny před koncem hodně zakabonit, protože Räikkönen nejdřív vyslal několik varovných zpráv do boxů, aby pak v prvním sektoru za druhou zatáčkou dostal pokyn k zastavení vozu, na který Fin odpověděl, že jenom hledá vhodné místo, kam by svého pochroumaného oře umístil. Nejdřív to vypadalo, že by Kimi mohl mít problémy s motorem, pak se spíš zdálo, že při simulované výměně kol mechanici nedotáhli u Ferrari s číslem 7 pravé přední kolo.
V závěru tréninku už většina pilotů po výměnách nasadila žlutě označené pneumatiky, někteří si vyzkoušeli i předjížděcí manévry, osm minut před koncem si to opravdu natvrdo rozdali v první zatáčce Pérez a Grosjean. Bylo vidět, že nejvíc problémů pilotům dělá druhá a poslední zatáčka. Trénink už doplul v poklidu do svého závěru, jenom traťoví komisaři zveřejnili zprávu, že hodlají po jeho skončení prověřit situaci kolem odstavení Räikkönenova vozu.
#F1 #BahrainGP FP2 Max. speeds 📊- #Gasly powered by #Honda over 326kph, #Alonso with #Renault 6th (6kph off), #RedBull opting for highest downforce believing they could win pic.twitter.com/mVgplyXt8e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.