Prostřední volné jízdy mají v závodech, jako je Bahrajn, specifické postavení, protože v nich si piloti a týmy mohou co nejlépe nasimulovat závodní podmínky. Jak už bývá zvykem, jezdí se v době, kdy bude o den později odjeta kvalifikace a o dva dny pak samotná Grand Prix.
Na okruh Sakhir se vydaly jako první dva Haasy, ale jejich časů se diváci u obrazovek nedočkali, protože opět zlobila grafika. Takže první obrázek jsme si mohli udělat až po pěti minutách tréninku, kdy časomíra zaznamenala Pérezův čas 1:33,372. Piloti byli zpočátku varováni na přítomnost oleje v zatáčkách 2 a 3, který tam zůstal po jednom z předchozích závodů. Další jezdci se dostávali časům kolem 1:33,0, až se na okruh dostal Kimi Räikkönen a ulétl hodně dopředu - 1:30,689.
Zatímco Vettel a oba Mercedesy ještě vyčkávali v boxech, předvedl v nájezdu do druhé zatáčky menší drama Marcus Ericsson, který po hodinách otočený proti směru jízdy putoval mimo dráhu. Bez větší újmy se na okruh vrátil, ale s doporučením od inženýrů, aby dovezl svůj vůz ke kontrole.
Většina pilotů vyrazila do prvních jízd na měkké směsi, Hamilton to zkusil na středně tvrdé. První čas z této trojice si zapsal Bottas - 1:30,447, Hamilton jako jediný vyzkoušel středně tvrdé pneumatiky a také zaostal o něco více - 1:31,259. Pak se dostal ke slovu Vettel a po všech purpurových sektorech dosáhl nejlepšího výkonu 1:30,041.
This car produced the fastest lap of #FP2 so farBut it's going nowhere fast now 😬#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/pg8YTfKoNl
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018Druhá část rychlé pasáže tréninku se nesla ve znamení přezutí na směs superměkkou a tentokrát i přes jasně nezvládnutý poslední sektor poskočil opět do čela - 1:29,817. Bottas i Hamilton se pokusili reagovat, ale Fin zaostal o půl vteřiny, Hamilton při prvním pokusu zůstal zablokován piloty na trati a druhý mu vůbec nevyšel, do jisté míry také proto, že v poslední zatáčce dostihl Haas Romaina Grosjeana a ten ho do jisté míry přeci jenom omezil - 1:30,492.
Čas od času probleskla žlutá vlajka, postaral se o ní i Lewis Hamilton, kterému při jednom z pokusů v poslední zatáčce směřovalo auto tvrdohlavě rovně. Na stejném místě chyboval třeba i Stroll, jeho kolega Sirotkin zase v zatáčce při nájezdu na protilehlou rovinku skončil v hodinách, ale bez poškození vozu. Dramatická chvíle nastala v podání dvojice Ricciardo / Bottas, když Fin nezaregistroval, že se k němu Australan zezadu blíží a v první zatáčce málem kolidovali.
V druhé polovině už se piloti věnovali závodním simulacím, takže ačkoliv většina z nich jela na červeně označených pneumatikách, časy se navýšily o čtyři až pět vteřin. I tak se někteří piloti dostali do úzkých, například Verstappen po 65 minutách netrefil do zatáčky 10 a dostal se velmi nepříjemně blízko ochranné zdi.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors - #Vettel ahead of #Raikkonen, #Ricciardo faster than #Verstappen pic.twitter.com/nadwDjRcKj
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018U Ferrari se mohli čtvrt hodiny před koncem hodně zakabonit, protože Räikkönen nejdřív vyslal několik varovných zpráv do boxů, aby pak v prvním sektoru za druhou zatáčkou dostal pokyn k zastavení vozu, na který Fin odpověděl, že jenom hledá vhodné místo, kam by svého pochroumaného oře umístil. Nejdřív to vypadalo, že by Kimi mohl mít problémy s motorem, pak se spíš zdálo, že při simulované výměně kol mechanici nedotáhli u Ferrari s číslem 7 pravé přední kolo.
V závěru tréninku už většina pilotů po výměnách nasadila žlutě označené pneumatiky, někteří si vyzkoušeli i předjížděcí manévry, osm minut před koncem si to opravdu natvrdo rozdali v první zatáčce Pérez a Grosjean. Bylo vidět, že nejvíc problémů pilotům dělá druhá a poslední zatáčka. Trénink už doplul v poklidu do svého závěru, jenom traťoví komisaři zveřejnili zprávu, že hodlají po jeho skončení prověřit situaci kolem odstavení Räikkönenova vozu.
#F1 #BahrainGP FP2 Max. speeds 📊- #Gasly powered by #Honda over 326kph, #Alonso with #Renault 6th (6kph off), #RedBull opting for highest downforce believing they could win pic.twitter.com/mVgplyXt8e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 6, 2018Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.