V neděli budeme na Silverstone svědky desátého klání světového šampionátu F1. O okruhu se v poslední době hodně píše a tak bude jistě zajímavé znát názor jednoho z adeptu na titul, jak vnímá tuto ikonickou trať, kde to vlastně "všechno začalo".
Lewis Hamilton se ale domnívá, že na Silverstone mohou mít piloti se současnou specifikací monopostů určité problémy, jinými slovy že nejsou připraveni s nimi zvládnout úskalí rychlých zatáček. Přidaná přilnavost pneumatik a přítlak současné generace vyprodukuje i vyšší rychlost na dráze v hrabství Northamptonshire, takže podle Hamiltona někteří piloti nebudou s jízdou na Silverstone příliš nadšeni.
"Třeba Copse Corner bude letos určitě rychlejší. Bude to celkově svižnější, podle mne není nikdo z nás připraven na to, jak rychlý Silverstone ve srovnání s předchozími roky bude. V loňském roce to bylo na Maggots a Becketts úžasné a letos to nejspíš nebude jiné. Půjde o fyzicky náročný závod, především v prostřední části a v některých zatáčkách. Přetížení vyšplhá aspoň o jeden, možná i dva body, kdo ví, ale určitě to bude zábavné," předpokládá Lewis.
Svůj názor přidává i muž, který v posledních pěti závodech vždy vystoupil na stupně vítězů a v Baku dokonce na ten nejvyšší. Daniel Ricciardo se na novou výzvu hodně těší a některé pasáže okruhu, jako Copse a Becketts Corner označil za romantické. "Nechci říkat nic špatného nebo hanlivého, bude to romantické. Opravdu se na to těším. Bude to trochu v duchu Rakouska, Copse Corner nejspíš pojedu na plný plyn, což může být vzrušující," popsal své pocity Ricciardo.
Třetím do party je Sergio Pérez. Také on přiznává, že se na závod na "stříbrném kameni" vždy těšil a jeho přitažlivost vnímá intenzivněji než u jiných okruhů: "Bude to opravdu zajímavé. Pokud existuje nějaký okruh, na který se skutečně těším, pak tady je to očekávání masivní. Je těžké říci, zda se odvážím jít v Copse Corner na plný plyn. Jsem si ale téměř jist, že to některé vozy mohou zvládnout, takže uvidíme o víkendu."
A ještě na konec dejme slovo Christianu Hornerovi: "Silverstone bude mega. Až vozy dorazí na Maggots, tak asi jentaktak nevzlétnou. Pojede se tu pod plným plynem déle než v Ázerbajdžánu. Myslím, že to bude hodně působivé."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.