V neděli budeme na Silverstone svědky desátého klání světového šampionátu F1. O okruhu se v poslední době hodně píše a tak bude jistě zajímavé znát názor jednoho z adeptu na titul, jak vnímá tuto ikonickou trať, kde to vlastně "všechno začalo".
Lewis Hamilton se ale domnívá, že na Silverstone mohou mít piloti se současnou specifikací monopostů určité problémy, jinými slovy že nejsou připraveni s nimi zvládnout úskalí rychlých zatáček. Přidaná přilnavost pneumatik a přítlak současné generace vyprodukuje i vyšší rychlost na dráze v hrabství Northamptonshire, takže podle Hamiltona někteří piloti nebudou s jízdou na Silverstone příliš nadšeni.
"Třeba Copse Corner bude letos určitě rychlejší. Bude to celkově svižnější, podle mne není nikdo z nás připraven na to, jak rychlý Silverstone ve srovnání s předchozími roky bude. V loňském roce to bylo na Maggots a Becketts úžasné a letos to nejspíš nebude jiné. Půjde o fyzicky náročný závod, především v prostřední části a v některých zatáčkách. Přetížení vyšplhá aspoň o jeden, možná i dva body, kdo ví, ale určitě to bude zábavné," předpokládá Lewis.
Svůj názor přidává i muž, který v posledních pěti závodech vždy vystoupil na stupně vítězů a v Baku dokonce na ten nejvyšší. Daniel Ricciardo se na novou výzvu hodně těší a některé pasáže okruhu, jako Copse a Becketts Corner označil za romantické. "Nechci říkat nic špatného nebo hanlivého, bude to romantické. Opravdu se na to těším. Bude to trochu v duchu Rakouska, Copse Corner nejspíš pojedu na plný plyn, což může být vzrušující," popsal své pocity Ricciardo.
Třetím do party je Sergio Pérez. Také on přiznává, že se na závod na "stříbrném kameni" vždy těšil a jeho přitažlivost vnímá intenzivněji než u jiných okruhů: "Bude to opravdu zajímavé. Pokud existuje nějaký okruh, na který se skutečně těším, pak tady je to očekávání masivní. Je těžké říci, zda se odvážím jít v Copse Corner na plný plyn. Jsem si ale téměř jist, že to některé vozy mohou zvládnout, takže uvidíme o víkendu."
A ještě na konec dejme slovo Christianu Hornerovi: "Silverstone bude mega. Až vozy dorazí na Maggots, tak asi jentaktak nevzlétnou. Pojede se tu pod plným plynem déle než v Ázerbajdžánu. Myslím, že to bude hodně působivé."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.