Po dopoledním rozjezdu už celé startovní pole letošní Formule 1 nastoupilo ke druhému tréninku na okruhu Red Bull Ring nedaleko Knittelfeldu. První seznámení s okruhem se nejlépe vyvedlo Hamiltonovi, čekalo se, zda mu někdo důrazně šlápne na paty.
Za dvě a půl hodiny se počasí nad Red Bull Ringem příliš nezměnilo, jenom podle různých odhadů hrozila až 80 % možnost deště. Skutečně v závěrečné třetině dorazily do blízkosti okruhu hrozivá mračna, ale podle známého přísloví z nich nakonec nezapršelo.
Jestliže si v prvním tréninku piloti do měřených pokusů nespěchali, v druhém zvolili opačnou taktiku, většina z nich se nespokojila s tradičním instalačním kolem a zapisovali jedno měřené kolo za druhým. Symbolicky první patřilo Nico Hülkenbergovi, který dopoledne udělal místo Sirotkinovi (1:09,685). Většina pilotů své první časy zajela na superměkké směsi, jenom Räikkönen pro svůj první pokus zvolil měkkou směs (1:07,722). Pak už se dostaly ke slovu Mercedesy. Bottas i Hamilton jeli na červeně označených pneumatikách a v této části byl Valtteri rychlejší než Lewis: Fin dosáhl výkonu 1:05,700, Brit zaostal o směšných 0,031 vteřiny. Jediný, kdo se jim přiblížil, byl Vettel (1:05,852), jinak celé pole hodně ztrácelo.
Následovala druhá část - ještě v rámci první poloviny. Startovní pole přešlo na ultraměkkou směs a byl to znovu Bottas, kdo se posadil na vrchol žebříčku. Jenže jeho čas 1:05,699 poznamenala chyba v podobě výjezdu z trati mezi zatáčkami 10 a 11 (podle nového číslování), kde se Fin dostal až za obrubník. Proto musel záhy přenechat první místo Vettelovi, kterého rovněž zakrátko zdolal Hamilton. Až po dvaceti minutách se dostal do hry Verstappen, na jehož voze do té doby usilovně pracovali mechanici.
Pak už se drtivá většina zúčastněných vrhla na závodní simulaci, ve které se střídaly různé směsi a odehrávalo se nejedno drama - ovšem časy už se neměnily. Signifikantní pro tuto část byla neuvěřitelná konzistence zajížděných časů, které dokazovaly minimální, nebo spíše vůbec žádnou degradaci pneumatik. Ti nejlepší kroužili časy kolem 1:09,0, zadní část startovního pole pak 1:11,5 - to vše jsou samozřejmě průměrné hodnoty.
O to více jsme ale viděli ve třetí tréninku karambolů, kterým se nevyhnuli ani ti nejlepší. Dalo by se říci, že kritickými body byla první zatáčka, pověstný Remus, dále střed, jmenovitě zatáčka Rauch a nakonec samotný závěr při nájezdu na cílovou rovinku. Největším kamikadzem se stal bezesporu Marcus Ericsson, který se podíval mimo trať čtyřikrát v zatáčce Castrol (zatáčka 1), jednou ve středu trati a okořenil tento výlet průjezdem přes kačírek, a pak dvakrát v poslední zatáčce okruhu.
Nadějné výkony Fernanda Alonsa střídaly chmurné chvíle - dlouho se pracovalo na jeho voze, takže Španěl podstatnou část první poloviny pouze vysílal z boxů úsměvy, potom kvalitní výkon poznamenal výlet ze zatáčky Rauch, který po jízdě přes trávu skončil v kačírku za zatáčkou Würth. Alonso však pouze zajel do boxů vyměnit pneumatiky a pokračoval dál.
Méně štěstí měl Carlos Sainz jr., jehož Toro Rosso doznalo značné újmy v poslední zatáčce. Navíc při pokusu vrátit se na trať chytil Carlos druhý smyk, takže pro něj po návratu do boxů trénink skončil. A když deset minut před koncem zamířil do depa Kvjat a mechanici museli hasit požár na levé straně zadní nápravy, černý den Toro Rosso byl dokonán.
Trápil se i Lewis Hamilton a stěžoval si na problémy. Jak zjistil zástupce F1NEWS.cz přímo na okruhu, příčinou byl problém se svíčkou, kterou musel Brit vyměnit. Daleko větší počet stížností vysílal do boxů Romain Grosjean, podle nějž se totálně změnilo nastavení vozu. Asi by to nebyl on, kdyby nevypočítal aspoň jednou soubor všech možných nedostatků. Problémy měl také Jolyon Palmer, jehož Renault prostál většinu tréninku v boxech, takže zůstal z celého startovního pole jediný, kdo měl započítaný čas na jiných pneumatikách než ultraměkkých.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectores & Fastest laptimes: Bottas could've been fastest today, Hamilton without purple sector, Vettel 3rd pic.twitter.com/yJmt0ean8z
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2017Snímky byly pořízeny přímo v boxech Grand Prix Rakouska
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.