Po dopoledním rozjezdu už celé startovní pole letošní Formule 1 nastoupilo ke druhému tréninku na okruhu Red Bull Ring nedaleko Knittelfeldu. První seznámení s okruhem se nejlépe vyvedlo Hamiltonovi, čekalo se, zda mu někdo důrazně šlápne na paty.
Za dvě a půl hodiny se počasí nad Red Bull Ringem příliš nezměnilo, jenom podle různých odhadů hrozila až 80 % možnost deště. Skutečně v závěrečné třetině dorazily do blízkosti okruhu hrozivá mračna, ale podle známého přísloví z nich nakonec nezapršelo.
Jestliže si v prvním tréninku piloti do měřených pokusů nespěchali, v druhém zvolili opačnou taktiku, většina z nich se nespokojila s tradičním instalačním kolem a zapisovali jedno měřené kolo za druhým. Symbolicky první patřilo Nico Hülkenbergovi, který dopoledne udělal místo Sirotkinovi (1:09,685). Většina pilotů své první časy zajela na superměkké směsi, jenom Räikkönen pro svůj první pokus zvolil měkkou směs (1:07,722). Pak už se dostaly ke slovu Mercedesy. Bottas i Hamilton jeli na červeně označených pneumatikách a v této části byl Valtteri rychlejší než Lewis: Fin dosáhl výkonu 1:05,700, Brit zaostal o směšných 0,031 vteřiny. Jediný, kdo se jim přiblížil, byl Vettel (1:05,852), jinak celé pole hodně ztrácelo.
Následovala druhá část - ještě v rámci první poloviny. Startovní pole přešlo na ultraměkkou směs a byl to znovu Bottas, kdo se posadil na vrchol žebříčku. Jenže jeho čas 1:05,699 poznamenala chyba v podobě výjezdu z trati mezi zatáčkami 10 a 11 (podle nového číslování), kde se Fin dostal až za obrubník. Proto musel záhy přenechat první místo Vettelovi, kterého rovněž zakrátko zdolal Hamilton. Až po dvaceti minutách se dostal do hry Verstappen, na jehož voze do té doby usilovně pracovali mechanici.
Pak už se drtivá většina zúčastněných vrhla na závodní simulaci, ve které se střídaly různé směsi a odehrávalo se nejedno drama - ovšem časy už se neměnily. Signifikantní pro tuto část byla neuvěřitelná konzistence zajížděných časů, které dokazovaly minimální, nebo spíše vůbec žádnou degradaci pneumatik. Ti nejlepší kroužili časy kolem 1:09,0, zadní část startovního pole pak 1:11,5 - to vše jsou samozřejmě průměrné hodnoty.
O to více jsme ale viděli ve třetí tréninku karambolů, kterým se nevyhnuli ani ti nejlepší. Dalo by se říci, že kritickými body byla první zatáčka, pověstný Remus, dále střed, jmenovitě zatáčka Rauch a nakonec samotný závěr při nájezdu na cílovou rovinku. Největším kamikadzem se stal bezesporu Marcus Ericsson, který se podíval mimo trať čtyřikrát v zatáčce Castrol (zatáčka 1), jednou ve středu trati a okořenil tento výlet průjezdem přes kačírek, a pak dvakrát v poslední zatáčce okruhu.
Nadějné výkony Fernanda Alonsa střídaly chmurné chvíle - dlouho se pracovalo na jeho voze, takže Španěl podstatnou část první poloviny pouze vysílal z boxů úsměvy, potom kvalitní výkon poznamenal výlet ze zatáčky Rauch, který po jízdě přes trávu skončil v kačírku za zatáčkou Würth. Alonso však pouze zajel do boxů vyměnit pneumatiky a pokračoval dál.
Méně štěstí měl Carlos Sainz jr., jehož Toro Rosso doznalo značné újmy v poslední zatáčce. Navíc při pokusu vrátit se na trať chytil Carlos druhý smyk, takže pro něj po návratu do boxů trénink skončil. A když deset minut před koncem zamířil do depa Kvjat a mechanici museli hasit požár na levé straně zadní nápravy, černý den Toro Rosso byl dokonán.
Trápil se i Lewis Hamilton a stěžoval si na problémy. Jak zjistil zástupce F1NEWS.cz přímo na okruhu, příčinou byl problém se svíčkou, kterou musel Brit vyměnit. Daleko větší počet stížností vysílal do boxů Romain Grosjean, podle nějž se totálně změnilo nastavení vozu. Asi by to nebyl on, kdyby nevypočítal aspoň jednou soubor všech možných nedostatků. Problémy měl také Jolyon Palmer, jehož Renault prostál většinu tréninku v boxech, takže zůstal z celého startovního pole jediný, kdo měl započítaný čas na jiných pneumatikách než ultraměkkých.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectores & Fastest laptimes: Bottas could've been fastest today, Hamilton without purple sector, Vettel 3rd pic.twitter.com/yJmt0ean8z
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2017Snímky byly pořízeny přímo v boxech Grand Prix Rakouska
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.