Po dopoledním rozjezdu už celé startovní pole letošní Formule 1 nastoupilo ke druhému tréninku na okruhu Red Bull Ring nedaleko Knittelfeldu. První seznámení s okruhem se nejlépe vyvedlo Hamiltonovi, čekalo se, zda mu někdo důrazně šlápne na paty.
Za dvě a půl hodiny se počasí nad Red Bull Ringem příliš nezměnilo, jenom podle různých odhadů hrozila až 80 % možnost deště. Skutečně v závěrečné třetině dorazily do blízkosti okruhu hrozivá mračna, ale podle známého přísloví z nich nakonec nezapršelo.
Jestliže si v prvním tréninku piloti do měřených pokusů nespěchali, v druhém zvolili opačnou taktiku, většina z nich se nespokojila s tradičním instalačním kolem a zapisovali jedno měřené kolo za druhým. Symbolicky první patřilo Nico Hülkenbergovi, který dopoledne udělal místo Sirotkinovi (1:09,685). Většina pilotů své první časy zajela na superměkké směsi, jenom Räikkönen pro svůj první pokus zvolil měkkou směs (1:07,722). Pak už se dostaly ke slovu Mercedesy. Bottas i Hamilton jeli na červeně označených pneumatikách a v této části byl Valtteri rychlejší než Lewis: Fin dosáhl výkonu 1:05,700, Brit zaostal o směšných 0,031 vteřiny. Jediný, kdo se jim přiblížil, byl Vettel (1:05,852), jinak celé pole hodně ztrácelo.
Následovala druhá část - ještě v rámci první poloviny. Startovní pole přešlo na ultraměkkou směs a byl to znovu Bottas, kdo se posadil na vrchol žebříčku. Jenže jeho čas 1:05,699 poznamenala chyba v podobě výjezdu z trati mezi zatáčkami 10 a 11 (podle nového číslování), kde se Fin dostal až za obrubník. Proto musel záhy přenechat první místo Vettelovi, kterého rovněž zakrátko zdolal Hamilton. Až po dvaceti minutách se dostal do hry Verstappen, na jehož voze do té doby usilovně pracovali mechanici.
Pak už se drtivá většina zúčastněných vrhla na závodní simulaci, ve které se střídaly různé směsi a odehrávalo se nejedno drama - ovšem časy už se neměnily. Signifikantní pro tuto část byla neuvěřitelná konzistence zajížděných časů, které dokazovaly minimální, nebo spíše vůbec žádnou degradaci pneumatik. Ti nejlepší kroužili časy kolem 1:09,0, zadní část startovního pole pak 1:11,5 - to vše jsou samozřejmě průměrné hodnoty.
O to více jsme ale viděli ve třetí tréninku karambolů, kterým se nevyhnuli ani ti nejlepší. Dalo by se říci, že kritickými body byla první zatáčka, pověstný Remus, dále střed, jmenovitě zatáčka Rauch a nakonec samotný závěr při nájezdu na cílovou rovinku. Největším kamikadzem se stal bezesporu Marcus Ericsson, který se podíval mimo trať čtyřikrát v zatáčce Castrol (zatáčka 1), jednou ve středu trati a okořenil tento výlet průjezdem přes kačírek, a pak dvakrát v poslední zatáčce okruhu.
Nadějné výkony Fernanda Alonsa střídaly chmurné chvíle - dlouho se pracovalo na jeho voze, takže Španěl podstatnou část první poloviny pouze vysílal z boxů úsměvy, potom kvalitní výkon poznamenal výlet ze zatáčky Rauch, který po jízdě přes trávu skončil v kačírku za zatáčkou Würth. Alonso však pouze zajel do boxů vyměnit pneumatiky a pokračoval dál.
Méně štěstí měl Carlos Sainz jr., jehož Toro Rosso doznalo značné újmy v poslední zatáčce. Navíc při pokusu vrátit se na trať chytil Carlos druhý smyk, takže pro něj po návratu do boxů trénink skončil. A když deset minut před koncem zamířil do depa Kvjat a mechanici museli hasit požár na levé straně zadní nápravy, černý den Toro Rosso byl dokonán.
Trápil se i Lewis Hamilton a stěžoval si na problémy. Jak zjistil zástupce F1NEWS.cz přímo na okruhu, příčinou byl problém se svíčkou, kterou musel Brit vyměnit. Daleko větší počet stížností vysílal do boxů Romain Grosjean, podle nějž se totálně změnilo nastavení vozu. Asi by to nebyl on, kdyby nevypočítal aspoň jednou soubor všech možných nedostatků. Problémy měl také Jolyon Palmer, jehož Renault prostál většinu tréninku v boxech, takže zůstal z celého startovního pole jediný, kdo měl započítaný čas na jiných pneumatikách než ultraměkkých.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectores & Fastest laptimes: Bottas could've been fastest today, Hamilton without purple sector, Vettel 3rd pic.twitter.com/yJmt0ean8z
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 7, 2017Snímky byly pořízeny přímo v boxech Grand Prix Rakouska
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.