Piloti slabších týmů to mají obtížné - jsou na pokraji zájmu a ani výborný výsledek jim nezaručí popularitu. Pohybují se na chvostu startovního pole, které zajímá podstatné méně fanoušků a kolikrát jim nepomůže ani spektakulární kolize.
Tentokrát alespoň nezaváhala režie přímého přenosu a představila nám dvojici letos nejslabšího týmu Pascal Wehrlein/Esteban Ocon v bratrovražedném souboji o 13. příčku. Stalo se tak ve 49. kole Grand Prix v Abú Zabí, konkrétně v zatáčce 11.
Wehrlein jel vpředu na měkkých pneumatikách, které už měly něco za sebou, týmový kolega podstatně později dostal na svůj vůz superměkké. Oba manory se ocitly v brzdné zóně vedle sebe, došlo k lehkému kontaktu a poté svorně bok po boku putoval jak Wehrlein, tak Ocon mimo trať. Esteban si ještě efektně poskočil a nakonec se dostal dopředu. V cíli pak měl na Wehrleina šestivteřinový náskok.
"Byli jsme každý na jiné strategii, já byl rychlejší a na konci rovinky jsem šel dopředu, ale Wehrlein mi nenechal žádný prostor. Srazili jsme se a musel jsem vyjet mimo trať. Ve všech případech v tomto závodě, když mě někdo předjížděl, tak do mě narazil. Na začátku to byl Magnussen, pak jsem venkem předjížděl Nasra a také do mě bouchl... a nakonec to samé s Pascalem, neposkytl mi žádné místo, prostě mě zavřel. Vůz byl dost poškozený, ale protože jízdní vlastnosti nebyly o tolik horší, pokračoval jsem," líčí svou verzi vzájemné kolize Ocon.
Pochopitelně Wehrlein byl jiného názoru: "Do zatáčky jsem najížděl na vnitřní straně, tak bude asi dost těžké někomu nechávat místo na vnějšku, tím chci říci, že vůbec nechápu, jak to myslel. Podle mého názoru měl na své straně dobrých sto metrů volných, ale pokud mu to nestačilo... okay!"
Nakonec celá záležitost skončila smírnou debatou. Wehrlein dodal, že incident vlastně "nestál za řeč", zatímco Ocon byl hovornější: "To se stává, prostě jsme svedli souboj. Byl tam menší kontakt, ale žádné drama. Ani to poškození s ohledem na fakt, že jsem s vozem dojel až do cíle, nebylo tak velké." V příští sezóně už by podobný souboj mohl přinést ostřejší hodnocení, protože jak známo, Ocon z týmu Manor odchází.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.