Já na bráchu, brácha na mne. Tady to rozhodně neplatí

Esteban Ocon a Pascal Wehrlein v Monze
Esteban Ocon a Pascal Wehrlein v Monze, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 28. listopadu 2016 19:54
Sdílej:

Piloti slabších týmů to mají obtížné - jsou na pokraji zájmu a ani výborný výsledek jim nezaručí popularitu. Pohybují se na chvostu startovního pole, které zajímá podstatné méně fanoušků a kolikrát jim nepomůže ani spektakulární kolize.

Tentokrát alespoň nezaváhala režie přímého přenosu a představila nám dvojici letos nejslabšího týmu Pascal Wehrlein/Esteban Ocon v bratrovražedném souboji o 13. příčku. Stalo se tak ve 49. kole Grand Prix v Abú Zabí, konkrétně v zatáčce 11.

Wehrlein jel vpředu na měkkých pneumatikách, které už měly něco za sebou, týmový kolega podstatně později dostal na svůj vůz superměkké. Oba manory se ocitly v brzdné zóně vedle sebe, došlo k lehkému kontaktu a poté svorně bok po boku putoval jak Wehrlein, tak Ocon mimo trať. Esteban si ještě efektně poskočil a nakonec se dostal dopředu. V cíli pak měl na Wehrleina šestivteřinový náskok.

"Byli jsme každý na jiné strategii, já byl rychlejší a na konci rovinky jsem šel dopředu, ale Wehrlein mi nenechal žádný prostor. Srazili jsme se a musel jsem vyjet mimo trať. Ve všech případech v tomto závodě, když mě někdo předjížděl, tak do mě narazil. Na začátku to byl Magnussen, pak jsem venkem předjížděl Nasra a také do mě bouchl... a nakonec to samé s Pascalem, neposkytl mi žádné místo, prostě mě zavřel. Vůz byl dost poškozený, ale protože jízdní vlastnosti nebyly o tolik horší, pokračoval jsem," líčí svou verzi vzájemné kolize Ocon.

Pochopitelně Wehrlein byl jiného názoru: "Do zatáčky jsem najížděl na vnitřní straně, tak bude asi dost těžké někomu nechávat místo na vnějšku, tím chci říci, že vůbec nechápu, jak to myslel. Podle mého názoru měl na své straně dobrých sto metrů volných, ale pokud mu to nestačilo... okay!"

Nakonec celá záležitost skončila smírnou debatou. Wehrlein dodal, že incident vlastně "nestál za řeč", zatímco Ocon byl hovornější: "To se stává, prostě jsme svedli souboj. Byl tam menší kontakt, ale žádné drama. Ani to poškození s ohledem na fakt, že jsem s vozem dojel až do cíle, nebylo tak velké." V příští sezóně už by podobný souboj mohl přinést ostřejší hodnocení, protože jak známo, Ocon z týmu Manor odchází.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.