Výsledky sobotního tréninku jsou příslibem pro velice zajímavou kvalifikaci. Nejrychlejší čas zajel Verstappen před Hamiltonem, který na Holanďana ztratil 94 tisícin vteřiny. Třetí byl Ricciardo, čtvrtý Rosberg, jezdci Ferrari ztratili na nejrychlejší čas dne téměr 9 desetin.
Ihned po začátku tréninku vyjeli na trať oba jezdci Haasu, po instalačním kole a zkoušce startu ale zajeli zpátky do boxů. Instalační kolo poté absolvovali také Button, Wehlrein a Verstappen. První měřené kolo ale zajel podle očekávání Ocon na Manoru, s časem 1:32,013 ale příliš neoslnil. O chvíli později jej pohodlně přeskočil jeho týmový kolega Wehrlein s časem 1:29.509.
Po svém prvním kole si Button v rádiu postěžoval na své hledí, přál by si trochu tmavší. V sobotu je v Mexiku mnohem slunečněji než během pátku, trať má teplotu 26 °C , vzduch 14 °C.
Po desíti minutách zajeli své první časy jezdci Mercedesu, Hamilton se dostal na průběžnou první příčku díky času 1:20,158, Rosberg zajel o 4 desetiny pomalejší čas. Postupně si na nastavení svého volantu postěžovali Hamilton s Hülkenbergem, Hamiltonův měl tendenci zatáčet doleva, Hülkenbergův zase doprava.
Už po 16 minutách tréninku Hamilton s časem 1:19,721 překonal včerejší nejrychlejší čas dne, který zajel Vettel na Ferrari. Hamilton toto kolo zajel na měkkých pneumatikách, kdežto Vettel pro svůj včerejší čas potřeboval super-měkké pneumatiky. Po Hamiltonovi svůj čas vylepšil také Rosberg, na Hamiltona ale stále ztrácel půl vteřiny. Po 22 minutách vyjel na trať poprvé Vettel, Ricciarda jsme ale prozatím na trati dnes neviděli.
Button si v týmovém rádiu postěžoval, že mu blikají varovná světla signalizující teplotu, komunikace u druhého pilota McLarenu Alonsa byla o poznání pozitivnější, na upozornění od týmu, že je Vettel blízko od Alonsa Španěl reagoval smíchem a slovy: "Ok, žádný problém, užiju si to." Následně zajel třetí nejrychlejší čas Bottas, zatímco jeho týmový kolega Massa probrzdil a na chvíli opustil trať v první zatáčce. Vettel je v Mexiku očividně ve formě, na měkkých pneumatikách dokázal zajet čas 1:20,048, na Hamiltona ztratil jen 3 desetiny.
Druhým jezdcem, který v sobotu dokázal zajet kolo rychleji než za 80 vteřin byl Verstappen, na super-měkkých pneumatikách zajel čas 1:19,959. Jen o chvíli později zajel druhý jezdec Red Bullu Ricciardo ještě o 9 tisícin rychlejší čas než Verstappen. Oba jezdci Haasu byli nespokojení se svými předními pneumatikami, podle Grosjeana to byla katastrofa. 25 minut před koncem posledního tréninku okupovali poslední 2 místa jezdci McLarenu, rychlejší Alonso ztrácel na pozici před sebou více jak jednu vteřinu.
Někteří jezdci měli problémy najít volný prostor na trati pro rychlé kolo, Rosberg musel dokonce odjet 3 kola, než našel na trati volné místo pro svůj pokus. 13 minut před koncem tréninku byl na trati pouze Massa s Ericssonem, ostatní vyčkávali v boxech. Následně se na trať vydal také druhý jezdec Williamsu Bottas, na super-měkkých pneumatikách dokázal zajet čas 1:20,294, což mu stačilo na sedmou příčku. Massa na stejných pneumatikách dokázal dokonce zajet prozatimní čtvrtý nejrychlejší čas dne, 1:19,997 - na Hamiltona ztratil méně jak 3 desetiny.
9 minut před koncem tréninku už byli na trati téměr všichni jezdci, na řadu přišly simulace kvalifikace. Opět se objevily problémy s hustým provozem na trati, tentokrát si stěžoval Hamilton. Zatímco se Hamilton snažil najít na trati volné místo, Verstappen dokázal zajet nejrychlejší čas víkendu o hodnotě 1:19,137. Na trati už byli kromě jezdců Manoru všichni, Vettel dokázal poskočit jen na šesté místo, jeho čas byl ale ovlivněn pomalejšími jezdci na trati.
5 minut před koncem tréninku se od posledních příček odlepili jezdci McLarenu, seřadili se na 13. a 14.místě. Postupně své časy zlepšovali v podstatě všichni jezdci, Hamilton zajel o 94 tisícin pomalejší čas než první Verstappen, Rosberg ztrácel dokonce 4 desetiny. Na konci tréninku jezdci trénovali starty do závodu, vyzkoušel si je Räikkönen i oba jezdci Mercedesu.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.