Výsledky sobotního tréninku jsou příslibem pro velice zajímavou kvalifikaci. Nejrychlejší čas zajel Verstappen před Hamiltonem, který na Holanďana ztratil 94 tisícin vteřiny. Třetí byl Ricciardo, čtvrtý Rosberg, jezdci Ferrari ztratili na nejrychlejší čas dne téměr 9 desetin.
Ihned po začátku tréninku vyjeli na trať oba jezdci Haasu, po instalačním kole a zkoušce startu ale zajeli zpátky do boxů. Instalační kolo poté absolvovali také Button, Wehlrein a Verstappen. První měřené kolo ale zajel podle očekávání Ocon na Manoru, s časem 1:32,013 ale příliš neoslnil. O chvíli později jej pohodlně přeskočil jeho týmový kolega Wehrlein s časem 1:29.509.
Po svém prvním kole si Button v rádiu postěžoval na své hledí, přál by si trochu tmavší. V sobotu je v Mexiku mnohem slunečněji než během pátku, trať má teplotu 26 °C , vzduch 14 °C.
Po desíti minutách zajeli své první časy jezdci Mercedesu, Hamilton se dostal na průběžnou první příčku díky času 1:20,158, Rosberg zajel o 4 desetiny pomalejší čas. Postupně si na nastavení svého volantu postěžovali Hamilton s Hülkenbergem, Hamiltonův měl tendenci zatáčet doleva, Hülkenbergův zase doprava.
Už po 16 minutách tréninku Hamilton s časem 1:19,721 překonal včerejší nejrychlejší čas dne, který zajel Vettel na Ferrari. Hamilton toto kolo zajel na měkkých pneumatikách, kdežto Vettel pro svůj včerejší čas potřeboval super-měkké pneumatiky. Po Hamiltonovi svůj čas vylepšil také Rosberg, na Hamiltona ale stále ztrácel půl vteřiny. Po 22 minutách vyjel na trať poprvé Vettel, Ricciarda jsme ale prozatím na trati dnes neviděli.
Button si v týmovém rádiu postěžoval, že mu blikají varovná světla signalizující teplotu, komunikace u druhého pilota McLarenu Alonsa byla o poznání pozitivnější, na upozornění od týmu, že je Vettel blízko od Alonsa Španěl reagoval smíchem a slovy: "Ok, žádný problém, užiju si to." Následně zajel třetí nejrychlejší čas Bottas, zatímco jeho týmový kolega Massa probrzdil a na chvíli opustil trať v první zatáčce. Vettel je v Mexiku očividně ve formě, na měkkých pneumatikách dokázal zajet čas 1:20,048, na Hamiltona ztratil jen 3 desetiny.
Druhým jezdcem, který v sobotu dokázal zajet kolo rychleji než za 80 vteřin byl Verstappen, na super-měkkých pneumatikách zajel čas 1:19,959. Jen o chvíli později zajel druhý jezdec Red Bullu Ricciardo ještě o 9 tisícin rychlejší čas než Verstappen. Oba jezdci Haasu byli nespokojení se svými předními pneumatikami, podle Grosjeana to byla katastrofa. 25 minut před koncem posledního tréninku okupovali poslední 2 místa jezdci McLarenu, rychlejší Alonso ztrácel na pozici před sebou více jak jednu vteřinu.
Někteří jezdci měli problémy najít volný prostor na trati pro rychlé kolo, Rosberg musel dokonce odjet 3 kola, než našel na trati volné místo pro svůj pokus. 13 minut před koncem tréninku byl na trati pouze Massa s Ericssonem, ostatní vyčkávali v boxech. Následně se na trať vydal také druhý jezdec Williamsu Bottas, na super-měkkých pneumatikách dokázal zajet čas 1:20,294, což mu stačilo na sedmou příčku. Massa na stejných pneumatikách dokázal dokonce zajet prozatimní čtvrtý nejrychlejší čas dne, 1:19,997 - na Hamiltona ztratil méně jak 3 desetiny.
9 minut před koncem tréninku už byli na trati téměr všichni jezdci, na řadu přišly simulace kvalifikace. Opět se objevily problémy s hustým provozem na trati, tentokrát si stěžoval Hamilton. Zatímco se Hamilton snažil najít na trati volné místo, Verstappen dokázal zajet nejrychlejší čas víkendu o hodnotě 1:19,137. Na trati už byli kromě jezdců Manoru všichni, Vettel dokázal poskočit jen na šesté místo, jeho čas byl ale ovlivněn pomalejšími jezdci na trati.
5 minut před koncem tréninku se od posledních příček odlepili jezdci McLarenu, seřadili se na 13. a 14.místě. Postupně své časy zlepšovali v podstatě všichni jezdci, Hamilton zajel o 94 tisícin pomalejší čas než první Verstappen, Rosberg ztrácel dokonce 4 desetiny. Na konci tréninku jezdci trénovali starty do závodu, vyzkoušel si je Räikkönen i oba jezdci Mercedesu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.