Rok 2017 by měl být dobou velkých změn a nového přístupu k F1. Dá se proto předpokládat, že nastane nemalý boj o pozice, zvláště také proto, že některým špičkovým pilotům doběhnou v letošním roce kontrakty.
Stačí se podívat do týmů Ferrari, McLaren a Mercedes. Zůstává otázkou, jestli se Kimi Räikkönen definitivně nerozloučí s F1, to samé lze za jistých okolností čekat u Jensona Buttona. Rosbergovi letos vyprší smlouva a není zcela jisté, zda se prozatím vedoucí pilot průběžné klasifikace rozhodne u Mercedesu zůstat nebo bude čelit novým okolnostem.
Nejinak je tomu i u Williamsu. Klasická stáj, která se pohybuje v historických tabulkách na třetím místě v počtu vítězství, pole-positions, nejrychlejších kol, bodovém zisku a pódiových umístění (jen v počtu mistrovských titulů je na druhém místě za Ferrari) může na konci roku přijít o oba piloty. Proto se chce její vedení chopit iniciativy a ne jen sedět s rukama založenýma v klíně a čekat, kdo z jezdecké "burzy" vybyde.
Stáj, jejíž kořeny sahají až do roku 1969, se může těšit ze statutu jednoho z konkurenceschopných týmů, který není pod ničím diktátem, proto může být zájem o posty pilotů nebývale velký. Claire Williamsová to tak cítí, jak uvedla pro server motorsport.com: "Chceme se sami rozhodnout pro nějaké piloty a ne čekat na domino efekt způsobený tím, kdo z kterého týmu odejde. To není náš program..."
Zůstane v týmu Massa?U Williamsu mají jisto - zajímaví pro něj budou jen špičkoví pilot, kteří budou zárukou dobrých výsledků, které se od týmu s takovou historií očekávají. "To je cíl, který jsme si pro naši jezdeckou sestavu stanovili, když před několika lety tým prošel restrukturalizací. Museli jsme si být jisti, že piloti v našich vozech odvádějí týmu vše, co je v jejich silách - zkušenosti jsou jedním z takových elemetů. Určité jméno pilota ve vašem voze slouží dobře i ke komerčním účelům. Takové jméno také představuje dlouhodobé úspěchy v F1. V současné době ale existuje mnoho různých prvků a také určitý rozhodovací a poté vyhodnocovací proces. V tomto období se právě nyní nacházíme," pokračuje Williamsová.
Kolem Williamsu se vznášejí spekulace, že by tým měl navázat první kontakty s Jensonem Buttonem, ovšem s nimi vyvstává otázka, zda rozdělit úspěšnou sestavu Massa - Bottas, která nadále pokračuje ve slibných výsledcích. Massa se navíc může opřít o své dlouholeté zkušenosti z F1.
"Je to nejen jeho dlouhodobé působení, ale i způsob, jakým závodí. Vždy jsme říkali, že je nedílnou součástí našeho týmu a s jeho výkony jsme velmi spokojeni. Zrovna tak s těmi, kterých dosáhl v letošním roce, a to samé bychom mohli říci o Valtterim. Felipe je u nás třetí rok a my požadujeme, aby naši piloti nadále šli cestou pokroku a splňovali kritéria, která od nich očekáváme. Je to seznam o více než deseti bodech - dokud ho někdo zvládá, má pochopitelně náš zájem. Massa je velkým talentem a má v F1 zvučné jméno. Ale je nutné vyčkat. Nyní požadujeme, aby se oba piloti plně soustředili na letošní ročník a přivezli maximum bodů z každého závodu. Letos se dá očekávat tuhý boj - a my rozhodně nechceme přepustit svou třetí příčku Red Bullu," hodnotí Brazilcův přístup Williamsová
Bottas coby horké "zboží"Není to nic nelichotivého, jezdecká "burza" prostě funguje a Valtteri Bottas už si svůj kredit v F1 vydobyl. Claire Williamsová samozřejmě cítí, že by se talentovaný Fin mohl ocitnout v hledáčku jiných týmů. "Jsem si jistá, že to tak je. Oba naši piloti jsou předmětem zájmu našich soupeřů."
Zástupkyně zakladatele týmu Franka Williamse ale věří, že pokud bude tým na výši, nemusí ani jeden z dvojice Massa-Bottas řešit případný přestup jinam: "Zájem o Felipeho a Valtteriho jenom svědčí o tom, jaké talenty v týmu máme. Můžeme si je udržet tak dlouho, dokud budeme mít konkurenceschopné auto, pak bude jméno Williams na seznamu míst, o nějž budou i opětovně usilovat."
Jaká je Lynnova pozice?Testpilot Alex Lynn se už předvedl v testovacích jízdách a pochopitelně je jeho jméno spojeno s otázkou, zda by se v případě úspěšné sezóny v GP2 ocitl na seznamu kandidátů pro tým F1, kdyby někdo ze stávající dvojice pilotů hodlal změnit působiště.
"Byl označen jako nováček roku v uplynulé sezóně GP2, myslím, že i několikrát zaváhal, nicméně prokázal, že má talent. V letošním roce zůstává u našeho týmu jako zkušební pilot. Alex musí všechny přesvědčit, že má talent a zaslouží si závodní sedačku ve voze F1 - ale sezóna je teprve na svém počátku, takže počkáme a uvidíme," taktizuje Williamsová.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.