VC Španělska - závod; Mercedesy skočily už v prvním kole, a tak Red Bull a Ferrari rozehráli strategickou bitvu o vítězství, jak to probíhalo?
Rosberg musel pod parc farmé měnit hydraulické díly, Mercedes viděl nějakou nesrovnalost, ale neočekává problémy pro závod. Na startu se ukazuje, že všichni piloti až na Harjanta mají měkké pneumatiky.
Na startu se Rosberg dostal před Hamiltona, Dobrý start předvedl Vettel, který se na chvíli dostal před Verstappena. Stejně tak si hodně polepšil i Sainz. Rosberg měl trošku horší výjezd z druhé zatáčky, kde předjel Hamiltona. Ve třetí zatáčce se stalo několik věcí. Vettel se propadl na 5. místo za Verstappena a Sainze.
Před 4. zatáčkou se Hamilton pokusil předjet Rosberga, ten ho lehce vytlačil mimo trať, roztočil a následně smetl Rosberga. Oba mercedesy tedy skončily ve čtvrté zatáčce! Na trať vyjel safety car. Ricciardo v čele, Verstappen 2. a Sainz na 3. příčce! Za ním obě ferrari. Safety car zamířil zpět do boxů, Sainz na 3. místě překáží oběma vozům ferrari. Vetelovi se ani po páru kolech (bez DRS) nepodařilo dostat. Podařilo se mu to až v 8. kole na cílové rovince.
Se Sainzem se musí vypořádat i Räikkönen, Fina ale Sainz vytlačuje mimo trať v první zatáčce, tam je naštěstí úniková zóna. Vettel stále ztrácí asi 4,5 sekundy Verstappena, náskok ale pomalu stahuje, zatímco Räikkönen zvládl předjet Sainze. Massa a Pérez zajeli do boxů - již v 9. kole. V dalších kolech zamířili do boxů další piloti ze středu pole a Räikönen.
Ve 12. kole zamířil k mechanikům Ricciardo, vše bez problémů. Kolo po něm byl v boxech i Verstappen, oba přezuli na střední sadu. O pár kol později zajel do boxů i Vettel. Je tedy pravděpodobné, že jsou Ferrari a Red Bull na jiných strategiích. Nedaleko ke třetině závodu a první trojice jede v rozpětí 3,5 sekundy.
Vettel však zajíždí lepší časy než oba red bully, už má Verstappena před sebou do jedné vteřiny. Ale vždy ve třetím sektoru se náskok přehoupne přes důležitou vteřinu. Přesně ve třetině závodu odstupuje Nico Hülkenberg, problém s motorem, jsou vyvěšeny žluté vlajky.
Tempo mezi prvními třemi jezdci se lehce mění, Verstappen tlačí na Ricciarda a Vettel na něj lehce ztrácí, ale stále tvoří kompaktní trojici. Ve 28. kole míří Ricciardo znova do boxů a nasadili mu měkkou sadu. Red Bull vsadil na trojzastávkovou strategii. Na to reaguje i Vettel, Verstappen zůstal na trati, stejně tak Räikkönen.
Pořadí v polovině závodu tedy je: Verstappen, Räikkönen (oba bez 2. zastávky v boxech), Ricciardo, Vettel, Bottas, Sainz, Pérez, Button, Alonso, desátý Massa, Palmer, Grosjean, Gutierrez, Nasr, Kvjat, Wehrlein, Ericsson, Magnussen a Harjanto.
V 35. kole je v boxech Verstappen a o kolo později Räikkönen. Oba nasadili střední sadu pneumatik. Vettel na čele stahuje Ricciarda, už je v dosahu DRS. Grosjean se mezitím projel kačírkem a Vettel zajel v 38. kole do boxů! Pokrývá zřejmě Verstappena nebo mohl mít pomalý defekt. Ricciardo zůstává na trati a trápí se za o kolo pomalejším Palmerem. Ferrari potvrzuje, že Vettelova zastávka byla strategická, nikoliv z bezpečnostních důvodů. To nám rozehrává velmi zajímavou strategickou bitvu o vítězství!
Ve 44. kole jede do boxů Ricciardo, nasazenou má střední sadu pneumatik a je za Vettelem. Mezitím se málem srazily oba saubery v první zatáčce. První čtveřice: Verstappen, Räikkönen, Vettel a Riccardo, všichni mají nasazené střední pneumatiky. Iceman je za Verstappenem o více než vteřinu, Ricciardo za Vettelem o 6 vteřin.
Alonso končí na své domácí Velké ceně! Svůj vůz odstavil ve třetí zatáčce, zřejmě technický problém. Räikkönen se dostal do dosahu DRS za Verstappena. A Ricciardo znatelně stahuje Vettela. Räikkönen promarnil několik pokusů, kdy byl v 1 sekundě za Verstappenem ,ale ani na cílové rovince jej nedokázal předjet. Ricciardo se dotáhl na 3. Vettela.
V 59. kole to Ricciardo zkusil na Vettela, ale nedobrzdil svůj monopost do první zatáčky a Vettel si udržel 3. místo, málem došlo ke kontaktu. Vettel si znova stěžoval na těsný souboj. Když ho neohrozí Kvjat, zaskočí jej Ricciardo. Mezitím stále pokračuje bitva o první místo v závodě, kde Verstappen drží Räikkönena za sebou.
Do obou soubojů promlouvají jezdci o kolo zpět, takže se rozdíly mění jak na běžícím pásu. Räikkönen už není tak nebezpečný, má celkem opotřebované pneumatiky. Ricciardo se drží těsně za Vettelem, ale nemá na rovince dost výkonu na předjetí, maximálně se pokouší o trošku kamikadze manévr. Riacciardo ale má problém a předjel jej i o kolo pomalejší Kvjat. Ricciardo má defekt! Räikkönen už není do vteřiny za Verstappenem, do konce zbývá jedno kolo.
Ricciardo zamířil do boxů pro nové pneumatiky, ale to již do cíle míří senzační Verstappen, který vyhrává závod ve Španělsku!!! Ricciardo nakonec dojel na 4. místě i s jednou zastávkou v boxech navíc. Velmi pěkný závod celkem nepozorovaně odjel i Sainz, který skončil na 6. místě.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.