VC Španělska - závod; Mercedesy skočily už v prvním kole, a tak Red Bull a Ferrari rozehráli strategickou bitvu o vítězství, jak to probíhalo?
Rosberg musel pod parc farmé měnit hydraulické díly, Mercedes viděl nějakou nesrovnalost, ale neočekává problémy pro závod. Na startu se ukazuje, že všichni piloti až na Harjanta mají měkké pneumatiky.
Na startu se Rosberg dostal před Hamiltona, Dobrý start předvedl Vettel, který se na chvíli dostal před Verstappena. Stejně tak si hodně polepšil i Sainz. Rosberg měl trošku horší výjezd z druhé zatáčky, kde předjel Hamiltona. Ve třetí zatáčce se stalo několik věcí. Vettel se propadl na 5. místo za Verstappena a Sainze.
Před 4. zatáčkou se Hamilton pokusil předjet Rosberga, ten ho lehce vytlačil mimo trať, roztočil a následně smetl Rosberga. Oba mercedesy tedy skončily ve čtvrté zatáčce! Na trať vyjel safety car. Ricciardo v čele, Verstappen 2. a Sainz na 3. příčce! Za ním obě ferrari. Safety car zamířil zpět do boxů, Sainz na 3. místě překáží oběma vozům ferrari. Vetelovi se ani po páru kolech (bez DRS) nepodařilo dostat. Podařilo se mu to až v 8. kole na cílové rovince.
Se Sainzem se musí vypořádat i Räikkönen, Fina ale Sainz vytlačuje mimo trať v první zatáčce, tam je naštěstí úniková zóna. Vettel stále ztrácí asi 4,5 sekundy Verstappena, náskok ale pomalu stahuje, zatímco Räikkönen zvládl předjet Sainze. Massa a Pérez zajeli do boxů - již v 9. kole. V dalších kolech zamířili do boxů další piloti ze středu pole a Räikönen.
Ve 12. kole zamířil k mechanikům Ricciardo, vše bez problémů. Kolo po něm byl v boxech i Verstappen, oba přezuli na střední sadu. O pár kol později zajel do boxů i Vettel. Je tedy pravděpodobné, že jsou Ferrari a Red Bull na jiných strategiích. Nedaleko ke třetině závodu a první trojice jede v rozpětí 3,5 sekundy.
Vettel však zajíždí lepší časy než oba red bully, už má Verstappena před sebou do jedné vteřiny. Ale vždy ve třetím sektoru se náskok přehoupne přes důležitou vteřinu. Přesně ve třetině závodu odstupuje Nico Hülkenberg, problém s motorem, jsou vyvěšeny žluté vlajky.
Tempo mezi prvními třemi jezdci se lehce mění, Verstappen tlačí na Ricciarda a Vettel na něj lehce ztrácí, ale stále tvoří kompaktní trojici. Ve 28. kole míří Ricciardo znova do boxů a nasadili mu měkkou sadu. Red Bull vsadil na trojzastávkovou strategii. Na to reaguje i Vettel, Verstappen zůstal na trati, stejně tak Räikkönen.
Pořadí v polovině závodu tedy je: Verstappen, Räikkönen (oba bez 2. zastávky v boxech), Ricciardo, Vettel, Bottas, Sainz, Pérez, Button, Alonso, desátý Massa, Palmer, Grosjean, Gutierrez, Nasr, Kvjat, Wehrlein, Ericsson, Magnussen a Harjanto.
V 35. kole je v boxech Verstappen a o kolo později Räikkönen. Oba nasadili střední sadu pneumatik. Vettel na čele stahuje Ricciarda, už je v dosahu DRS. Grosjean se mezitím projel kačírkem a Vettel zajel v 38. kole do boxů! Pokrývá zřejmě Verstappena nebo mohl mít pomalý defekt. Ricciardo zůstává na trati a trápí se za o kolo pomalejším Palmerem. Ferrari potvrzuje, že Vettelova zastávka byla strategická, nikoliv z bezpečnostních důvodů. To nám rozehrává velmi zajímavou strategickou bitvu o vítězství!
Ve 44. kole jede do boxů Ricciardo, nasazenou má střední sadu pneumatik a je za Vettelem. Mezitím se málem srazily oba saubery v první zatáčce. První čtveřice: Verstappen, Räikkönen, Vettel a Riccardo, všichni mají nasazené střední pneumatiky. Iceman je za Verstappenem o více než vteřinu, Ricciardo za Vettelem o 6 vteřin.
Alonso končí na své domácí Velké ceně! Svůj vůz odstavil ve třetí zatáčce, zřejmě technický problém. Räikkönen se dostal do dosahu DRS za Verstappena. A Ricciardo znatelně stahuje Vettela. Räikkönen promarnil několik pokusů, kdy byl v 1 sekundě za Verstappenem ,ale ani na cílové rovince jej nedokázal předjet. Ricciardo se dotáhl na 3. Vettela.
V 59. kole to Ricciardo zkusil na Vettela, ale nedobrzdil svůj monopost do první zatáčky a Vettel si udržel 3. místo, málem došlo ke kontaktu. Vettel si znova stěžoval na těsný souboj. Když ho neohrozí Kvjat, zaskočí jej Ricciardo. Mezitím stále pokračuje bitva o první místo v závodě, kde Verstappen drží Räikkönena za sebou.
Do obou soubojů promlouvají jezdci o kolo zpět, takže se rozdíly mění jak na běžícím pásu. Räikkönen už není tak nebezpečný, má celkem opotřebované pneumatiky. Ricciardo se drží těsně za Vettelem, ale nemá na rovince dost výkonu na předjetí, maximálně se pokouší o trošku kamikadze manévr. Riacciardo ale má problém a předjel jej i o kolo pomalejší Kvjat. Ricciardo má defekt! Räikkönen už není do vteřiny za Verstappenem, do konce zbývá jedno kolo.
Ricciardo zamířil do boxů pro nové pneumatiky, ale to již do cíle míří senzační Verstappen, který vyhrává závod ve Španělsku!!! Ricciardo nakonec dojel na 4. místě i s jednou zastávkou v boxech navíc. Velmi pěkný závod celkem nepozorovaně odjel i Sainz, který skončil na 6. místě.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.