GP Španělska - kvalifikace; jak probíhala příprava na nedělní závod?
Před víkendem se odehrálo několik důležitých věcí, nejzásadnější je výměna Verstappena za Kvjata do Red Bullu. Hamilton, kterého trápily problémy s MGU-H, dostal tento díl ve vylepšené verzi. Mercedes si však není jistý, zdali se problémy nebudou opakovat. Dále do Španělska týmy již tradičně přinesly velké množství nových dílů, které se budou zkoušet v testech po závodě.
1. část kvalifikace
Jako první na trať vyjíždí Pascal Wehrlein, jehož následuje týmový kolega Harjanto. Po nich se na trať chystají i saubery. Po více než 5 minutách je na čele Nasr, ale to je už na trati Hamilton. Ten se dostává do čela s náskokem více než 2,6 sekundy. Nejlepší výsledek ještě více vylepšuje Nico Rosberg s časem o 2 desetiny sekundy lepším.
Force India s velmi vylepšeným vozem se řadí za mercedesy, Pérez a Hülkenberg na 3. a 4. místě. Oba ale rozdělují piloti Renaultu. Na třetí místo jde Sainz, ale vzápětí ho překonává jeho bývalý týmový kolega Verstappen, kterého nedokázal překonat ani Räikkönen. Holanďan ztrácí na špičku půl vteřiny. Domácí miláček Alonso se mezitím řadí na 6. místo. Před něj se ale řadí Vettel na 5. místo a Bottas na 6. místo.
I Ricciardo zajel své rychlé kolo, ale na Verstappena ztratil 2 desetiny, což ho řadí na 4. místo. V posledních dvou minutách jsou na trati všichni piloti od 10. místa níže. Massa sice vyjel z boxů, ale rychlé kolo zajet nestihl, proto vypadává. O postup bojují haasy, Palmer a Button. Buttonovi se to povedlo a vyřadil Palmera.
Z Q1 vypadávají: Palmer, Massa, Ericsson, Nasr, Wehrlein a Harjanto.
2. část kvalifikaceTeplota na Circuit de Catalunya ukazuje 22°C, trať 43°C,vlhkost se zastavila na 50 % a fouká celkem silný vítr. Hamilton vyjíždí mezi prvními, asi 2 minuty po začátku, chvíli po něm vyjíždí i Rosberg. Mercedes se zřejmě domnívá, že trať bude spíše zpomalovat než zrychlovat.
Hamilton jde s prvním pokusem do čela, Rosberg se také řítí do cíle, ale ztrácí přesně 6 desetin sekundy na týmového kolegy. Jako další si rychlé kolo připisuje Nico Hülkenberg a jeho týmový kolega Pérez, oba ztrácí téměř 3 vteřiny. Sainz ztratil na Hamiltona jen 2 vteřiny, a tak jde na 3. místo. Alonso se řadí na 4. místo před force indie. Za něj jde Grosjean.
Ricciardo si také připsal rychlé kolo a řadí se na 3. místo, za ně jde Bottas. Vše ale mění Verstappen, který se posouvá před Ricciarda na 3. místo, na Hamiltona ztrácí sekundu, na týmového kolegu má náskok půl vteřiny. Co ukáže Ferrari? Räikkönen udělal chybu ve 3. zatáčce, a proto zamířil do boxů. Zůstane mu jediný pokus. Vettel jde na 4. místo.
Tři minuty před koncem je poslední pětice: Gutierrez, Hülkenberg, Kvjat, Button, Magnussen a bez času Räikkönen. Ten hned míří na trať. Na Hamiltona ztratil 1,3 desetiny a řadí se mezi Verstappena a Vettela. Button se zachraňuje na 10. místo, ale překonává ho Hülkenberg, před kterým je Alonso. Peréz jde na 7. místo. Grosjean, Magnussen a Gutierrez se nezlepšují z posledních pozic. 13. je Kvjat na Toro Rosso. Alonso je tedy po dlouhé době v TOP10!
Z Q2 vypadávají: Hülkenberg, Button, Kvjat, Grosjean, Magnussen a Guatierrez.
3. část kvalifikace
Na trati jako první znova mercedesy na měkkých pneumatikách. Hamilton udělal chybu - probrzdil do zatáčky číslo 10, ta ho stála průběžné první místo, na které se s náskokem 8 desetin řadí Rosberg. Räikkönen se trošku protrápil v posledním sektoru, konkrétně v zatáčce 12 a ztratil 2 vteřiny na Rosberga. Verstappen si to zamířil rovnou do průběžné první řady, těsně překonal Hamiltona!
Ferrari momentálně čtvrté a páté se ztrátou přes 1,5 sekundy. Ostatní zatím vyčkávají v boxech, takže má čas připsána jen pětice pilotů. Dvě minuty před koncem jsou na trati už všichni. Hamilton získal v prvním sektoru čtvrt sekundy na Rosberga. V druhém sektoru to natáhl na půlvteřinu. Ricciardo šel mezitím na 2. místo.
Hamiton jde na první místo, Rosberg ho stáhl na čtvrt sekundy, ale nepřekonal. Druhá řada patří Red Bullu, Ricciardo nakonec překonal Verstappena o 4 desetiny. Až za nimi je Ferrari v pořadí Räikkönen před Vettelem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.