RUSKO - ZÁVOD; Jak probíhal extrémně zajímavý závod pod dohledem Vladimira Putina? Dočkali jsme se několika zvratů, kolizí i kontroverzních momentů, které napověděly, kdo se stane mistrem světa.
Po kvalifikaci jsme se dočkali několika penalizací, které lehce promíchaly pořadí na konci startovního pole, proto se nezapomeňte podívat na grafiku postavení jezdců na startu.
Co se strategie týče, vypadá to i přes značnou degradaci na jednozastávkovou strategii, důležitým faktorem by mohl být výjezd safety-caru.
Důležitou zprávou je po včerejšku, že do závodu vyjede i Carlos Sainz, který těžce havaroval ve 3. tréninku a který nenastoupil do kvalifikace.
Lewis Hamilton před závodem prohlásil, že pro něj není nemožné vyhrát, nejdůležitější pro něj bude start, protože po něm následuje nejdelší rovinka do první zatáčky v kalendáři.
Clair Williamsová řekla zase toto: "Valtteri včera odvedl skvělou práci, Felipe měl těžkou kvalifikaci, dostal se do provozu a potom mu odešly pneumatiky. Důležitý bude dobrý start, můžeme vydělat opravdu hodně pozic. Našim cílem je dostat obě auta do nejlepší desítky, získat co nejvíce bodů. Možná je pro nás i dobré to, že se závod pojede nejspíše na jedinou zastávku v boxech. Máme zde opravdu rychlé auto. Potřebujeme jen trošku štěstí. Mercedesy jsou opravdu silné, neočekáváme, že bychom byli před nimi, kdyby se ale otevřela nějaká možnost..."
13:30 se otevírá boxová ulička, týmy volí zajímavé strategie zkoušení startů, například ferrari nebo lotusy při vyjetí z pit lane nezkoušely start, ale odjely jedno zahřívací kolo, zatímco ostatní auta zkoušela starty při prvním výjezdu z boxů.
Velká novinka, Pirelli uzavřelo novou smlouvu na dodávku pneumatik pro F1, ta bude trvat do konce roku 2019!
Stejně jako při loňské VC se v Paddocku pohybuje Vladimir Putin, určitě se ho dočkáme v prostřizích během závodu.
Felipe Massa je do sluchátek upozorňován, že jestli vyjede mimo trať v 2. zatáčce, musí následovat bílé čáry a další značení, které znemožní zkrátit si trať.
Na tvrdší sadě pneumatik jsou jen Maldonado, Massa, Ericsson a Alonso.
Při nájezdu na startovní rošt se nestalo nic zajímavého, žádné problémy, Nico Rosberg si snaží držet jezdce blízko za sebou.
Takže zde máme start! Rosberg odstartoval poměrně dobře, udržel za sebou týmového kolegu, kterého chvíli atakoval Bottas. V první zatáčce se ale roztočil Hülkenberg, trefil Verstappena, který dostal defekt. Do Hülkenberga narazil Ericsson, oba se zasekli, takže na trať vyjel safety car.
Dobře ještě zabojoval Räikkönen, který se vyšvihl na 3. místo těsně před tím, než vyjel safety car. Verstappen se na trať vrátil před safety carem, takže pokračuje ve stejném kole jako ostatní.
Ve 4. kole míří safety car do boxů, Rosberg si drží vedení, Bottas jde před Icemana. Nico Rosberg má menší problém s plynovým pedálem, trošku se mu zasekává, když jej pouští. Mezi sebou bojují obě ferrari.
Rosbergův problém se zvětšuje, nejdříve jej v první zatáčce předjíždí Hamilton, potom Bottas, nakonec zpomaluje a míří do boxů! Tam stojí a pokouší se restartovat monopost, to nepomáhá a Rosberg v závodě končí!
Po klidné chvíli přichází velká nehoda Romaina Grosjeana! Nezvládl třetí zatáčku a tvrdě naboural do svodidel, všude jsou trosky, naštěstí to vypadá, že je v pořádku. Několik jezdců míří do boxů: Perez, Ricciardo, Sainz či Button.
Oprava bariéry trvá poměrně dlouho, auto je již odklizeno, ale traťoví maršálové pracují na bariéře, do níž Grosjean narazil, a na menších úlomcích. Hamilton si stěžuje, že safety car jede hodně pomalu, nemůže udržet teploty v pneumatikách.
Nakonec jsme se dočkali, v 16. kole míří safety car do boxů. Vše je trošku zmatené, Vettel jde před Icemana, Nasr útočí na Kvjata. Hamilton ujíždí Bottasovi na čele. Räikkönen si do rádia stěžuje, že nemá rychlost na rovinkách.
Vettel se mírně dotahuje na Bottase. Zajímavé souboje se odehrávají ve středu pole, Massa stíha Nasra, za Massou se seskupují další jezdci, někteří z nich si již odybyli zastávku v boxech.
Vettel se dotáhl na Bottase, již je v DRS zóně. Sainz mezitím dostává 5vteřinovou penalizaci za přejetí bílé čáry při nájezdu do boxů. Bottas hlásí do vysílačky, že mu odchází pneumatiky, takže jede do boxů.
V 31. kole míří do boxů Vettel, je před Bottasem. O kolo pozdějí míří do boxů Räikkönen, ale Bottase nepředjel! O kolo později jede k mechanikům Hamilton. V 35. kole míří do boxů Nasr z 2. místa.
Bottas si chtěl vyšlápnout na Ricciarda, ale na moment jej předjet Räikkönen, avšak v zápětí mu předjetí vrátil. Iceman je přilepený na zadním křídle Bottase.
Ještě zajímavější je, že před touto dvojicí se nachází 3. Perez a 4. Ricciardo, kteří již byli v boxech, takže tam již teoreticky nemusí, pokud jim vydrží pneumatiky.
Jezdci tyto pozice stále drží, ale Bottas do sluchátek dostává informace, že je pódium v dosahu, zatím ale nepředjel ani Ricciarda na 4. místě. To se ale mění! Bottas předjíždí Ricciarda! Bottas ztrácí na 3. Pereze 2 vteřiny.
Räikkönen se trápí, 2× za sebou vyjel mimo trať, poprvé při snaze předjet Ricciarda. Sainzovi zřejmě selhala brzda a skončil v bariéře, vypadá to ale, že s poškozeným autem dojede do boxů - nakonec auto odstavil u trati.
Räikkönen jde před Ricciarda. Ricciardo končí v závodě, odstavuje auto u trati, zřejmě problémy se zavěšením. Bottas je na zadním křídle Pereze. Zbývají 4 kola.
Bottas se snaží, za ním už je ale Iceman. Bottas odvážně předjíždí Péreze, Räikkönen jde před něj taky, ještě si chce smlsnout na Bottasovi. Räikkönen ale trefil Bottase! Bottas je venku ze závodu. Räikkönen má poškozené auto. A to vše v posledním kole!
Závod vyhrává Lewis Hamilton, druhý Vettel, třetí senzačně Pérez. Iceman dokončil na 5. místě, ale incident mezi ním a Bottasem je vyšetřován.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.