ČÍNA - ZÁVOD; V Číně vládl stejně jako v předchozích třech závodech opět Mercedes. Hamilton tak poprvé v kariéře získal třetí vítězství v řadě. Alonso vybojoval první pódium sezóny. Zajímavá byla týmová režie u Red Bullu.
Všichni piloti úspěšně vyrazili do zaváděcího kola. Na startu nechybí ani Maldonado, který včera v kvalifikaci vůbec nevyjel na trať. Menší problém má však Rosberg jehož inženýři nedostávají z vozu žádná telemetrická data.
Hamilton bezpečně udržel první místo. Výborně vyrazil Massa, který se však hned na startu dostal do kontaktu s Alonsem. Massa se posunul na páté místo, Alonso je třetí. Až na sedmé místo se propadl Nico Rosberg. Vettel se dostal před svého týmového kolegu a je druhý. Ricciardo se naopak propadl až na čtvrté místo. Výrazně se propadl Bottas, který nyní bojuje s Räikkönenem o deváté místo.
Bottas je rychlejší než Räikkonen a posouvá se navíc i před osmého Grosjeana.
Aktuální pořadí: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Bottas, Grosjean, Räikkönen, Kvyat, Peréz, Button, Vergne, Gutierrez, Magnussen, Kobajaši, Maldonado, Bianchi, Chilton, Ericsson, Sutil.
Hamilton si vedení po startu pohlídal (foto: Red Bull Racing)
Rosberg se dostal před Massu a je pátý. Na čele mezitím ujíždí Hamilton, který už vede o více než tři a půl vteřiny. Nejrychlejší kola nyní zajíždí Hamilton a Rosberg. Třetí nejrychlejší je, ale překvapivě Alonso, který už se nalepil na Vettela a bude útočit na jeho druhou pozici.
Jako první zamířil do boxů poslední Sutil a byl zatlačen do garáže. V závodě už tak máme jen 21 vozů. Do boxů zamířil také patnáctý Button, který se nemůže dostat přes pomalejší vozy. Sedmý Hülkenberg už je nalepen těsně za Massou a zjevně si připravuje pozici na předjetí. Rosberg je zase těsně za čtvrtým Ricciardem.
Do boxů kvůli výměně pneumatik míří v 11. kole Massa a Räikkonen. U Massy nastaly velké komplikace. Zadní pneumatiky nebyly vůbec připravené a levá zadní pneumatika navíc nechtěla povolit. Massa přišel minimálně o 20 vteřin a výrazně se propadne!
V boxech byl ve 12. kole Alonso a Hülkenberg, u obou se vše obešlo bez problémů. O kolo později si pro čerstvé pneumatiky zajel Vettel i u něho se vše obešlo bez problémů, na výjezdu z boxů ho však předjel Fernando Alonso!
Ze třetího místa jel pneumatiky měnit Rosberg a vrátil se sedmý. Ricciardo zatím nezajel pro nové pneumatiky a je druhý. Je však o vteřinu a půl na kolo pomalejší než Alonso s Vettelem, kteří ho tak velmi rychle dotahují.
Ricciardo bez problémů zvládl výměnu pneumatik, vrací se však až pátý za Rosbergem. Vettel mezitím dostal informaci, že mu chybí výkon a nemá útočit na druhého Alonsa. Hamilton vede o 31 vteřin a v 17 kole míří poprvé do boxů. Zde se vše obešlo bez problémů a britský pilot si tak své umístění udrží.
Pořadí v 18. kole: Hamilton, Alonso, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Grosjean, Peréz, Button, Magnussen, Kvyat, Vergne, Gutierrez, Maldonado, Kobajaši, Bianchi, Chilton, Massa, Ericsson
Mezi jezdci se nyní vytvořili dvou až tří vteřinové mezery. Nejzajímavější je nyní souboj o 11. místo mezi Buttonem a rychlejším Kvyatem. Alonso ždímá ze svého Ferrari maximum a je nyní jen o pět vteřin za Hamiltonem, ten však od své zastávky v boxech zajíždí rychlejší kola. Na Vettel má Alonso náskok už 3,5 vteřin.
Se spotřebou paliva je na tom zatím logicky nejlépe Hamilton, který si může dovolit jet hospodárně. Ze zbytku pole šetří palivo nejlépe Alonso.
Souboj o třetí místo kolo na kolo předvedli Rosberg s Vettelem v zatáčkách před a za cílovou rovinkou. Výhodu kvalitnějšího vozu bez zaváhání využil Rosberg a je třetí o šest vteřin za Alonsem. Na Vettela útočí ještě pátý Ricciardo, je však opatrnější než Rosberg a bude si muset připravit kvalitnější pozici.
Vettel dostává příkaz, aby před sebe pustil rychlejšího Ricciarda! Hořká pilulka pro německého mistra světa. Vettel se více než jeden okruh předjetí bránil a Ricciardovi uvolnil místo na trati až v závěru cílové rovinky poté, co Ricciardo získal výhodu díky použití DRS. Těšme se, co nám k tomu Vettel řekne po závodě.
Ve 26. kole má Hamilton na Alonsa jedenácti vteřinový náskok. Za Alonsem už je naopak díra jen 5 vteřin a Rosberg ju neustále zmenšuje. Piloti dnes předvádí velmi zodpovědný závod a jejich monoposty se zatím zdají velmi spolehlivé, v závodě tak stále pokračuje 21 vozů Jediným odstoupivším je stále Sutil.
Grosjeanovi nefunguje čtvrtá převodový stupeň, v důsledku toho se podíval mimo trať a nyní jede mimo ideální stopu. Nyní zřejmě zamíří přímo do garáže. Rosberg se ve 31 kole dostává těsně za Alonsa. Pro Španěla bude udržení pozice velmi těžké, nebo spíše absolutně nemožné.
Boxy společně navštívili Bottas, Hülkenberg a Räikkönen, drobné potíže měl opět Williams, ale tentokrát ztratil maximálně několik desetin. Alonso zamířil ve 34. kole do boxů a pustil před sebe Rosberga. Zastávka se obešla bez problémů.
Vettela teď na trati předjel Kobajaši, který byl o kolo zpět, ale má čerstvější pneumatiky. Vettel se hodně zlobí a raději zamířil do boxů, vrátil se na pátém místě za Alonsem. Na trati nyní neprobíhá žádný zajímavý souboj. Nejrychlejší kolo drží již od 32. kola Peréz časem 1:42,228.
O čtrnácté místo nyní bojuje Gutierréz a Maldonado. Bude se opakovat kolize z Bahrajnu? Rosberg se kvůli sjetým pneumatikám na chvíli podíval mimo trať a raději zajel do boxů, z těch se vrátil až šest vteřin za Alonsem. Klidnou zastávku má za sebou Hamilton, který už si vítězství v posledních 17 kolech asi pohlídá.
Pořadí ve 39. kole: Hamilton, Alonso, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Peréz, Kvyat, Button, Vergne, Magnussen, Maldonado, Gutierrez, Massa, Kobajaši, Bianchi, Chilton, Ericsson
Rosberg zajíždí nejrychlejší kola a velmi rychle likviduje rozestup mezi ním a Alonsem. Vergne s Magnussenem bojují o 12. místo nějakých osm vteřin od bodovaných umístění. Alonso a Rosberg zatím připravují svůj souboj o druhé místo. Nyní o kolo předjeli Massu, jejich rozestup je něco málo přes jednu vteřinu.
Rosberg se absolutně bez problémů dostal před Alonsa a to jen s využitím maximální rychlosti vozu. Motory Mercedesu jsou úplně jiná liga než motory Ferrari, to musí být pro Alonsa velmi frustrující. Devět kol před cílem je na tom s palivem suverénně nejlépe Hamilton. Ostatní jsou na tom zhruba stejně, jen Red Bull má o něco vyšší spotřebu než zbytek pole.
Situace na trati je nyní absolutně klidná, možná se pro nás, ale připravuje ještě souboj o třetí místo. Šest kol před koncem začíná Ricciardo po desetinkách stahovat náskok Alonsa, který nyní čítá nějakých 4,6 vteřiny.
Bottas rychle dotahuje šestého Hülkenberga, otázkou však je jestli se během poslendních tří kol stihne dostat do kontaktu. Mezitím se zdá, že k souboji o třetí místo mezi Alonsem a Ricciardem už nedojde, rozestup je stále více než tři vteřiny. Hamilton je v posledním kole a vyhraje o víc než čtvrt minuty. Ricciardo ani Bottas už na soupeře před sebou nic nevymyslí.
Vítězem Velké ceny Číny se stal Lewis Hamilton. Za ním dokončil Nico Rosberg. První pódium pro Ferrari letos získal Alonso. Čtvrtý Ricciardo, pátý Vettel, šestý Hülkenberg, sedmý Bottas, osmý Räikkönen, devátý Peréz a poslední na bodech Kvyat.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.