ČÍNA - KVALIFIKACE; Hamilton potvrdil skvělou formu a v kvalifikaci nedal nikomu šanci. Red Bull musí být ze druhého a třetího místa nadšený. Nedařilo se McLarenu.
Těsně před začátkem kvalifikace v Číně hustě prší. Piloti určitě vyjedou na pneumatikách do mokra.
Na trať okamžitě vyrazily téměř všechny vozy. V boxové uličce zatím zůstává Hülkenberg a oba vozy Williamsu a Lotusu.
Jezdci zajíždí své první časy. Pod dvě minuty se jako první dostal Kvyat, do konc však ještě zbývá přes dvanáct minut.
Maldonado se kvůli nehodě v tréninku kvalifikace zřejmě vůbec nezúčastní, jeho vůz stále stojí v garáži Lotusu a vypadá velmi poškozeně. Další rána pro Lotus.
Nejrychlejší je nyní favorit Rosberg s časem 1:56,351, těsně za ním je Hamilton a Alonso. Mimo nejlepších 16 je po polovině šasu Kobajaši, Bianchi, Chilton, Ericcson, Sutil a samozřejmě Maldonado.
Nejrychlejší čas nyní zajel Vettel. Časem 1:55,926 překonal Rosberga téměř o půl vteřiny.
Tři minuty před koncem musí ještě hodně zabrat Gutierréz, Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson. Jinak se do další části nepodívají.
Nejrychlejší je opět Mercedes, Hamilton vede časem 1:55,516.
V Q1 byl nejrychlejší Hamilton časem 1:55,516. Za ním následuje Hülkenberg, Vettel, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Massa, Alonso, Kvyat, Magnussen a tak dále. Zabrat bude muset 14. Räikkonen
Do Q2 nepostupují: Maldonado, Kobajaši, Bianchi, Chilton, Gutierréz a Ericsson
Začíná druhá část kvalifikace. Počasí se zdá se umoudřilo a jezdci vyráží na trať na pneumatikách do přechodných podmínek.
Nejrychlejší je zatím Hamilton s časem 1:54,200.
Mimo postup jsou zatím Sutil, Vergne, Hülkenberg, Massa, Peréz a Magnussen. Do konce však zbývá ještě více než šest minut.
Minutu a půl před koncem je daleko od postupu Massa. Postupový čas zatím nemá ani Magnussen.
Zlepšuje se Vergne a mimo desítku odsouvá Buttona. Massa se také prosadil do desítky na úkor Räikkonena.
Nejrychlejší byl ve druhé části opět Hamilton s časem 1:54,029. Půl vteřiny za ním dokončil Vettel, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Bottas, Grosjean, Vergne, Massa a Hülkenberg.
Do Q3 nepostupují: Räikkonen, Button, Kvyat, Sutil, Magnussen, Peréz
Déšť opět zesiluje, jezdci přesto volí převážně přechodné pneumatiky.
Suverénně vede Hamilton. Vettel je zatím o něco málo rychlejší než Rosberg. Následuje Ricciardo. Přes dvě vteřiny už ztrácí Alonso.
Měřený čas zatím nemá Grosjean, který získal pro Lotus první třetí část v této sezóně.
Pořadí čtyři minuty před koncem: Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Vergne, Hülkenberg a Grosjean, který se na trať zřejmě nechystá.
Rozestupy mezi jezdci jsou poměrně velké. Je otázkou jestli se ještě někdo dokáže zlepšit v pořadí.
Na trati se přecijen objevil Grosjean, který jde časem 1:57,079 na sedmé místo!
Na druhé místo se posunul Ricciardo. Svůj čas ještě vylepšil Hamilton, který vede časem 1:53,860.
Rosberg v závěru chybuje a už se nezlepší!
Kvalifikaci ovládl Lewis Hamilton časem 1:53,860. Půl vteřiny za ním dokončil Ricciardo. Následuje Vettel, Rosberg, Alonso, Massa, Bottas, Hülkenberg, Vergne a Grosjean.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.