ČÍNA - KVALIFIKACE; Hamilton potvrdil skvělou formu a v kvalifikaci nedal nikomu šanci. Red Bull musí být ze druhého a třetího místa nadšený. Nedařilo se McLarenu.
Těsně před začátkem kvalifikace v Číně hustě prší. Piloti určitě vyjedou na pneumatikách do mokra.
Na trať okamžitě vyrazily téměř všechny vozy. V boxové uličce zatím zůstává Hülkenberg a oba vozy Williamsu a Lotusu.
Jezdci zajíždí své první časy. Pod dvě minuty se jako první dostal Kvyat, do konc však ještě zbývá přes dvanáct minut.
Maldonado se kvůli nehodě v tréninku kvalifikace zřejmě vůbec nezúčastní, jeho vůz stále stojí v garáži Lotusu a vypadá velmi poškozeně. Další rána pro Lotus.
Nejrychlejší je nyní favorit Rosberg s časem 1:56,351, těsně za ním je Hamilton a Alonso. Mimo nejlepších 16 je po polovině šasu Kobajaši, Bianchi, Chilton, Ericcson, Sutil a samozřejmě Maldonado.
Nejrychlejší čas nyní zajel Vettel. Časem 1:55,926 překonal Rosberga téměř o půl vteřiny.
Tři minuty před koncem musí ještě hodně zabrat Gutierréz, Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson. Jinak se do další části nepodívají.
Nejrychlejší je opět Mercedes, Hamilton vede časem 1:55,516.
V Q1 byl nejrychlejší Hamilton časem 1:55,516. Za ním následuje Hülkenberg, Vettel, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Massa, Alonso, Kvyat, Magnussen a tak dále. Zabrat bude muset 14. Räikkonen
Do Q2 nepostupují: Maldonado, Kobajaši, Bianchi, Chilton, Gutierréz a Ericsson
Začíná druhá část kvalifikace. Počasí se zdá se umoudřilo a jezdci vyráží na trať na pneumatikách do přechodných podmínek.
Nejrychlejší je zatím Hamilton s časem 1:54,200.
Mimo postup jsou zatím Sutil, Vergne, Hülkenberg, Massa, Peréz a Magnussen. Do konce však zbývá ještě více než šest minut.
Minutu a půl před koncem je daleko od postupu Massa. Postupový čas zatím nemá ani Magnussen.
Zlepšuje se Vergne a mimo desítku odsouvá Buttona. Massa se také prosadil do desítky na úkor Räikkonena.
Nejrychlejší byl ve druhé části opět Hamilton s časem 1:54,029. Půl vteřiny za ním dokončil Vettel, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Bottas, Grosjean, Vergne, Massa a Hülkenberg.
Do Q3 nepostupují: Räikkonen, Button, Kvyat, Sutil, Magnussen, Peréz
Déšť opět zesiluje, jezdci přesto volí převážně přechodné pneumatiky.
Suverénně vede Hamilton. Vettel je zatím o něco málo rychlejší než Rosberg. Následuje Ricciardo. Přes dvě vteřiny už ztrácí Alonso.
Měřený čas zatím nemá Grosjean, který získal pro Lotus první třetí část v této sezóně.
Pořadí čtyři minuty před koncem: Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Vergne, Hülkenberg a Grosjean, který se na trať zřejmě nechystá.
Rozestupy mezi jezdci jsou poměrně velké. Je otázkou jestli se ještě někdo dokáže zlepšit v pořadí.
Na trati se přecijen objevil Grosjean, který jde časem 1:57,079 na sedmé místo!
Na druhé místo se posunul Ricciardo. Svůj čas ještě vylepšil Hamilton, který vede časem 1:53,860.
Rosberg v závěru chybuje a už se nezlepší!
Kvalifikaci ovládl Lewis Hamilton časem 1:53,860. Půl vteřiny za ním dokončil Ricciardo. Následuje Vettel, Rosberg, Alonso, Massa, Bottas, Hülkenberg, Vergne a Grosjean.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.