ČÍNA - KVALIFIKACE; Hamilton potvrdil skvělou formu a v kvalifikaci nedal nikomu šanci. Red Bull musí být ze druhého a třetího místa nadšený. Nedařilo se McLarenu.
Těsně před začátkem kvalifikace v Číně hustě prší. Piloti určitě vyjedou na pneumatikách do mokra.
Na trať okamžitě vyrazily téměř všechny vozy. V boxové uličce zatím zůstává Hülkenberg a oba vozy Williamsu a Lotusu.
Jezdci zajíždí své první časy. Pod dvě minuty se jako první dostal Kvyat, do konc však ještě zbývá přes dvanáct minut.
Maldonado se kvůli nehodě v tréninku kvalifikace zřejmě vůbec nezúčastní, jeho vůz stále stojí v garáži Lotusu a vypadá velmi poškozeně. Další rána pro Lotus.
Nejrychlejší je nyní favorit Rosberg s časem 1:56,351, těsně za ním je Hamilton a Alonso. Mimo nejlepších 16 je po polovině šasu Kobajaši, Bianchi, Chilton, Ericcson, Sutil a samozřejmě Maldonado.
Nejrychlejší čas nyní zajel Vettel. Časem 1:55,926 překonal Rosberga téměř o půl vteřiny.
Tři minuty před koncem musí ještě hodně zabrat Gutierréz, Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson. Jinak se do další části nepodívají.
Nejrychlejší je opět Mercedes, Hamilton vede časem 1:55,516.
V Q1 byl nejrychlejší Hamilton časem 1:55,516. Za ním následuje Hülkenberg, Vettel, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Massa, Alonso, Kvyat, Magnussen a tak dále. Zabrat bude muset 14. Räikkonen
Do Q2 nepostupují: Maldonado, Kobajaši, Bianchi, Chilton, Gutierréz a Ericsson
Začíná druhá část kvalifikace. Počasí se zdá se umoudřilo a jezdci vyráží na trať na pneumatikách do přechodných podmínek.
Nejrychlejší je zatím Hamilton s časem 1:54,200.
Mimo postup jsou zatím Sutil, Vergne, Hülkenberg, Massa, Peréz a Magnussen. Do konce však zbývá ještě více než šest minut.
Minutu a půl před koncem je daleko od postupu Massa. Postupový čas zatím nemá ani Magnussen.
Zlepšuje se Vergne a mimo desítku odsouvá Buttona. Massa se také prosadil do desítky na úkor Räikkonena.
Nejrychlejší byl ve druhé části opět Hamilton s časem 1:54,029. Půl vteřiny za ním dokončil Vettel, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Bottas, Grosjean, Vergne, Massa a Hülkenberg.
Do Q3 nepostupují: Räikkonen, Button, Kvyat, Sutil, Magnussen, Peréz
Déšť opět zesiluje, jezdci přesto volí převážně přechodné pneumatiky.
Suverénně vede Hamilton. Vettel je zatím o něco málo rychlejší než Rosberg. Následuje Ricciardo. Přes dvě vteřiny už ztrácí Alonso.
Měřený čas zatím nemá Grosjean, který získal pro Lotus první třetí část v této sezóně.
Pořadí čtyři minuty před koncem: Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Vergne, Hülkenberg a Grosjean, který se na trať zřejmě nechystá.
Rozestupy mezi jezdci jsou poměrně velké. Je otázkou jestli se ještě někdo dokáže zlepšit v pořadí.
Na trati se přecijen objevil Grosjean, který jde časem 1:57,079 na sedmé místo!
Na druhé místo se posunul Ricciardo. Svůj čas ještě vylepšil Hamilton, který vede časem 1:53,860.
Rosberg v závěru chybuje a už se nezlepší!
Kvalifikaci ovládl Lewis Hamilton časem 1:53,860. Půl vteřiny za ním dokončil Ricciardo. Následuje Vettel, Rosberg, Alonso, Massa, Bottas, Hülkenberg, Vergne a Grosjean.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.