USA - ZÁVOD; Lewis Hamilton porazil na trati Sebastiana Vettela. Ten získal zpět 3 body, které minule ztratil na Fernanda Alonsa, posledního soupeře v boji o titul.
Téměř všichni zvolili pro úvod závodu středně tvrdou směs (bílá), pouze Button a Rosberg startují na tvrdých (stříbrná). Je tu start a Vettel není v první zatáčce nikým ohrožován, Webber je před Hamiltonem, Alonso se posunul na 4. místo.Start moc nevyšel Räikkönenovi, je za Schumacherem a Hülkenbergem. Hülkenberg po prvním kole předjíždí Schumachera a je 5. Schumacher se dostává do ostrého souboje s oběma Lotusy - nejdřív jej nečekaně vybrzdil Räikkönen, ale nakonec je oba předjíždí Grosjean a Räikkönen si znovu připravuje útok na Schumachera.Pořadí ve 4. kole: Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Grosjean, Räikkönen, Schumacher, Di Resta, Massa, Perez, Senna, Button, Maldonado, Vergne, Rosberg, Kobajaši, Ricciardo, Petrov, Glock, Kovalainen, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.
Vettel pomalu ujíždí, na konci 5. kola je 2,5s před Webberem. Na Webbera útočí Hamilton a na druhý pokus je úspěšný. Grosjean se pokouší dostat před Hülkenberga, Button svádí souboj s oběma Williamsy.
Start Velké ceny Spojených států (foto: COTA)
Grosjean je v bojovné náladě, zase jednou však končí v hodinách mimo trať a propadá se na 10. místo, navíc jej za chvíli Senna i Button. Před Schumachera se už dostali Räikkönen, Di Resta a nakonec i Massa.Hamilton je o trochu rychlejší než Vettel, ztrátu zmenšil na 2 s na konci 9. kola. Schumacher se dál propadá, už je za Sennou a Buttonem. Pozici teď musí bránit oba piloti Force Indie - Hülkenberg má za zády Räikkönena, Di Resta Massu.Hamilton je stále rychlý, na konci 11. kola ztrácí na Vettela už jen 1,5 s. Vettel odpovídá nejrychlejším kolem. Webber na ně ztrácí už přes 5 s, Alonso další 4 s. Räikkönen je před Hülkenbergem a může stahovat Alonsa.Maldonado je dalším, kdo se posouvá před Schumachera. Hamilton je ve 14. kole sekundu za Vettelem a začíná používat DRS. Vergne má problém s předním kolem a odstavuje vůz mimo trať.Webber má technické problémy a v 17. končí! Hamilton začíná na Vettela rychle ztrácet, patrně kvůli pneumatikám. Räikkönen a Massa jsou nyní rychlejší než trojice Vettel - Hamilton - Alonso.Alonso je v boxech a zastávka není moc vydařená, mechanici Ferrari ztratili několik sekund u pravého zadního kola. Button bojuje s Ricciardem a Perezem, nakonec je před nimi. Do boxů jede Vettel a jeho zastávka je bezproblémová.Button je velmi tvrdý při překvapivém útoku na Sennu, nutí jej vyjet mimo trať a postupuje na 7. místo. Pneumatiky už přezul i Hamilton, takže Vettel je první a má za zády Räikkönena, který ještě nebyl v boxech. Alonsovi na studených pneumatikách teď dělá starosti Button, ale je podstatně opatrnější než v předchozích soubojích.Ve 23. kole se Button díky DRS naprosto bezpečně přehnal přes Alonsa a je před svojí první zastávkou 5. Hamilton už pneumatiky zahřál a předjíždí Räikkönena, čímž se vrací na 2. místo a na Vettela ztrácí asi 2 s. Räikkönen jede do boxů, po ne úplně ideální zastávce vyjíždí z boxové uličky na 6. místě, navíc jej předjíždí Ricciardo.Massa vydržel na trati do 26. kola a po návratu na trať je zpět za Alonsem. Trápí se však na studených pneumatikách, čehož využívají Ricciardo a Räikkönen. Ve 30. kole jedou na původní sadě pneumatik už jenom Button a Rosberg, kteří startovali na tvrší směsi.
Pořadí na konci 31. kola: Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Massa, Grosjean, Rosberg, Hülkenberg, Senna, Maldonado, Perez, Ricciardo, Di Resta, Schumacher, Kobajaši, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.
Radost z vítězství (foto: McLaren Mercedes)
Hamiltonovi se znovu začíná dařit, zajel nejrychlejší kolo a je 1,5 s za Vettelem. Čtvrtý Alonso ztrácí na Vettela skoro půl minuty. Od 33. kola Hamilton znovu používá DRS. Rosberg je v boxech a chystají se i Buttonovi mechanici.Button se během zastávky v boxech propadá za Massu na 6. místo a hravě jej předjíždí i rozjetý Grosjean. Žádná další výměna pneumatik se nepředpokládá. Hamilton dál vymýšlí opatrný útok na Vettela, půl minuty za nimi krouží osamocený Alonso. 10s za Alonsem střeží 4. pozici Räikkönen před Massou, Grosjeanem a Buttonem.Button v 38. kole znovu překvapil Grosjeana a vrací se na 6. místo. Naopak Räikkönen už za sebou neudržel Massu, který se tím dostává za Alonsa. Schumacher je znovu v boxech, nechává si nasadit druhou sadu tvrdých pneumatik.Hamilton využívá Vettelova drobného zdržení za opozdilcem Karthikeyanem a konečně jej na rovince předjíždí! Alonso je v pořadí hned za Vettelem, ale mezi nimi je propastných 30 s.Hamiltonovi se nedaří ujet, ale udržuje Vettela více než sekundu za sebou, aby Vettel nemohl použít DRS. Button přitvrzuje v souboji s Räikkönenem o 5. místo a ve 46. kole se mu útok podařil.
V 50. kole se jediný souboj odehrává mezi Hülkenbergem, Sennou a Maldonadem o 8. místo. Maldonado se velmi tvrdým útokem dostal před týmového kolegu Sennu.
Je tu závěr závodu a už nedochází k žádné změně. Vettel žádný riskantní útok nezkusil, Alonso je třetí za Vettelem. O titulu rozhodne Interlagos!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.