JEONGAM – 3. TRÉNINK; Němec Sebastian Vettel zajel v závěru tréninku famózní čas a stal se tak favoritem na vítězství dnešní kvalifikace. Jeho týmový kolega Webber bojoval více než na trati v garáži svého týmu.
Počátkem ranního tréninku nás doprovází příjemná teplota 19°C vzduchu a 27°C trati doprovázemá lehkým větříkem.
Pirelli přivezlo svoji super měkkou směs, u které je stále těžké odhadnout, o kolik rychlejší bude, jelikož nový povrch ještě stále klouže. Očekává se, že měkčí sada bude o půl vteřiny na kolo rychlejší.
Po prvním instalačním kole, které zahájili hned v úvodu všichni jezdci bez výjimky, se nad okruhem rozhostilo ticho – všichni zajeli do boxů zpracovat první data. Räikkönen byl hned v úvodním kole upozorněn na to, že má šetřit své pneumatiky, které možná bude ještě potřebovat v kvalifikaci. V garáži Vitalje Petrova mechanici řeší problém s vibracemi při brždění.
Po čtrnácti minutách vyjíždí Räikkönen a Ricciardo opět na trať a postupně je začínají následovat další jezdci. První čas stanovuje Räikkönen na 1:46,111 min, nicméně jeho kolo nepatří mezi ty dokonalé. Druhý pokus už je znatelně lepší a dostává se pod minutu a čtyřicet sekund.
Přenos přináší sestřihy jezdců, kteří bojují s tratí. Je znatelné, že povrch je stále velmi kluzký, jezdci si nejsou v zatáčkách úplně jistí a často je trápí jak přetáčivost, tak i nedotáčivost v zatáčkách.
Pět minut před polovinou tréninku začíná být na trati plno a svůj čas má zajeto již 16 jezdců. Před Räikkönena se dostává Vettel s Grosjeanem, zanedlouho je předhání Webber. Jeho čas se dostává na úroveň nejrychlejšího času včerejšího 2. tréninku – 1:38,766.Pořadí v polovině tréninku:1. Webber 1:38,766min2. Alonso + 0,318 s3. Vettel + 0,320 s4. Rosberg + 0,625 s5. Schumacher + 0,665 s6. Pérez + 0,911 s7. Grosjean + 0,936 s8. Räikkönen + 1,945 s
Prvním, kdo přechází na super měkkou směs, je Bruno Senna po 35 minutách tréninku. Jeho časy ale prozatím nijak oslnivé nejsou. Williams oznamuje, že s novým předním křídlem na Sennově voze je daleko spokojenější. Ve stejnou chvíli se na první místo dostává Hamilton, který stlačil nejrychlejší čas o další tři desetinky dolů.
Pro rychlou úpravu předního křídla dojíždí do boxů Kovalainen, snažíc se snížit nedotáčivost vozu. Před Hamiltona se dostává Vettel. Z jeho zadku vozu se však uvolnil malý kousek. Němec okamžitě volá do boxů, odkud je upozorněn na obezřetnost.
V Red Bullu mají dnes dopoledne napilno, deset minut před závěrem tréninku se mechanici v garáži sbíhají k zadku vozu Webbera.
Pro závěrečnou jízdu, na kterou vyjíždějí všichni vyjma Webbera (ten je stále bez zadního krytu motoru v garáži), většina jezdců volí super měkkou směs pneumatik. Prvním, kdo zajíždí čas, je Alonso a řadí se na 4. pozici. První čas pod hranici minuty a třicet sedm sekund tlačí Vettel, a vytváří si tím půlsekundový náskok.
V samotném závěru tréninku se zdá, že mechanici dokázali Webberům problém odstranit, nicméně Australan již žádné kolo zajet nestihne.
Hamilton zlepšuje svůj čas a přibližuje se Vettelovi na dvě desetiny sekundy. Němec jakoby na dálku jeho hrozby vycítil a famózním závěrečným kolem se vzdaluje na téměř šest desetin sekundy. Je zřejmé, že Red Bully jsou ve skvělé formě. Pokud je nezklame technika, mají velkou šanci vyhrát odpolední kvalifikaci.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Vergne 324; 2. Schumacher 320,5; 3. Rosberg 320,1; 4. Ricciardo 319,5; 5. Pérez 317,7; 6. Kobajaši 316,8; 7. Alonso 316,7.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.