SUZUKA - KVALIFIKACE; Red Bully ovládly kvalifikaci na Velkou cenou Japonska a získaly první řadu. Poslední pokusy byly ovlivněny žlutými vlajkami po výletu Räikkönena.
Tréninky nasvědčovaly, že nejsilnější na Suzuce budou vozy Red Bullu a McLarenu. Právě mezi nimi se očekávalo, že si to rozdají o pole position.
Q1:Jako první se na trať vydává Paul di Resta, po chvíli následován Räikkönenem. Jako první z jezdců top týmů se na trati objevuje Alonso, následován Massou a Webberem. V polivině první části vyjíždí na trať Sebastian Vettel. V boxech stále zůstávají Maldonado, Schumacher a Hülkenberg, kteří nepojedou pokusy na tvrdší směsi. Jako poslední se na trať vydává Nico Hülkenberg.
Zbývá 6 minut do konce a průběžně vede Sebastian Vettel. Dvě minuty do konce je na nepostupové pozici spolu s jezdci HRT, Marussie a Caterhamu, Michael Schumacher. De la Rosa je zatím před oběma Marussiemi a v čele jsou oba Saubery. Brunna Sennu v posledním letmém kole velmi zdržel Vergne. Senna si na Vergneho stěžuje do rádia. Schumacher na poslední chvíli posouvá Sennu na první nepostupové místo. Nejrychlejší čas v Q1 si připsal Grosjean.
Nepostoupili: Senna, Kovalainen, Glock, De la Rosa, Pic, Petrov, Karthikeyan.
Q2:Jako první na trať vyjíždí domácí Kamuj Kobajaši. Po chvíli ho následuje několik dalších jezdců, všichni již na měkké sadě. Po šesti minutách se do čela dostává Vettel s téměř vteřinovým náskokem. Druhý je Massa, kterého po chvíli přeskočí Jenson Button. Paul di Resta si stěžuje na provoz na trati v poslední šikaně. Schumacher je stále v boxech a opět pojede pokus pouze na jedné měkké sadě pneumatik.
Necelých 5 minut do konce a Michael Schumacher se vydává na trať ke svému pokusu. Na trati začíná být opět živo. V boxech zůstaly pouze Red Bully a Button. Kimi Räikkönen se na poslední chvíli dostává na třetí místo. Rychlost chybí oběma Mercedesům a také Maldonadovi a Massovi. Nejrychlejší v druhé části je Vettel.
Nepostoupili: Massa, di Resta, Schumacher, Maldonado, Rosberg, Ricciardo, Vergne.
Q3:Jako první se na trať vydává Kimi Räikkönen. Velmi brzy vyjíždí také oba Red Bully i McLareny. Po prvních pokusech je v čele Vettel, následován Webberem a Buttonem. Fernando Alonso spolu s Hülkenbergem a oběma Saubery pojede pouze jeden pokus. Dvě minuty do konce a na trať vyjíždí všichni jezdci kromě Hülkenberga. Kimi Räikkönen při svém druhém pokusu vylétl v zatáčce Spoon z trati. Žluté vlajky zničily pokus Hamiltonovi. První řada zůstává Red Bullu. Třetí je Button a čtvrtý Kamuj Kobajaši.
Konečné pořadí: Vettel, Webber, Button, Kobajaši, Grosjean, Pérez, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.