SUZUKA - KVALIFIKACE; Red Bully ovládly kvalifikaci na Velkou cenou Japonska a získaly první řadu. Poslední pokusy byly ovlivněny žlutými vlajkami po výletu Räikkönena.
Tréninky nasvědčovaly, že nejsilnější na Suzuce budou vozy Red Bullu a McLarenu. Právě mezi nimi se očekávalo, že si to rozdají o pole position.
Q1:Jako první se na trať vydává Paul di Resta, po chvíli následován Räikkönenem. Jako první z jezdců top týmů se na trati objevuje Alonso, následován Massou a Webberem. V polivině první části vyjíždí na trať Sebastian Vettel. V boxech stále zůstávají Maldonado, Schumacher a Hülkenberg, kteří nepojedou pokusy na tvrdší směsi. Jako poslední se na trať vydává Nico Hülkenberg.
Zbývá 6 minut do konce a průběžně vede Sebastian Vettel. Dvě minuty do konce je na nepostupové pozici spolu s jezdci HRT, Marussie a Caterhamu, Michael Schumacher. De la Rosa je zatím před oběma Marussiemi a v čele jsou oba Saubery. Brunna Sennu v posledním letmém kole velmi zdržel Vergne. Senna si na Vergneho stěžuje do rádia. Schumacher na poslední chvíli posouvá Sennu na první nepostupové místo. Nejrychlejší čas v Q1 si připsal Grosjean.
Nepostoupili: Senna, Kovalainen, Glock, De la Rosa, Pic, Petrov, Karthikeyan.
Q2:Jako první na trať vyjíždí domácí Kamuj Kobajaši. Po chvíli ho následuje několik dalších jezdců, všichni již na měkké sadě. Po šesti minutách se do čela dostává Vettel s téměř vteřinovým náskokem. Druhý je Massa, kterého po chvíli přeskočí Jenson Button. Paul di Resta si stěžuje na provoz na trati v poslední šikaně. Schumacher je stále v boxech a opět pojede pokus pouze na jedné měkké sadě pneumatik.
Necelých 5 minut do konce a Michael Schumacher se vydává na trať ke svému pokusu. Na trati začíná být opět živo. V boxech zůstaly pouze Red Bully a Button. Kimi Räikkönen se na poslední chvíli dostává na třetí místo. Rychlost chybí oběma Mercedesům a také Maldonadovi a Massovi. Nejrychlejší v druhé části je Vettel.
Nepostoupili: Massa, di Resta, Schumacher, Maldonado, Rosberg, Ricciardo, Vergne.
Q3:Jako první se na trať vydává Kimi Räikkönen. Velmi brzy vyjíždí také oba Red Bully i McLareny. Po prvních pokusech je v čele Vettel, následován Webberem a Buttonem. Fernando Alonso spolu s Hülkenbergem a oběma Saubery pojede pouze jeden pokus. Dvě minuty do konce a na trať vyjíždí všichni jezdci kromě Hülkenberga. Kimi Räikkönen při svém druhém pokusu vylétl v zatáčce Spoon z trati. Žluté vlajky zničily pokus Hamiltonovi. První řada zůstává Red Bullu. Třetí je Button a čtvrtý Kamuj Kobajaši.
Konečné pořadí: Vettel, Webber, Button, Kobajaši, Grosjean, Pérez, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.