Jezdci stáje F1 Hispania - HRT Pedro de la Rosa a Narain Karthikeyan, kteří se minulou neděli nekvalifikovali do úvodní Grand Prix Austrálie, jsou si jistí, že do nedělní Velké ceny Malajsie budou moci nastoupit. Zprávu přinesl v pátek server Autosportu.
Hispania auto během týdne vylepšila, k dispozici už má mít i systém DRS. V pátečních tréninkcích na okruhu v Sepangu se De la Rosa i Karthikeyan pohodlně vešli do maximálního povoleného odstupu 107 procent času vítěze. Pochybnosti vyvolává jen chlazení, které bude hrát v horké Malajsii klíčovou roli, a zda budou schopni absolvovat celý závod na 56 kol.
"Očekáváme, že do limitu 107 procent se vejdeme, když nám budou všechny ty nové součástky fungovat," vysvětlil čtyřicetiletý Španěl Pedro de la Rosa. "Neměli bychom ale být příliš sebevědomí, protože nikdy nevíte, s jakým množstvím paliva ostatní jezdili," upozornil zkušený pilot. "Myslím, že to s námi vypadá dobře, ale nesmíme ustrnout. Musíme se snažit být zítra ještě rychlejší," dodal.
Na otázku, zda lze od nejslabšího týmu ve startovním poli očekávat, že závod také dokončí, de la Rosa odpověděl. "Dnes jsem neměl žádné problémy. Na trati to bylo s teplotou v pořádku. Nečekám snad přiliš, ale myslím, že můžeme odjet libovolné množství kol. Mělo by to být dobré, ale pokud nebude, musíme se z toho poučit. Pokud se dostaneme do nedělního závodu, bude to náš první závod, první start, první boxové zastávky. To je hodně věcí, které se musíme naučit, a budeme to dělat zrovna v Malajsii, kde je pětačtyřicet stupňů na trati. Není to nejlepší scénář, ale musíme to brát jako test," vysvětlil De la Rosa.
Ind Karthikeyan byl také spokojený s výkonnostním pokrokem svého vozu, za jeho největší problém považuje spolehlivost, v pátek se totiž potýkal s hydraulikou. "Naše auto se určitě chová lépe, rozhodně jsme udělali velký krok dopředu. Ale je tady ještě hodně dalších potíží, které musíme řešit. Kvalifikujeme se, ale musíme zvládnout také závod, to je důležité," zdůraznil Karthikeyan.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.