Hispania věří, že v Malajsii se už do závodu kvalifikuje

HRT
HRT, foto: HRT F1 Team
mediafax 23. března 2012 13:22
Sdílej:

Jezdci stáje F1 Hispania - HRT Pedro de la Rosa a Narain Karthikeyan, kteří se minulou neděli nekvalifikovali do úvodní Grand Prix Austrálie, jsou si jistí, že do nedělní Velké ceny Malajsie budou moci nastoupit. Zprávu přinesl v pátek server Autosportu.

Hispania auto během týdne vylepšila, k dispozici už má mít i systém DRS. V pátečních tréninkcích na okruhu v Sepangu se De la Rosa i Karthikeyan pohodlně vešli do maximálního povoleného odstupu 107 procent času vítěze. Pochybnosti vyvolává jen chlazení, které bude hrát v horké Malajsii klíčovou roli, a zda budou schopni absolvovat celý závod na 56 kol.

"Očekáváme, že do limitu 107 procent se vejdeme, když nám budou všechny ty nové součástky fungovat," vysvětlil čtyřicetiletý Španěl Pedro de la Rosa. "Neměli bychom ale být příliš sebevědomí, protože nikdy nevíte, s jakým množstvím paliva ostatní jezdili," upozornil zkušený pilot. "Myslím, že to s námi vypadá dobře, ale nesmíme ustrnout. Musíme se snažit být zítra ještě rychlejší," dodal.

Na otázku, zda lze od nejslabšího týmu ve startovním poli očekávat, že závod také dokončí, de la Rosa odpověděl. "Dnes jsem neměl žádné problémy. Na trati to bylo s teplotou v pořádku. Nečekám snad přiliš, ale myslím, že můžeme odjet libovolné množství kol. Mělo by to být dobré, ale pokud nebude, musíme se z toho poučit. Pokud se dostaneme do nedělního závodu, bude to náš první závod, první start, první boxové zastávky. To je hodně věcí, které se musíme naučit, a budeme to dělat zrovna v Malajsii, kde je pětačtyřicet stupňů na trati. Není to nejlepší scénář, ale musíme to brát jako test," vysvětlil De la Rosa.

Ind Karthikeyan byl také spokojený s výkonnostním pokrokem svého vozu, za jeho největší problém považuje spolehlivost, v pátek se totiž potýkal s hydraulikou. "Naše auto se určitě chová lépe, rozhodně jsme udělali velký krok dopředu. Ale je tady ještě hodně dalších potíží, které musíme řešit. Kvalifikujeme se, ale musíme zvládnout také závod, to je důležité," zdůraznil Karthikeyan.

Témata:
HRT
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.