Sebastian Vettel sice vyhrál VC Singapuru, ale o titulu stále není rozhodnuto. Nejspíš ale jen do příštího závodu, Němci stačí, když v příštím závodě získá jeden jediný bod.
Start se jako obvykle moc nepovedl Marku Webberovi, který se propadl až na čtvrté místo, naopak Button a Alonso odstartovali velmi dobře. Moc dobře nezačal ani Lewis Hamilton, který se propadl dokonce až za Michaela Schumachera!
Vettel v čele závodu ihned nasadil své obvyklé tempo a začal zbytku pole okamžitě ujíždět. Na opačném konci startovního pole ulomil přední křídlo svého monopostu HRT Daniel Ricciardo a měl co dělat, aby se udržel před Medical carem. Do boxů se však dostal a v závodě mohl pokračovat.
Mezitím to vypadalo, že se schyluje k opakování souboje Michaela Schumachera a Lewise Hamiltona z Monzy, ale německý závodník udělal ve čtvrtém kole chybu ve výjezdu ze zatáčky č.5 a Hamilton se tak kolem něj snadno dostal dopředu.
Start závodu (foto: Pirelli)
O kolo později předjel Brit na stejném místě i druhého jezdce Mercedesu, Nica Rosberga. Právě Rosberg byl prvním jedcem, který zajel do boxů, bylo to v 10. kole závodu. Mark Webber krásně předjíždí Fernanda Alonsa, ten hned poté zajel do boxů, opotřebovanou superměkkou směs vyměnil na měkkou sadu pneumatik. V následujícím kole udělal Timo Glock chybu, narazil do bariéry a poškodil své zadní zavěšení natolik, že musel ze závodu odstoupit.
O následujících okamžicích se jistě bude mluvit ještě dlouho. Felipe Massa a Lewis Hamilton zajeli do boxů ve stejnou chvíli. Mechanici Ferrari byli o něco lepší, proto Massa vyjel na trať před Hamiltonem, i když se na výjezdu z boxů skoro srazili.
Hamilton pak znovu předvedl svou horkou hlavu, špatně odhadl vzdálenost a při brzdění do zatáčky zezadu narazil do Massova Ferrari! Brazilec musel znovu do boxů, protože mu náraz zničil úplně novou sadu pneumatik, Hamiltonův McLaren měl celkem výrazně poškozené přední křídlo. Za tento kousek si Brit vysloužil penalizaci průjezdu boxovou uličkou.
V patnáctém kole zajel do boxů Vettel, bez problémů přezul pneumatiky a znovu se vrátil do čela závodu. Jeho strategii v podstatě kopíroval Button, který zajel do boxů v tom samém kole.
Mezitím se Alonso s pomocí systému DRS bez problémů dostal před třetího Di Restu, který ovšem v té době ještě neměl za sebou zastávku v boxech. Tam zajel až ve dvacátém kole, kdy přezul z měkké na superměkkou směs pneumatik.
Komu však DRS moc nepomáhal byl Mark Webber, který se marně snažil dostat zpět před Alonsa,za kterého po zastávce u mechaniků spadl. Systém sice využíval, ale i tak byl Alonso na top speedu stejně rychlý.
Schumacher krátce před svou leteckou vložkou (foto: Mercedes GP)
Další dramatický okamžik přišel ve třicátém kole. Michael Schumacher se nalepil těsně za zadní křídlo Sauberu Sergia Péreze a nemohlo to dopadnout jinak, než akrobatickou vložkou v podání sedminásobného mistra světa.
Schumi se proletěl k nejbližší bariéře a na trať musel Safety car. Ten zajel zpět do boxů v 33. kole a Webber se konečně dostal před Alonsa, který útok rozhodně nečekal. Vettel opět unikl všem ostatním.
Ve zmatku po restartu, kdy se opět smíchala rychlá auta a auto o kolo zpět, dostal Kobajaši průjezd boxy za ignorování modrých vlajek.
Závěr závodu byl celkem napínavý. Do posledního stintu vyjel Button na superměkkých pneumatikách, Hamilton neměl na výběr, musel jet na tvrdší sadě.
V 50. kole zastavil i Vettel, přezul na superměkkou směs a začal souboj s Buttonem. Brit v McLarenu totiž začal stahovat Vettelův náskok, podobně jako v Kanadě. Na boxové zídce Red Bullu panovala velká nervozita, ale Němec nakonec svůj náskok uhájil.
Nyní mu stačí, když v příštím závodě získá jeden jediný bod a bude se moct radovat ze svého druhého titulu mistra světa Formule 1.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.