Sebastian Vettel sice vyhrál VC Singapuru, ale o titulu stále není rozhodnuto. Nejspíš ale jen do příštího závodu, Němci stačí, když v příštím závodě získá jeden jediný bod.
Start se jako obvykle moc nepovedl Marku Webberovi, který se propadl až na čtvrté místo, naopak Button a Alonso odstartovali velmi dobře. Moc dobře nezačal ani Lewis Hamilton, který se propadl dokonce až za Michaela Schumachera!
Vettel v čele závodu ihned nasadil své obvyklé tempo a začal zbytku pole okamžitě ujíždět. Na opačném konci startovního pole ulomil přední křídlo svého monopostu HRT Daniel Ricciardo a měl co dělat, aby se udržel před Medical carem. Do boxů se však dostal a v závodě mohl pokračovat.
Mezitím to vypadalo, že se schyluje k opakování souboje Michaela Schumachera a Lewise Hamiltona z Monzy, ale německý závodník udělal ve čtvrtém kole chybu ve výjezdu ze zatáčky č.5 a Hamilton se tak kolem něj snadno dostal dopředu.
Start závodu (foto: Pirelli)
O kolo později předjel Brit na stejném místě i druhého jezdce Mercedesu, Nica Rosberga. Právě Rosberg byl prvním jedcem, který zajel do boxů, bylo to v 10. kole závodu. Mark Webber krásně předjíždí Fernanda Alonsa, ten hned poté zajel do boxů, opotřebovanou superměkkou směs vyměnil na měkkou sadu pneumatik. V následujícím kole udělal Timo Glock chybu, narazil do bariéry a poškodil své zadní zavěšení natolik, že musel ze závodu odstoupit.
O následujících okamžicích se jistě bude mluvit ještě dlouho. Felipe Massa a Lewis Hamilton zajeli do boxů ve stejnou chvíli. Mechanici Ferrari byli o něco lepší, proto Massa vyjel na trať před Hamiltonem, i když se na výjezdu z boxů skoro srazili.
Hamilton pak znovu předvedl svou horkou hlavu, špatně odhadl vzdálenost a při brzdění do zatáčky zezadu narazil do Massova Ferrari! Brazilec musel znovu do boxů, protože mu náraz zničil úplně novou sadu pneumatik, Hamiltonův McLaren měl celkem výrazně poškozené přední křídlo. Za tento kousek si Brit vysloužil penalizaci průjezdu boxovou uličkou.
V patnáctém kole zajel do boxů Vettel, bez problémů přezul pneumatiky a znovu se vrátil do čela závodu. Jeho strategii v podstatě kopíroval Button, který zajel do boxů v tom samém kole.
Mezitím se Alonso s pomocí systému DRS bez problémů dostal před třetího Di Restu, který ovšem v té době ještě neměl za sebou zastávku v boxech. Tam zajel až ve dvacátém kole, kdy přezul z měkké na superměkkou směs pneumatik.
Komu však DRS moc nepomáhal byl Mark Webber, který se marně snažil dostat zpět před Alonsa,za kterého po zastávce u mechaniků spadl. Systém sice využíval, ale i tak byl Alonso na top speedu stejně rychlý.
Schumacher krátce před svou leteckou vložkou (foto: Mercedes GP)
Další dramatický okamžik přišel ve třicátém kole. Michael Schumacher se nalepil těsně za zadní křídlo Sauberu Sergia Péreze a nemohlo to dopadnout jinak, než akrobatickou vložkou v podání sedminásobného mistra světa.
Schumi se proletěl k nejbližší bariéře a na trať musel Safety car. Ten zajel zpět do boxů v 33. kole a Webber se konečně dostal před Alonsa, který útok rozhodně nečekal. Vettel opět unikl všem ostatním.
Ve zmatku po restartu, kdy se opět smíchala rychlá auta a auto o kolo zpět, dostal Kobajaši průjezd boxy za ignorování modrých vlajek.
Závěr závodu byl celkem napínavý. Do posledního stintu vyjel Button na superměkkých pneumatikách, Hamilton neměl na výběr, musel jet na tvrdší sadě.
V 50. kole zastavil i Vettel, přezul na superměkkou směs a začal souboj s Buttonem. Brit v McLarenu totiž začal stahovat Vettelův náskok, podobně jako v Kanadě. Na boxové zídce Red Bullu panovala velká nervozita, ale Němec nakonec svůj náskok uhájil.
Nyní mu stačí, když v příštím závodě získá jeden jediný bod a bude se moct radovat ze svého druhého titulu mistra světa Formule 1.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.