KOREA - ZÁVOD; Fernando Alonso neudělal chybu a jel přesně tak rychle, jak bylo potřeba! Dokonale využil smůlu Red Bullu a vede šampionát.
Deset minut před startem začíná pršet, start je odložen o 10 minut a bude letmý. Start probíhá podle plánu, ale déšť dál houstne a safety-car neopouští trať. Po třech kolech je závod zastaven.Závod již stojí téměř hodinu, když je vyhlášen nový start na 16:05 (tj. 9:05 našeho času), přičemž safety-car opět odjede více než jedno kolo. Start probíhá opět plánu, safety-car také zůsává na trati podle plánu...
Safety-car odjel již 10 kol. Jezdci prostřednictvím hlášení svým týmům žádají o závodění, podmínky se již zdají být lepší. Závod je konečně naostro odstartován po dlouhých dvaceti kolech za safety-carem, téměř hodinu a třičtvrtě po oficiálním zahájení závodu!
Schumacher předjíždí Buttona
Letmým startem se pořadí na prvních místech nemění. Ve čtvrté zatáčce se Rosberg dostává odvážně před Hamiltona, podobně postupuje také Schumacher. Jezdci hledají limity, Senna a Trulli si společně vyzkoušeli výlet mimo trať, ale bez poškození vozů.
Problém má ovšem také lídr šampionátu Webber, na vnějšku přejíždí obrubník, dostává hodiny a naráží do bariéry! Je mimo hru a navíc do něj naráží Rosberg, čímž se všichni Webberovi bodoví pronásledovatelé dostávají do vedení závodu. Na trati je znovu safety-car.
Závod je znovu restartován na konci 23. kola. Trulli znovu bojuje se Sennou, tentokrát do sebe oba naráží a Trulli je bez předního křídla. Nehoda je vyšetřována traťovými komisaři.
Jezdci krouží v pořadí Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Kubica, Hülkenberg, Barrichello, Sutil, Liuzzi, Aluersuari, Glock, Kovalainen, Jamamoto, Kobajaši, Petrov, Buemi, Heidfeld, di Grassi, Senna, Trulli.
Sutil a Kovalainen dělají hodiny, ale pokračují v závodě. Button přezouvá na přechodné pneumatiky, následují jej někteří piloti ze středu pole. Do dvaceti minut však má znovu začít více pršet.
Buemi nedobrzdil ve špinavé stopě, navíc tvrdě narazil do Glocka, oba končí. Na trati je znovu safety-car a většina jezdců přezouvá na přechodné pneumatiky. Vettel a Alonso však zůstávají na mokrých.
Kubicovi se nedaří rozjet od mechaniků, při následném rozjezdu na poslední chvíli předchází nehodě v pit-lane. Vettel a Alonso přezouvají o kolo později, Hamilton je před Alonsem, jehož mechanikovi dlouho tvrvala výměna pravého předního kola! Komisaři vydávají zprávu: nehoda mezi Trullim a Sennou bude bez trestu.
Závod je opět restartován v 35. kole. Alonso využívá Hamiltonovu chybu v první zatáčce a předjíždí jej! Na konci 35. kola máme pořadí Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Schumacher, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, Kubica, Kobajaši, Liuzzi, Button, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kovalainen, Senna, Jamamoto.
Vettel ve vedení před Alonsem
Sutil už potřetí v dnešním závodě přijíždí do zatáčky po špinavé vnitřní stopě, aniž by myslel na brzdy. Jen díky Buttonově duchapřítomnosti nedochází k nehodě, Button se však propadá se až za Alguersuariho na 15. příčku.
O kolo později Sutil znovu zkouší předjet Kobajašiho, opět však zapomíná brzdit a počtvrté stejným způsobem je mimo trať, ztrácí dvě místa. Hamilton začíná zrychlovat a stahovat Alonsův dvouvteřinový náskok.
Petrov po chybné volbě stopy v 41. kole končí v bariéře. Komisaři tentokrát odklízejí vůz pouze pod žlutými vlajkami, závod není přerušen. Kolem 45. kola je již slunce v Koreji nízko nad obzorem i přes protrhávající se oblačnost již podstatně méně světla. Jezdci si zatím na viditelnost nestěžují.
Vettelovi se mohutně kouří z motoru a oba piloti stáje Red Bull jsou mimo hru!
Sutil ukazuje svoji neuvěřitelnou nepoučitelnost. Opět zkouší předjet Kobajašiho, ve stejné zatáčce, opět stejně pozdě brzdí a tentokrát se mu konečně daří - sestřelit Kamuje. Závod pro něj končí, Japonec zatím pokračuje. Nehoda je vyšetřována.
Hülkenberg má už tak špatné pneumatiky, že musí přezouvat 3 kola před koncem závodu. Problémy má i Button, dělá hodiny a pravděpodobně ztrácí naději na body. Alonso vjíždí do posledního kola, závod bude dokončen minutu před vypršením dvouhodinového limitu.
Alonso přijíždí bezpenčně do cíle, Hamilton už raději zvolnil a dojel těsně před Massou. Ferrari odváží téměř maximum, zatímco Red Bull je na nule. Schumacher svým 4. místem vyrovnává své nejlepší umístění od návratu do F1, 5. je znovu skvělý Kubica. Button je nakonec bez bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.