Fernando Alonso vyhrál Velkou cenu Itálie, domácí závod Ferrari. Na stupních vítězů ho navíc doplní kolega Felipe Massa. Dominanci Ferrari dokázal narušit pouze výborně jedoucí Jenson Button, jehož špatná strategie zřejmě stála první místo.
Vyprodané tribuny italského závodního okruhu Monza v rozrušení očekávají start závodu. Ferrari se po téměř dvou letech podařilo ukořistit pole position, které heroickým výkonem ve včerejší kvalifikaci vybojoval Fernando Alonso. Domácí velká cena pro Ferrari vypadá nadějně, druhý rudý vůz stojí ve druhé řadě a vzrušení tifosi by se dalo krájet.
Start přinesl pořádnou porci vzrušení. Po zhasnutí červených světel se perfektně odpíchl Button, který se prosmýkl kolem bojujících Ferrari na první místo. Massa se nemínil dát zadarmo, ale nechal Alonsovi dostatek místa. Po několika zatáčkách projetých kolo na kolo se Španěl dostává před kolegu. Massa se levým zadním kole otřel o pravé přední kolo McLarenu Lewise Hamiltona. Stříbrný monopost náraz nevydržel a Hamilton v zatáčce Lesmo vyjel do štěrku s evidentně poškozeným zavěšením. Závod pro něj skončil. Brit se zdrceně odebral do paddocku a dlouho nechtěl sundat přilbu.
Pořadí se v pátém kole stabilizovalo následovně: Na prvním místě Jenson Button, na záda mu dýchají Fernando Alonso a Felipe Massa, výborně odstartoval Nico Rosberg, který jede čtvrtý. Na pátém místě Robert Kubica, šestý Nico Hülkenberg na Williamsu, který má za sebou sedmého Vettela, osmého Schumachera, devátého Webbera, na poslední bodované pozici jede Sebastien Buemi. Fernando Alonso se stále drží lídra závodu Jensona Buttona, kterému se zatím nedaří zvýšit náskok na více než půl vteřiny. Španěl má stále na dohled týmového kolegu Massu. Brazilec zajíždí v devátém kole nejrychlejší kolo závodu a zvyšuje náskok na čtvrtého Rosberga. Pilot Mercedesu na vedoucí trojici postupně ztrácí. Polem se prokousává Mark Webber, který špatně odstartoval a ze čtvrtého místa se propadl až na devátou pozici.V jedenáctém kole se režie věnuje Vitantoniovi Liuzzimu, který ve druhé šikaně překonal Pedra de la Rosu, je to ale jen souboj o dvanácté místo. Na čele se stále nic nemění, Buttonovi na záda dýchají rudé vozy z Maranella. Liuzziho kolega z Force India předjel o kolo později oba vozy HRT. Senna následně odstavil vůz u trati a ze závodu odstoupil.Pitstopy zahájil z patnáctého místa Jaime Alguersuari v sedmnáctém kole. Záhy ho následuje de la Rosa na Sauberu a další vozy ze druhé poloviny startovního pole. Čelní závodníci stále zůstávají na trati, přestože Massa má pár nepříjemných momentů, které by se daly připisovat opotřebeným pneumatikám. Brazilec se však posléze vzpamatoval a pokračuje ve stíhání Alonsa.Vozy Ferrari jako na povel zrychlují, Alonso znovu stahuje Buttona a dostává se až na vzdálenost 0,6 vteřiny. Massa také zrychluje, Rosberg už nyní ztrácí čtvrt minuty.
Jaime Alguersuari si ve dvacátém kole zajel vybrat penalizaci průjezdu boxovou uličkou za zkrácení šikany. Sebastian Vettel naříká do rádia, že mu odchází motor. Vzápětí se před něj dostává Mark Webber.Režie ukazuje ve třicátém prvním kole sanitku opouštějící boxy. Lékaři si dojeli pro mechanika HRT, kterého zřejmě při své zastávce zranil Sakon Jamamoto. V boxech se střídají jezdci z druhé poloviny startovního pole.Pit-stopy vedoucí skupinky zahajuje Robert Kubica ve třicátém čtvrtém kole. Jenson Button začíná bojovat se smekajícím se McLarenem. Do rádia dostává pokyn, aby na to šlápl, než zajede do boxů. Strategická bitva je na spadnutí. V šestatřicátém kole zajíždí do boxů současně Nico Rosberg a Mark Webber. Webber se vrací na devátém místě, ztratil pozici za Kubicou. Během několika kol však místo vybojovává zpátky. Do boxů vzápětí zajíždí z prvního místa také Jenson Button! Nazouvá tvrdé pneumatiky a vrací se na trať jako třetí. V osmatřicátém kole přezouvá dočasný lídr závodu Fernando Alonso. Vyjíždí z boxů ve stejnou chvíli, kdy se po startovní rovince blíží Button. Vzájemný souboj o prvenství v závodě vyhnal Jamamota mimo trať. Jenson Button raději příliš neriskuje a smýkající Alonso se ujímá vedení. Okamžitě začíná zrychlovat a budovat si náskok. Massa zajíždí do boxů o kolo později, na pořadí to však nic nemění.Třináct kol před koncem jsou ve vedoucí desítce jen dva jezdci, kteří ještě nestavěli. Sebastian Vettel a Vitalij Petrov. Vettel se díky této strategii posunul na čtvrté místo za Massu, kterého má sice na dohled, zatím se však nedostal dost blízko, aby se mohl snažit o předjetí. Mark Webber se trápí za Nikem Hülkenbergem, který z boxů vyjel před Roberta Kubicu a ve vzájemném souboji si pomohl výletem mimo trať. Kubicova zaváhání Webber dokázal využít, Němce však zatím nepředjel. Fernando Alonso zajíždí jedno nejrychlejší kolo za druhým, Jenson Button už ztrácí přes tři a půl vteřiny. Massa se drží v závěsu, na Buttona mu schází okolo jedné a půl vteřiny. Čtyři kola před koncem odstupuje ze svého domácího závodu Jarno Trulli. Z jeho Lotusu stoupá dým. Mark Webber se konečně dočkává před zuřivě se bránícího Hülkenberga. O kolo později staví Petrov, vrací se na třináctém místě. Vettel dnes ještě nebyl v boxech. Němec staví v posledním kole a daří se mu vrátit na trať před Rosbergem!
Pozornost však na sebe zaslouženě strhává vítěz závodu, Fernando Alonso, který pro Ferrari získal první místo na Monze od roku 2006. Na stupních vítězů ho doprovodí Felipe Massa, druhý dojel Jenson Button.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.