BMW Sauber - REVIEW; Hazard v podobě suchého nastavení v kvalifikaci byl klíčem k dnešnímu druhému místu polského jezdce. S přehřívajícím vozem si dnes dojel pro nejpřesvědčivější výsledek sezóny. Heidfeld měl problém s tankovacím zařízením, takže mu došel benzín.
Robert Kubica, 2Pro náš tým to je velmi obtížná sezóna. Myslím, že včera jsme udělali velký kus práce. Věděli jsme, že dnes by měl být závod zajet na suchu, takže jsme se rozhodli nechat si nízký přítlak, který jsme si nastavili v pátek. V kvalifikaci to bylo těžké. Nick Heidfeld vypadl v Q1, nebylo vůbec jednoduché uřídit auto na mokru. Získal jsem osmé místo a někteří lidé byli tímto výsledkem nespokojení. Nevím proč, možná si mysleli, že se zázraky dějí!Dnes jsem měl dobrou rychlost, konzistentní. Na počátku jsem byl překvapen pomalou jízdou Rubense a Marka. Byl jsem schopný se jich držet. Potom jsme ale měli problém s teplotou vody a v desátém kole jsem musel omezit otáčky. Musel jsem se jen snažit zchladit auto a přivézt jej domů.Měl jsem pořádnou smůlu při mém prvním tankování – zasekl jsem se za čtyřmi jezdci (Kamui Kobayashi, Kazuki Nakajima, Jenson Button a Sebastian Vettel). Já jsem byl těžký, zatímco oni byli lehcí, takže jsem neměl žádnou šanci na to, abych je mohl předjet, tím pádem si Mark dokázal udělat dobrý náskok. Potom jsem se snažil šetřit pneumatiky a udržovat náskok před Rubensem, to se mi vyplatilo a já přivezl auto do cíle.
Nick Heidfeld, nedokončilMůj start nebyl zrovna perfektní, ale viděl jsem tam několik hodně těsných soubojů, tak jsem si řekl, že bude rozumnější zůstat vzadu a bez problémů. Potom tam byly ještě nějaké kolize v zatáčkách dvě a pět. Předjel jsem několik aut a mezi nimi byl i Romain Grosjean, který nehrál zrovna fair play. Bál jsem se, že kvůli němu ztratím přední křídlo. Pak jsem ho nechal za sebou a stáhnul jsem mezeru mezi mnou a Vettelem, jenže jsem ho nebyl schopný předjet. Chvíli na to nadešel čas na můj první pit stop. Byl jsem překvapený, jak jelo auto rychle a brzy jsem dostal zprávu, ať šetřím palivo, ale na to už bylo pozdě. V zatáčce číslo osm jsem skončil s úplně prázdnou nádrží. I tak se ale dají najít veselé chvilky v dnešním dni.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.