BMW Sauber - REVIEW; Hazard v podobě suchého nastavení v kvalifikaci byl klíčem k dnešnímu druhému místu polského jezdce. S přehřívajícím vozem si dnes dojel pro nejpřesvědčivější výsledek sezóny. Heidfeld měl problém s tankovacím zařízením, takže mu došel benzín.
Robert Kubica, 2Pro náš tým to je velmi obtížná sezóna. Myslím, že včera jsme udělali velký kus práce. Věděli jsme, že dnes by měl být závod zajet na suchu, takže jsme se rozhodli nechat si nízký přítlak, který jsme si nastavili v pátek. V kvalifikaci to bylo těžké. Nick Heidfeld vypadl v Q1, nebylo vůbec jednoduché uřídit auto na mokru. Získal jsem osmé místo a někteří lidé byli tímto výsledkem nespokojení. Nevím proč, možná si mysleli, že se zázraky dějí!Dnes jsem měl dobrou rychlost, konzistentní. Na počátku jsem byl překvapen pomalou jízdou Rubense a Marka. Byl jsem schopný se jich držet. Potom jsme ale měli problém s teplotou vody a v desátém kole jsem musel omezit otáčky. Musel jsem se jen snažit zchladit auto a přivézt jej domů.Měl jsem pořádnou smůlu při mém prvním tankování – zasekl jsem se za čtyřmi jezdci (Kamui Kobayashi, Kazuki Nakajima, Jenson Button a Sebastian Vettel). Já jsem byl těžký, zatímco oni byli lehcí, takže jsem neměl žádnou šanci na to, abych je mohl předjet, tím pádem si Mark dokázal udělat dobrý náskok. Potom jsem se snažil šetřit pneumatiky a udržovat náskok před Rubensem, to se mi vyplatilo a já přivezl auto do cíle.
Nick Heidfeld, nedokončilMůj start nebyl zrovna perfektní, ale viděl jsem tam několik hodně těsných soubojů, tak jsem si řekl, že bude rozumnější zůstat vzadu a bez problémů. Potom tam byly ještě nějaké kolize v zatáčkách dvě a pět. Předjel jsem několik aut a mezi nimi byl i Romain Grosjean, který nehrál zrovna fair play. Bál jsem se, že kvůli němu ztratím přední křídlo. Pak jsem ho nechal za sebou a stáhnul jsem mezeru mezi mnou a Vettelem, jenže jsem ho nebyl schopný předjet. Chvíli na to nadešel čas na můj první pit stop. Byl jsem překvapený, jak jelo auto rychle a brzy jsem dostal zprávu, ať šetřím palivo, ale na to už bylo pozdě. V zatáčce číslo osm jsem skončil s úplně prázdnou nádrží. I tak se ale dají najít veselé chvilky v dnešním dni.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.