Kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru předčasně ukončilo vyvěšení červených vlajek po nárazu Rubense Barrichella do bariéry podél trati. Vítězství tak padlo do klína Hamiltonovi sedlajíciho monopost McLarenu.
Kvalifikace na Velkou cenu Singapuru se začala ve čtyři hodiny středoevropského času, leč v Singapuru samotném byla tma a jelo se tedy za umělého osvětlení, stejně jako se pojede zítřejší závod. První část právě začala….
První část kvalifikace, která trvá podle pravidel FIA dvacet minut začala a máme tu hned zajímavou zprávu v podobě výměny převodovky ve voze Rubense Barrichella v týmu Brawn GP. Co to pro něj znamená? Posun o pět míst zpět po odjetí dnešní kvalifikace. Další zajímavá situace na sebe nenechala dlouho čekat, když Romain Grosjean v monopostu Renault nedobrzdil do jedné ze zatáček a musel tak vyjet do únikové zóny. Svůj vůz si ale nijak neponičil, a tak mohl dále pokračovat v zajíždění rychlých časů. Jak už jsme zvyklí, první desetiminutovka se jela v poklidném tempu a časy na jedno kolo se ani zdaleka nedaly srovnávat s těmi, které se zajížděly v tréninku před kvalifikací.
Druhá desetiminutovka se začala v tempu již zcela jiném, když se na prozatímní první místo dostal Rosberg, kterého ale vzápětí překonali jak Vettel, který vyhrál druhý trénink, tak i Hamilton, který vyhrál trénink třetí. V polovině první části se na nepostupových pozicích pohybovali jezdci týmu Toro Rosso spolecně s Vitantoniem Liuzzim, Romainem Grosjeanem a Fisichellou na Ferrari. Pět minut před koncem první části kvalifikace zajel Lewis Hamilton kolo, kterým se dostal pod hranici jedné minuty a čtyřiceti sedmi sekund, přesněji zajel čas 1:46,977.
Poslední minuta se nesla v duchu překročení hranice, která znamenala stop pro další působení v dnešní kvalifikaci. Na posledním místě stále zůstával Liuzzi z týmu Force India a Alguersuari na Toro Rosso. Zbylá tři nepostupová místa se stále měnila, ale nakonec mezi ty kteří se do další části kvalifikace nepodívali byl i druhý jezdec týmu Force India Adrian Sutil, Grosjean a Fisichella. Nejrychlejší z nich Adrian Sutil ztrácel skoro vtěřinu na patnáctého Barrichella.
Nepostupující: 16. A. Sutil, 17. J. Alguersuari, 18. G. Fisichella, 19. R. Grosjean, 20. V. Liuzzi
Druhá část kvalifikace. V této části vypadne dalších pět nejpomalejších závodníků, kteří tak nebudou moci bojovat o příčky nejvyšší. Na trať se vydalo skoro celé pole jezdců a ti nejrychlejší z nich zajížděli opravdu výborné časy. Svým časem 1:46.197 vedl Rosberg před Vettelem a Hamiltonem. Jediným pilotem, který zůstal u svých mechaniků i osm minut před koncem druhé části, byl Fernando Alonso z týmu Renault. Poté se ale odhodlal na trať a zajel čas 1:46,767, kterým se dostal na páté místo zajišťující postup do části třetí. Čtyři minuty před koncem byli na nepostupových pozicích tito jezdci: Kubica, Raikkonen, Button, Trulli a Buemi, zatímco na čele se stále držel pilot Williamsu Nico Rosberg. Schylovalo se k posledním pokusům a mezi desítku nejlepších se postupně nedostali Raikkonen, Trulli a Button, což bylo více než překvapivé hlavně u posledně jmenovaného Buttona, který bojuje o titul mistra světa. Jeho stájový kolega Barrichello bojující s Buttonem o první místo v pořadí jezdců do závěrečné části postoupil, a tak bude mít pro zítřejší závod lepší výchozí pozici. Přihlédneme-li k faktu, že na této trati se téměř nedá předjíždět, závod bude pro Brita velmi obtížný. Kdo se naopak zlepšil, byl Webber sedlající monopost Red Bull a časem 1:46.328 vystoupal až na místo druhé.
Nepostupující: 11. K. Nakajima, 12. J. Button, 13. K.Raikkonen, 14. S. Buemi, 15. J. Trulli
Třetí část kvalifikace trvající minut deset začal výjezdem na trať vítěz části předchozí Nico Rosberg, kterého následovali i ostatní. Měřená kola měla na svém kontě pět minut před koncem třetí části pětice jezdců v čele se Sebastianem Vettelem. Za ním se na dalších místech drželi Rosberg, Webber a Barrichello, které časem 1:47,891 překonal Hamilton na McLarenu. Poté zajeli do boxů všichni piloti a přezuli pneumatiky za nové. Tato dvouminutovka byla tou rozhodující a nejdůležitější. Desítka nejlepších měla k dispozici jedno, maximálně dvě ostrá kola. S touto situací se asi nejhůře vyrovnal Rubens Barrichello na Brawnu, který naboural a věnoval tak vítězství Lewisi Hamiltonovi, jelikož tato havárie znamenala vyvěšení červených vlajek a tím předčasný konec kvalifikace. Pokud jsem hovořil o tom, že Barrichello může získat náskok na svého týmového kolegu v boji o titul, Brazilec si tuto výhodu velmi zkomplikoval. Zajel sice pátý nejlepší čas, ale penalizace za výměnu převodovky ho posune na místo desáte, jen dvě místa před Buttona. Konečné pořadí je následující:
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.