Poslední trénink před kvalifikací vyhrál úřadující mistr světa Brit Lewis Hamilton před jezdcem Red Bullu Sebastianem Vettelem. Tito dva se po celou dobu tréninku přetahovali o nejrychlejší kolo, které nakonec zajel pilot McLarenu a zajistil si tak první místo.
Máme tu poslední trénink před kvalifikací, a tím je trénink sobotní, který je poslední možností pro jezdce a týmy vyzkoušet různá nastavení. Znovu se začínalo za světla a konec tréninku se dojel pod umělým osvětlením.
První na trať se vydal Fisichella a za ním ho následovala skupina jezdců, kteří si při výjezdu z boxu zkoušeli start „na nečisto“. V boxech zůstali jen jezdci týmu Brawn GP. Po jednom odjetém kole téměř všichni piloti zamířili znovu do svých boxových stání a na trať vyjeli právě Barrichello a Button, kteří tak před sebou měli volnou trať, leč toho nevyužili a opět po jednom kole zastavili u svých mechaniků, kde trénovali zastávku v boxech.
První kompletní měřené kolo zajel Fisichella, a to časem 1:58,445, který byl o necelých deset sekund pomalejší, než včerejší nejrychlejší čas Sebastiana Vettela. Dalo se ale předpokládat, že následující časy se budou zlepšovat, což hned v zápětí potvrdil časem 1:51,794 Raikkonen v monopostu Ferrari. Jezdcem, který stlačil čas pod jednu minutu a padesát sekund byl Polák Robert Kubica a dostal se tak do prozatímního vedení sobotního tréninku.
Zajímavou situací byla chybička Kimiho Raikkonena, který musel vyjet na chvíli mimo trať a zastavit. Bez větších problému se ale dokázal na trať vrátit a dojet do boxů. Mezitím na první místo poskočil Rosberg, aby mu to hned poté Kubica znovu vrátil.
Nejrychlejší čas z druhého pátečního tréninku, který patřil Vettelovi pokořil jako první Lewis Hamilton časem 1:48,346. Tento čas se dlouho nepodařilo nikomu z jezdců překonat. Po polovině tréninku bylo pořadí nejrychlejších pěti pilotů následující: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Barrichello, 4. Kovalainen, 5. Heidfeld, leč Brit měl na Vettela relativně veliký náskok osmi desetin sekundy. Vypadalo to, že o pole position v odpolední kvalifikaci si to rozdají jezdci týmů Red Bull, Brawn GP a také Mclarenu.
Kdo se naopak trápil, byl Vitantonio Liuzzi v monopostu Force India, leč jeho týmový kolega Adrian Sutil držel pozici v první desítce a potvrzoval tak dobrou formu indického týmu. Překvapivě se v druhé desítce oběvovali obě Ferrari a také Romain Grosjean z týmu Renault. Druhý jezdec Renaultu Fernando Alonso zajížděl časy na úrovni sedmého místa.
Postupně se Hamiltona začali dotahovat ostatní jezdci v podání druhého McLarenu Heikiho Kovalainena, který za svým týmovým kolegou zaostal o necelou setinu sekundy. Poté se začali všichni jezdci zlepšovat a do jedné sekundy se vlezlo prvních deset pilotů. V zajíždění dobrých časů pokračoval Lewis Hamilton, který tak vévodil prozatímnímu pořadí sobotního tréninku.
Výborným časem v závěru se prezentoval vítěz pátečního druhého tréninku Sebastian Vettel, který pokořil hranici jedné minuty a čtyřiceti osmi sekund časem 1:47,909. Do konce tréninku zbývalo pět minut a dalo se očekávat, že všichni jezdci nastaví svá auta na kvalifikační režim a pořadí se ještě značně poupraví. Nakonec jediným, který výrazně zlepšil svůj čas, byl opět Hamilton a stanovil tak nejrychlejší kolo víkendu na 1:47,632.
Mírným zklamáním bylo až čtrnácté místo lídra šampionátu Jensona Buttona a také poslední místo Giancarla Fisichelli, který se ne a ne dostat v týmu Ferrari do tempa. V druhé desítce také skončili oba piloti Force Indie, která v minulých dvou velkých cenách ukazovala konkurenceschopný výkon.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.