Poslední trénink před kvalifikací vyhrál úřadující mistr světa Brit Lewis Hamilton před jezdcem Red Bullu Sebastianem Vettelem. Tito dva se po celou dobu tréninku přetahovali o nejrychlejší kolo, které nakonec zajel pilot McLarenu a zajistil si tak první místo.
Máme tu poslední trénink před kvalifikací, a tím je trénink sobotní, který je poslední možností pro jezdce a týmy vyzkoušet různá nastavení. Znovu se začínalo za světla a konec tréninku se dojel pod umělým osvětlením.
První na trať se vydal Fisichella a za ním ho následovala skupina jezdců, kteří si při výjezdu z boxu zkoušeli start „na nečisto“. V boxech zůstali jen jezdci týmu Brawn GP. Po jednom odjetém kole téměř všichni piloti zamířili znovu do svých boxových stání a na trať vyjeli právě Barrichello a Button, kteří tak před sebou měli volnou trať, leč toho nevyužili a opět po jednom kole zastavili u svých mechaniků, kde trénovali zastávku v boxech.
První kompletní měřené kolo zajel Fisichella, a to časem 1:58,445, který byl o necelých deset sekund pomalejší, než včerejší nejrychlejší čas Sebastiana Vettela. Dalo se ale předpokládat, že následující časy se budou zlepšovat, což hned v zápětí potvrdil časem 1:51,794 Raikkonen v monopostu Ferrari. Jezdcem, který stlačil čas pod jednu minutu a padesát sekund byl Polák Robert Kubica a dostal se tak do prozatímního vedení sobotního tréninku.
Zajímavou situací byla chybička Kimiho Raikkonena, který musel vyjet na chvíli mimo trať a zastavit. Bez větších problému se ale dokázal na trať vrátit a dojet do boxů. Mezitím na první místo poskočil Rosberg, aby mu to hned poté Kubica znovu vrátil.
Nejrychlejší čas z druhého pátečního tréninku, který patřil Vettelovi pokořil jako první Lewis Hamilton časem 1:48,346. Tento čas se dlouho nepodařilo nikomu z jezdců překonat. Po polovině tréninku bylo pořadí nejrychlejších pěti pilotů následující: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Barrichello, 4. Kovalainen, 5. Heidfeld, leč Brit měl na Vettela relativně veliký náskok osmi desetin sekundy. Vypadalo to, že o pole position v odpolední kvalifikaci si to rozdají jezdci týmů Red Bull, Brawn GP a také Mclarenu.
Kdo se naopak trápil, byl Vitantonio Liuzzi v monopostu Force India, leč jeho týmový kolega Adrian Sutil držel pozici v první desítce a potvrzoval tak dobrou formu indického týmu. Překvapivě se v druhé desítce oběvovali obě Ferrari a také Romain Grosjean z týmu Renault. Druhý jezdec Renaultu Fernando Alonso zajížděl časy na úrovni sedmého místa.
Postupně se Hamiltona začali dotahovat ostatní jezdci v podání druhého McLarenu Heikiho Kovalainena, který za svým týmovým kolegou zaostal o necelou setinu sekundy. Poté se začali všichni jezdci zlepšovat a do jedné sekundy se vlezlo prvních deset pilotů. V zajíždění dobrých časů pokračoval Lewis Hamilton, který tak vévodil prozatímnímu pořadí sobotního tréninku.
Výborným časem v závěru se prezentoval vítěz pátečního druhého tréninku Sebastian Vettel, který pokořil hranici jedné minuty a čtyřiceti osmi sekund časem 1:47,909. Do konce tréninku zbývalo pět minut a dalo se očekávat, že všichni jezdci nastaví svá auta na kvalifikační režim a pořadí se ještě značně poupraví. Nakonec jediným, který výrazně zlepšil svůj čas, byl opět Hamilton a stanovil tak nejrychlejší kolo víkendu na 1:47,632.
Mírným zklamáním bylo až čtrnácté místo lídra šampionátu Jensona Buttona a také poslední místo Giancarla Fisichelli, který se ne a ne dostat v týmu Ferrari do tempa. V druhé desítce také skončili oba piloti Force Indie, která v minulých dvou velkých cenách ukazovala konkurenceschopný výkon.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.