ZANDVOORT - 2. TRÉNINK; Ačkoliv meteorologové v Holandsku předikovali pro dnešní den deštivé počasí, druhý trénink se jel za slunného počasí, ovšem ani v něm se někteří piloti nevyhnuli nepříjemným okamžikům. Nakonec se rozhodovalo mezi Mercedesem a McLarenem.
Tepelné hodnoty v některých oblastech zůstaly téměř stejné - vzduch 21°C, trať 31°C, vlhkost poklesla na 61 % a také vítr se mírně uklidnil na 19 km/h. Tentokrát už piloti plně využili škálu suchých pneumatik C3-C1.Piloti však na nic nečekali a prakticky celé startovní pole pod vedením čtveřice Gasly, Sargeant, Bottas a Russell vyrazilo na trať, aby dohnalo polední čekání na lepší podmínky.
Byl to také Gasly, jenž na tvrdé směsi zajel první měřený čas 1:15,103. Záhy se však pozornost přesunula na domácí hvězdu Verstappena, jenž vystřihl čas 1:12,131 - na směsi středně tvrdé. Na žlutých pneumatikách jela většina pilotů, jen Alpine rozdělil pneumatiky mezi své piloty a Aston Martin vsadil výhradně na bílé. Zjevně se však čekalo na odkrooužení "povinných" kol, aby si muži v kokpitech mohli vyzkoušet kvalifikační simulaci.
Ještě než k ní došlo, projel se Pérez štěrkovou pasáží v zatáčce 1. Vzápětí hlásil problémy do boxů Verstappen, jenž v zatáčce 7 "chytil" obrubník. Do boxů hlásil, že zastaví, protože "... ztratil zadní část." Z tréninku uteklo 18 minut a nad tratí zavlály červené vlajky. Nico Hülkenberg se ještě před zatáčkou 1 roztočil a jeho neovladatelný Haas narazil levou stranou do bariéry z pneumatik. Vůz byl odklizen a po necelých čtyřech minutách se opět začalo bojovat o časy - a už výhradně na nejměkčí směsi.
První čas na červených pneu dosáhl Hamilton (1:10,813), ale bylo zřejmé, že se zrychlující tratí bude i tento čas překonán. Nebyl to ale k lítosti domácího publika Verstappen, nýbrž piloti McLarenu a po nich Russell. Špička se spokojila většinou s jedním rychlým kolem, ale byly tu i dva pokusy jako v případě Alonsa a Strolla, kteří rozpoutali jakýsi vnitrotýmový duel. Krátce před polovinou tréninku zajel do boxů Sainz jr. a hlásil problém s převodovkou: "Zasekla se na 7. stupni," sdělil ještě předtím, než zastavil. Záhy bylo jasné, že pro Španěla tento trénink předčasně skončil.
Po 35 minutách začali piloti zkoušet závodní strategii a opět zkoušeli jak středně tvrdé, tak nejměkčí pneumatiky. Časy se pohybovaly od 1:15,2 do 1:16,7 a hlavně v závěru se na trati napodobovalo i předjetí, jako v případě Péreze a Leclerca v první zatáčce. Práci po závodě budou mít ještě komisaři, protože čtvrt hodiny před koncem došlo k dvojímu nebezpečnému manévru v boxech - nejdřív vypustili mechanici Kick Sauberu Číňana Zhoua do cesty Ricciardovi, vzápětí je napodobili kolegové od Williamsu a poslali Albona přímo před příď Strolla. Oba incidenty se obešly bez kolize, ale jak bylo uvedeno, budou prošetřeny po závodě.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.