Druhý trénink zvládl nejlépe Russell, Ferrari a Haas sčítají škody

Nico Hülkenberg zapříčinil krátkodobé vyvěšení červených vlajek
Nico Hülkenberg zapříčinil krátkodobé vyvěšení červených vlajek, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 23. srpna 2024 17:30
Sdílej:

ZANDVOORT - 2. TRÉNINK; Ačkoliv meteorologové v Holandsku předikovali pro dnešní den deštivé počasí, druhý trénink se jel za slunného počasí, ovšem ani v něm se někteří piloti nevyhnuli nepříjemným okamžikům. Nakonec se rozhodovalo mezi Mercedesem a McLarenem.

Tepelné hodnoty v některých oblastech zůstaly téměř stejné - vzduch 21°C, trať 31°C, vlhkost poklesla na 61 % a také vítr se mírně uklidnil na 19 km/h. Tentokrát už piloti plně využili škálu suchých pneumatik C3-C1.Piloti však na nic nečekali a prakticky celé startovní pole pod vedením čtveřice Gasly, Sargeant, Bottas a Russell vyrazilo na trať, aby dohnalo polední čekání na lepší podmínky.

Byl to také Gasly, jenž na tvrdé směsi zajel první měřený čas 1:15,103. Záhy se však pozornost přesunula na domácí hvězdu Verstappena, jenž vystřihl čas 1:12,131 - na směsi středně tvrdé. Na žlutých pneumatikách jela většina pilotů, jen Alpine rozdělil pneumatiky mezi své piloty a Aston Martin vsadil výhradně na bílé. Zjevně se však čekalo na odkrooužení "povinných" kol, aby si muži v kokpitech mohli vyzkoušet kvalifikační simulaci. 

Ještě než k ní došlo, projel se Pérez štěrkovou pasáží v zatáčce 1. Vzápětí hlásil problémy do boxů Verstappen, jenž v zatáčce 7 "chytil" obrubník. Do boxů hlásil, že zastaví, protože "... ztratil zadní část." Z tréninku uteklo 18 minut a nad tratí zavlály červené vlajky. Nico Hülkenberg se ještě před zatáčkou 1 roztočil a jeho neovladatelný Haas narazil levou stranou do bariéry z pneumatik. Vůz byl odklizen a po necelých čtyřech minutách se opět začalo bojovat o časy - a už výhradně na nejměkčí směsi.

První čas na červených pneu dosáhl Hamilton (1:10,813), ale bylo zřejmé, že se zrychlující tratí bude i tento čas překonán. Nebyl to ale k lítosti domácího publika Verstappen, nýbrž piloti McLarenu a po nich Russell. Špička se spokojila většinou s jedním rychlým kolem, ale byly tu i dva pokusy jako v případě Alonsa a Strolla, kteří rozpoutali jakýsi vnitrotýmový duel. Krátce před polovinou tréninku zajel do boxů Sainz jr. a hlásil problém s převodovkou: "Zasekla se na 7. stupni," sdělil ještě předtím, než zastavil. Záhy bylo jasné, že pro Španěla tento trénink předčasně skončil.

Po 35 minutách začali piloti zkoušet závodní strategii a opět zkoušeli jak středně tvrdé, tak nejměkčí pneumatiky. Časy se pohybovaly od 1:15,2 do 1:16,7 a hlavně v závěru se na trati napodobovalo i předjetí, jako v případě Péreze a Leclerca v první zatáčce. Práci po závodě budou mít ještě komisaři, protože čtvrt hodiny před koncem došlo k dvojímu nebezpečnému manévru v boxech - nejdřív vypustili mechanici Kick Sauberu Číňana Zhoua do cesty Ricciardovi, vzápětí je napodobili kolegové od Williamsu a poslali Albona přímo před příď Strolla. Oba incidenty se obešly bez kolize, ale jak bylo uvedeno, budou prošetřeny po závodě.

Stalo se