ZANDVOORT - 2. TRÉNINK; Ačkoliv meteorologové v Holandsku předikovali pro dnešní den deštivé počasí, druhý trénink se jel za slunného počasí, ovšem ani v něm se někteří piloti nevyhnuli nepříjemným okamžikům. Nakonec se rozhodovalo mezi Mercedesem a McLarenem.
Tepelné hodnoty v některých oblastech zůstaly téměř stejné - vzduch 21°C, trať 31°C, vlhkost poklesla na 61 % a také vítr se mírně uklidnil na 19 km/h. Tentokrát už piloti plně využili škálu suchých pneumatik C3-C1.Piloti však na nic nečekali a prakticky celé startovní pole pod vedením čtveřice Gasly, Sargeant, Bottas a Russell vyrazilo na trať, aby dohnalo polední čekání na lepší podmínky.
Byl to také Gasly, jenž na tvrdé směsi zajel první měřený čas 1:15,103. Záhy se však pozornost přesunula na domácí hvězdu Verstappena, jenž vystřihl čas 1:12,131 - na směsi středně tvrdé. Na žlutých pneumatikách jela většina pilotů, jen Alpine rozdělil pneumatiky mezi své piloty a Aston Martin vsadil výhradně na bílé. Zjevně se však čekalo na odkrooužení "povinných" kol, aby si muži v kokpitech mohli vyzkoušet kvalifikační simulaci.
Ještě než k ní došlo, projel se Pérez štěrkovou pasáží v zatáčce 1. Vzápětí hlásil problémy do boxů Verstappen, jenž v zatáčce 7 "chytil" obrubník. Do boxů hlásil, že zastaví, protože "... ztratil zadní část." Z tréninku uteklo 18 minut a nad tratí zavlály červené vlajky. Nico Hülkenberg se ještě před zatáčkou 1 roztočil a jeho neovladatelný Haas narazil levou stranou do bariéry z pneumatik. Vůz byl odklizen a po necelých čtyřech minutách se opět začalo bojovat o časy - a už výhradně na nejměkčí směsi.
První čas na červených pneu dosáhl Hamilton (1:10,813), ale bylo zřejmé, že se zrychlující tratí bude i tento čas překonán. Nebyl to ale k lítosti domácího publika Verstappen, nýbrž piloti McLarenu a po nich Russell. Špička se spokojila většinou s jedním rychlým kolem, ale byly tu i dva pokusy jako v případě Alonsa a Strolla, kteří rozpoutali jakýsi vnitrotýmový duel. Krátce před polovinou tréninku zajel do boxů Sainz jr. a hlásil problém s převodovkou: "Zasekla se na 7. stupni," sdělil ještě předtím, než zastavil. Záhy bylo jasné, že pro Španěla tento trénink předčasně skončil.
Po 35 minutách začali piloti zkoušet závodní strategii a opět zkoušeli jak středně tvrdé, tak nejměkčí pneumatiky. Časy se pohybovaly od 1:15,2 do 1:16,7 a hlavně v závěru se na trati napodobovalo i předjetí, jako v případě Péreze a Leclerca v první zatáčce. Práci po závodě budou mít ještě komisaři, protože čtvrt hodiny před koncem došlo k dvojímu nebezpečnému manévru v boxech - nejdřív vypustili mechanici Kick Sauberu Číňana Zhoua do cesty Ricciardovi, vzápětí je napodobili kolegové od Williamsu a poslali Albona přímo před příď Strolla. Oba incidenty se obešly bez kolize, ale jak bylo uvedeno, budou prošetřeny po závodě.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.