ZANDVOORT - 2. TRÉNINK; Ačkoliv meteorologové v Holandsku předikovali pro dnešní den deštivé počasí, druhý trénink se jel za slunného počasí, ovšem ani v něm se někteří piloti nevyhnuli nepříjemným okamžikům. Nakonec se rozhodovalo mezi Mercedesem a McLarenem.
Tepelné hodnoty v některých oblastech zůstaly téměř stejné - vzduch 21°C, trať 31°C, vlhkost poklesla na 61 % a také vítr se mírně uklidnil na 19 km/h. Tentokrát už piloti plně využili škálu suchých pneumatik C3-C1.Piloti však na nic nečekali a prakticky celé startovní pole pod vedením čtveřice Gasly, Sargeant, Bottas a Russell vyrazilo na trať, aby dohnalo polední čekání na lepší podmínky.
Byl to také Gasly, jenž na tvrdé směsi zajel první měřený čas 1:15,103. Záhy se však pozornost přesunula na domácí hvězdu Verstappena, jenž vystřihl čas 1:12,131 - na směsi středně tvrdé. Na žlutých pneumatikách jela většina pilotů, jen Alpine rozdělil pneumatiky mezi své piloty a Aston Martin vsadil výhradně na bílé. Zjevně se však čekalo na odkrooužení "povinných" kol, aby si muži v kokpitech mohli vyzkoušet kvalifikační simulaci.
Ještě než k ní došlo, projel se Pérez štěrkovou pasáží v zatáčce 1. Vzápětí hlásil problémy do boxů Verstappen, jenž v zatáčce 7 "chytil" obrubník. Do boxů hlásil, že zastaví, protože "... ztratil zadní část." Z tréninku uteklo 18 minut a nad tratí zavlály červené vlajky. Nico Hülkenberg se ještě před zatáčkou 1 roztočil a jeho neovladatelný Haas narazil levou stranou do bariéry z pneumatik. Vůz byl odklizen a po necelých čtyřech minutách se opět začalo bojovat o časy - a už výhradně na nejměkčí směsi.
První čas na červených pneu dosáhl Hamilton (1:10,813), ale bylo zřejmé, že se zrychlující tratí bude i tento čas překonán. Nebyl to ale k lítosti domácího publika Verstappen, nýbrž piloti McLarenu a po nich Russell. Špička se spokojila většinou s jedním rychlým kolem, ale byly tu i dva pokusy jako v případě Alonsa a Strolla, kteří rozpoutali jakýsi vnitrotýmový duel. Krátce před polovinou tréninku zajel do boxů Sainz jr. a hlásil problém s převodovkou: "Zasekla se na 7. stupni," sdělil ještě předtím, než zastavil. Záhy bylo jasné, že pro Španěla tento trénink předčasně skončil.
Po 35 minutách začali piloti zkoušet závodní strategii a opět zkoušeli jak středně tvrdé, tak nejměkčí pneumatiky. Časy se pohybovaly od 1:15,2 do 1:16,7 a hlavně v závěru se na trati napodobovalo i předjetí, jako v případě Péreze a Leclerca v první zatáčce. Práci po závodě budou mít ještě komisaři, protože čtvrt hodiny před koncem došlo k dvojímu nebezpečnému manévru v boxech - nejdřív vypustili mechanici Kick Sauberu Číňana Zhoua do cesty Ricciardovi, vzápětí je napodobili kolegové od Williamsu a poslali Albona přímo před příď Strolla. Oba incidenty se obešly bez kolize, ale jak bylo uvedeno, budou prošetřeny po závodě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.