Britská Grand Prix má svého velkého favorita, a ten zatím potvrzuje očekávání domácích fanoušků. V druhém tréninku se k němu přidal jeho týmový kolega, zatímco Verstappen působil poněkud "utajeně".
Ještě než došlo k druhému tréninku, FIA zveřejnila seznam hříšníků, kterým napařila za první trénink pokuty: 35 000 € za dvojí nebezpečné vypuštění před soupeře dostal Franco Colapinto, 15 000 eur vyfasoval za obdobný prohřešek Lance Stroll, jenž se dostal do cesty Leclercovi, 20 000 € musí zaplatit Red Bull za Isacka Hadjara, který ohrozil Landa Norrise. Pokladnu FIA tedy za první část GP na Silverstone zaplnilo celkem 70 000 €.
V 17:00 našeho času panovalo nad Silverstone sice mírně podmračené počasí - teplota 17°C, trať 28°C a 70 % vlhkost vzduchu, ale meteorologové předpovídali 60% možnost deště. Prozatím vanul mírný větřík (3,2 km/h) a piloti tak měli možnost vyzkoušet si kvalifikační simulaci. K dispozici měli pneumatiky škály C3-C1, nicméně většina z nich začala na středně tvrdé směsi, pouze trojice Hülkenberg, Bottas a Stroll si nazula tvrdé.
Sargeantův úvodní čas 1:30,415 byl brán pouze jako záznam do statistik, podstatně zajímavější byly časy konkurence - po sérii pokusů si nejlepší čas zapsal při jediném pokusu Verstappem (1:27,831) a stáhl se zpět do boxů. Byl vlastně jediný, kdo se dostal pod 1:28,0 - zato těsně nad touto hranicí bylo opravdu namačkáno. Žlutá varianta však trvala pouze necelou čtvrthodinu, pak se přešlo na skutečně kvalifikační pokusy. První rychlý čas zaznamenal Alonso (1:27,386), ale poté Verstappen opět provedl své veni, vidi, vici - další výjezd, čas 1:27,233 - a zpět do boxů. Záhy však bylo jasné, že tentokrát dlouho své vedoucí postavení neudrží. Nejdřív se k němu překvapivě přiblížil Bottas, poté se do čela na několik vteřin podíval Hülkenberg, jako první se ponořil pod 1:27,0 - aby začaly úřadovat McLareny. Norris při svém nejrychlejším pokusu brutálně přejel obrubník v Copse Corner a hned zamířil do boxů s požadavkem na kontrolu podlahy.
Lze říci, že asi po pětatřiceti minutách piloti začali zkoušet simulace spíše závodní, navíc se z boxů k pilotům postupně šířilo varování, že nějakých pět až sedm minut před opravdu přijde déšť a rozhodně ne žádná přeháňka. Zesílil vítr (9,3 km/h), trať také začala chladnout, jak poznamenal Sainz jr. a na zlepšování časů už nebyl prostor. Většinou se tak kamery zaměřovaly na piloty, kteří si brousili monoposty v různých zatáčkách - v Copse Corner měl mimo zmíněného Norrise problém také Russell, v Lutfield se potýkali se smykem Leclerc a Norris, Verstappen a Leclerc neprojeli čistě Becketts Corner a ve Stowe chyboval opět Leclerc a Magnussen, jemuž se tak nepovedlo rychlé kolo na měkké pneu.
Předpověď počasí tentokrát vyšla do puntíku a šest minut před koncem tréninku se rozpršelo - poslední na trati na slicks byl Sainz jr., aby devadesát vteřin před koncem vyrazili na intermediates Pérez, Hülkenberg, Magnussen, Leclerc, Sainz jr.,Hamilton, Russell, Cunoda a Ricciardo a vyzkoušeli si v v sílících provazcích vody kondici okruhu.
McLareny tak dokázaly ovládnout druhý trénink, překvapili Pérez a Hülkenberg (vedle zmíněné dvojice jediní zajeli čas pod 1:27,0), naproti tomu Verstappen působil poněkud mdlým dojmem, jako by vůbec neměl zájem se poprat o nějaký lepší čas. Ale kvalifikace se pojede až zítra, možná jen nechtěl odkrýt všechny karty. A také nelze vyloučit, že se piloti, mezi nimiž je hodně fotbalových fanoušků, těšili na "předčasné finále" probíhajícího evropského šampionátu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.