Britská Grand Prix má svého velkého favorita, a ten zatím potvrzuje očekávání domácích fanoušků. V druhém tréninku se k němu přidal jeho týmový kolega, zatímco Verstappen působil poněkud "utajeně".
Ještě než došlo k druhému tréninku, FIA zveřejnila seznam hříšníků, kterým napařila za první trénink pokuty: 35 000 € za dvojí nebezpečné vypuštění před soupeře dostal Franco Colapinto, 15 000 eur vyfasoval za obdobný prohřešek Lance Stroll, jenž se dostal do cesty Leclercovi, 20 000 € musí zaplatit Red Bull za Isacka Hadjara, který ohrozil Landa Norrise. Pokladnu FIA tedy za první část GP na Silverstone zaplnilo celkem 70 000 €.
V 17:00 našeho času panovalo nad Silverstone sice mírně podmračené počasí - teplota 17°C, trať 28°C a 70 % vlhkost vzduchu, ale meteorologové předpovídali 60% možnost deště. Prozatím vanul mírný větřík (3,2 km/h) a piloti tak měli možnost vyzkoušet si kvalifikační simulaci. K dispozici měli pneumatiky škály C3-C1, nicméně většina z nich začala na středně tvrdé směsi, pouze trojice Hülkenberg, Bottas a Stroll si nazula tvrdé.
Sargeantův úvodní čas 1:30,415 byl brán pouze jako záznam do statistik, podstatně zajímavější byly časy konkurence - po sérii pokusů si nejlepší čas zapsal při jediném pokusu Verstappem (1:27,831) a stáhl se zpět do boxů. Byl vlastně jediný, kdo se dostal pod 1:28,0 - zato těsně nad touto hranicí bylo opravdu namačkáno. Žlutá varianta však trvala pouze necelou čtvrthodinu, pak se přešlo na skutečně kvalifikační pokusy. První rychlý čas zaznamenal Alonso (1:27,386), ale poté Verstappen opět provedl své veni, vidi, vici - další výjezd, čas 1:27,233 - a zpět do boxů. Záhy však bylo jasné, že tentokrát dlouho své vedoucí postavení neudrží. Nejdřív se k němu překvapivě přiblížil Bottas, poté se do čela na několik vteřin podíval Hülkenberg, jako první se ponořil pod 1:27,0 - aby začaly úřadovat McLareny. Norris při svém nejrychlejším pokusu brutálně přejel obrubník v Copse Corner a hned zamířil do boxů s požadavkem na kontrolu podlahy.
Lze říci, že asi po pětatřiceti minutách piloti začali zkoušet simulace spíše závodní, navíc se z boxů k pilotům postupně šířilo varování, že nějakých pět až sedm minut před opravdu přijde déšť a rozhodně ne žádná přeháňka. Zesílil vítr (9,3 km/h), trať také začala chladnout, jak poznamenal Sainz jr. a na zlepšování časů už nebyl prostor. Většinou se tak kamery zaměřovaly na piloty, kteří si brousili monoposty v různých zatáčkách - v Copse Corner měl mimo zmíněného Norrise problém také Russell, v Lutfield se potýkali se smykem Leclerc a Norris, Verstappen a Leclerc neprojeli čistě Becketts Corner a ve Stowe chyboval opět Leclerc a Magnussen, jemuž se tak nepovedlo rychlé kolo na měkké pneu.
Předpověď počasí tentokrát vyšla do puntíku a šest minut před koncem tréninku se rozpršelo - poslední na trati na slicks byl Sainz jr., aby devadesát vteřin před koncem vyrazili na intermediates Pérez, Hülkenberg, Magnussen, Leclerc, Sainz jr.,Hamilton, Russell, Cunoda a Ricciardo a vyzkoušeli si v v sílících provazcích vody kondici okruhu.
McLareny tak dokázaly ovládnout druhý trénink, překvapili Pérez a Hülkenberg (vedle zmíněné dvojice jediní zajeli čas pod 1:27,0), naproti tomu Verstappen působil poněkud mdlým dojmem, jako by vůbec neměl zájem se poprat o nějaký lepší čas. Ale kvalifikace se pojede až zítra, možná jen nechtěl odkrýt všechny karty. A také nelze vyloučit, že se piloti, mezi nimiž je hodně fotbalových fanoušků, těšili na "předčasné finále" probíhajícího evropského šampionátu.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.