Poslední zkouška před odpolední kvalifikací většinou jenom naznačí, ale nepodá rozhodující nápovědu. Tentokrát to byl Hamilton, kdo se mohl usmívat, ale odstup byl zase tak minimální, že s nějakými projevy radosti nejspíš počká až dobu po 16. hodině.
V první třetině posledních volných jízd nikdo na trať nespěchal, nakonec tak jako první učinili piloti Haasu - Mazepin na středně tvrdé, Schumacher na měkké směsi. Toto rozdělení pneumatik pak panovalo i u ostatních týmů. Mazepin první měřený okruh zajel za 1:25,419, vzápětí Schumacher snížil hodnotu nejlepšího času na 1:22,804 a poté 1:21,898.
K Haasům se přidali Cunoda, Räikkönen a Sainz jr. - Kimi na měkkých, další na žluté označených pláštích. Fin se také ujal průběžného vedení v tréninku, těsně před koncem první čtvrthodiny stanovil čas 1:19,267. To už na trati kroužil Hamilton a pochopitelně si převzal vedení (1:18,587), ale celé kolo viditelně bojoval s přetáčivostí a v poslední zatáčce musel zjevně ubrat plyn, aby vyrovnal náznak smyk. Po kratičké zastávce u mechaniků kvůli potížím s pneumatikou ještě vylepšil svůj výkon (1:18,204), ale to už mu dýchal na záda Verstappen.
Holanďan zajel svůj úvodní čas na měkké směsi (1,17,510) a Hamiltonovi tak "naložil" 0,694 vteřiny - že měl všechny tři sektory fialové asi netřeba dodávat. Vzápětí však do hry promluvil i Bottas - ten sice Verstappena zdolal jen v sektoru dva a tři, ale celkově pilota Red Bullu předstihl časem 1:17,428. Těsně před závěrečnou dvacetiminutovkou se Valtteri rozjel ke druhému pokusu a výrazně si polepšil: 1:17,055. Kolo dokončil těsně před přerušením tréninku kvůli nehodě Schumachera v zatáčce 11. Mickovi ve vysoké rychlosti ustřelila záď jeho Haasu, auto se otočilo a bokem naletělo na svodidla. Trénink byl na sedm minut přerušen a hned po zelených světlech se trať rychle zaplnila.
Verstappen získal už v prvním sektoru na Bottasův čas 0,3 vteřiny, a i když v posledním mírně ztratil, nakonec šel do pomyslného čela. Hamilton však ve Verstappenově závěsu dokázal vyždímat opět ze sebe a svého stroje prestižní maximum a dva fialové sektory (druhý a třetí) znamenaly nejlepší čas.
Do nebezpečné situace se dostal Stroll: když se vozy vracely do boxů, vyjížděl z garáže Giovinazzi a došlo ke kolizi, při níž Lance přišel o přední spoiler. Další incident budou komisaři vyšetřovat mezi Gaslym a opět Giovinazzim. V tomto případě Pierre objel pomalu jedoucí alfu v nájezdu do pit-lane, protože dokončoval rychlé kolo - to samozřejmě tímto incidentem padlo.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.