Poslední zkouška před odpolední kvalifikací většinou jenom naznačí, ale nepodá rozhodující nápovědu. Tentokrát to byl Hamilton, kdo se mohl usmívat, ale odstup byl zase tak minimální, že s nějakými projevy radosti nejspíš počká až dobu po 16. hodině.
V první třetině posledních volných jízd nikdo na trať nespěchal, nakonec tak jako první učinili piloti Haasu - Mazepin na středně tvrdé, Schumacher na měkké směsi. Toto rozdělení pneumatik pak panovalo i u ostatních týmů. Mazepin první měřený okruh zajel za 1:25,419, vzápětí Schumacher snížil hodnotu nejlepšího času na 1:22,804 a poté 1:21,898.
K Haasům se přidali Cunoda, Räikkönen a Sainz jr. - Kimi na měkkých, další na žluté označených pláštích. Fin se také ujal průběžného vedení v tréninku, těsně před koncem první čtvrthodiny stanovil čas 1:19,267. To už na trati kroužil Hamilton a pochopitelně si převzal vedení (1:18,587), ale celé kolo viditelně bojoval s přetáčivostí a v poslední zatáčce musel zjevně ubrat plyn, aby vyrovnal náznak smyk. Po kratičké zastávce u mechaniků kvůli potížím s pneumatikou ještě vylepšil svůj výkon (1:18,204), ale to už mu dýchal na záda Verstappen.
Holanďan zajel svůj úvodní čas na měkké směsi (1,17,510) a Hamiltonovi tak "naložil" 0,694 vteřiny - že měl všechny tři sektory fialové asi netřeba dodávat. Vzápětí však do hry promluvil i Bottas - ten sice Verstappena zdolal jen v sektoru dva a tři, ale celkově pilota Red Bullu předstihl časem 1:17,428. Těsně před závěrečnou dvacetiminutovkou se Valtteri rozjel ke druhému pokusu a výrazně si polepšil: 1:17,055. Kolo dokončil těsně před přerušením tréninku kvůli nehodě Schumachera v zatáčce 11. Mickovi ve vysoké rychlosti ustřelila záď jeho Haasu, auto se otočilo a bokem naletělo na svodidla. Trénink byl na sedm minut přerušen a hned po zelených světlech se trať rychle zaplnila.
Verstappen získal už v prvním sektoru na Bottasův čas 0,3 vteřiny, a i když v posledním mírně ztratil, nakonec šel do pomyslného čela. Hamilton však ve Verstappenově závěsu dokázal vyždímat opět ze sebe a svého stroje prestižní maximum a dva fialové sektory (druhý a třetí) znamenaly nejlepší čas.
Do nebezpečné situace se dostal Stroll: když se vozy vracely do boxů, vyjížděl z garáže Giovinazzi a došlo ke kolizi, při níž Lance přišel o přední spoiler. Další incident budou komisaři vyšetřovat mezi Gaslym a opět Giovinazzim. V tomto případě Pierre objel pomalu jedoucí alfu v nájezdu do pit-lane, protože dokončoval rychlé kolo - to samozřejmě tímto incidentem padlo.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.