Jak se změnil od prvních předsezónních testů vůz Toro Rosso STR6? Zaměříme se na difuzor, bočnicové panely a poslední "čínskou" úpravu výfuků.
Toro Rosso při testech vyzkoušelo nový difuzor, který nasadilo i do závodu v Melbourne. Jeho hlavní tvar se nezměnil, ale uprostřed přibyla dva vertikální prvky, které ohraničují centrální kanál a pomáhají zefektivnit proudění vzduchu ze střední části podlahy.
Velká změna se také dotkla horní hrany difuzoru, kde se objevila velká klapka složená z jedné části, nikoliv dvou. Mezi ní a okrajem difuzor se nachází otvor větší než u předchozí verze. Smyslem tohoto výřezu je umožnit volnější proudění vzduchu a snížení aerodynamického odporu.
Okraje této klapky jsou v rozích prodlouženy ke kolům kvůli snížení turbulencí v této klíčové oblasti, jak jsme to měli možnost v minulosti vidět u McLarenu.
Loni se snažily týmy nasměrovat co nejvíce vzduchu dovnitř difuzoru pro zvýšení přítlaků. Letos po zákazu dvojitých difuzorů odlišný způsob - snaží se urychlit proudění nad difuzorem, proto se objevují v klapkách na jejích okrajích štěrbiny. Ty můžeme pozorovat také u Red Bull či Renaultu).
Toro Rosso pro zrychlení proudění vzduchu využívá koncept dvojité podlahy (nebo lépe řečeno koncept extrémně podseknutých bočnic, protože se o dvojitou podlahu v pravém slova smyslu nejedná). Red Bull s Williamse se toho snaží dosáhnout velmi úzkými bočnicemi, Williams speciálním řešením nízko položené převodovky. Ostatní týmy si pomáhají zatím "pouze" horkými plyny z nízko položených výfuků.
Bočnicové panelyÚpravy před začátkem sezóny v Melbourne se dotkly bočnicových panelů, jejichž zadní hrana byla vykrojena. Díky tomu kolem bočnic může proudit více vzduchu, což vede také ke snížení odporu.
VýfukyV Číně stáj z Faenzy vyzkoušela během tréninků nové výfuky - nad jejich vyústění se objevila horizontální ploutev. Ty však do kvalifikace ani závodů na rozdíl od nových brzdových kanálků nenasadila.
Závodní verze, ve výřezu v Číně testovaná upravená verze výfuků
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.