Sauber během předsezónních testů zaujal svým pokrokem, který od minulého roku učinil. Během posledního testu v Barceloně vyzkoušel novinky, které přivezl také do Melbourne.
Přední křídloPrvní verze předního křídla, s níž nastoupil Sauber ve Valencii, byla prakticky kopií té loňské z vozu C29. Během posledního testu v Barceloně však tým nasadil novou verzi, která vyhovuje zvláštním aerodynamickým vlastnostem C30.
Nové křídlo má upravenou třetí klapku poblíž bočnic (1) a mnohem menší oddělovač klapek (2). Ztratila se ploutev z konce bočnice (3), nová je kaskáda (4) - její vnitřní část není jednoduše horizontální, ale je vyhnuta nahoru. Uchycena je na větší bočnici, což připomíná řešení předního křídla Mercedesu MGP W02. Upraven byl i spodní kanál (6) pod bočnicí, je více zaoblený.
Přední brzdySauber podobně jako ostatní týmy již nevyrábí brzdové kanálky z uhlíkových vláken, ale pomocí metody rychlého vytváření prototypů (rapid-prototyping). Pomocí ní může vyrábět díly až o 90 % rychleji, levněji a s vysokou přesností dosáhnout téměř jakéhokoliv tvaru. Kanálky jsou nejprve navrženy v CADu a potom "vytištěny" pomocí 3D laserového paprsku - který kreslí do výchozího materiálu formou vrstvu po vrstvě.
V Melbourne tým závodil s částečně přelepeným kanálkem páskou. To běžně dělají i ostatní týmy. Ač to zní zvláštně a vypadá tak trochu amatérsky, jedná se o velmi rychlou a praktickou metodu, jak ovlivnit množství vstupujícího vzduchu a teploty brzd. Výměna kanálků by zabrala několik cenných minut, přičemž by bylo třeba rozebrat více věcí - což je během krátkých tréninků téměř nemožné.
Bočnicové panelyK bočnicovým panelu přibyl při testech v Barceloně vnější vertikální prvek, který má lépe směřovat proudění vzduchu od deflektoru podél spodní části bočnice. Podobné řešení nasadila i Force India.
Bočnicový komínSauber v oblasti bočnic sáhl po originálně tvarovaném komínu. Prvek omezuje proudění vzduchu přes bočnice a také jeho unikání do stran. Horní část je odnímatelná, po odkrytování by řešení mohlo sloužit i k efektivnějšímu chlazení.
V Melbourne byla otevřena pouze pravá část, zatímco levá byla zakrytá. Uvnitř otvoru pro vstup vzduchu v pravé bočnici se objevil také drobný kanálek. Tento asymetrický přístup pomáhá chladit elektroniku, olejové čerpadlo a zřejmě i části KERSu uvnitř vozu.
DeflektoryDeflektorům po stranách vozu před bočnicemi přibyl jeden výřez (schod) - nyní jsou tři.
Zadní křídlo - menší klapka, výše náběžná hrana, otvory v bočnici, křidélko uprostřed
Zadní částZa brzdovými kanálky se u zadních kol přibylo dodatečné křidélko (2), které zvyšuje přítlak na zadní nápravě, celkem jich je na každé straně již šest.
Uprostřed difuzoru pod nárazovou strukturou se objevil dlouhý výřez (1), který má zřejmě omezovat aerodynamický odpor. Prodloužení bočnic (3) směrem k zemi pomáhá urychlovat proudění vzduchu z difuzoru a tedy zvyšovat jeho efektivitu. Podobné řešení používá také McLaren.
Zadní křídloZadní křídlo následuje poslední trend vývoje DRS: zmenšování horní klapky (1). Pokud je otevřená, vůz má na zádi více přítlaku a piloti mohou s aktivovaným DRS ujet větší část okruhu, na druhou strany při předjíždění v závodě není efekt tak dramatický a křídlo by mělo být celkově o něco méně efektivní. Poloměr zakřivení této horní klapky se však stal Sauberu osudným, protože kvůli výrobní chybě (a chybě výstupní kontroly) byl menší než pravidly předepsaných 100 mm (více v tomto článku).
Modifikací prošly otvory v bočnici pro snížení indukovaného odporu (2). Další změnou je tvarování náběžné hrany spodního hlavního profilu (3), která je rovná, pouze uprostřed o něco snížena - u předchozí verze se od krajů ke středu zvedala.
Nad nárazovou strukturou v povolené zóně přibylo další křidélko (4), které kvůli jeho nižší efektivitě loni týmy využívaly pouze na tratích vyžadujících velmi vysokou úroveň přítlaku.
Volant Sauberu - obrázek s popisky zde.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.