Nový McLaren MP4-26 během svého představení zaujal zejména neobvyklým tvarováním svých bočnic. Jaké mohou být jejich výhody?
Pouštět se do podrobnějšího technického rozboru vozu, jehož některé součástky byly pouhými atrapami a který do testů v Jerezu nastoupí s jinou konfigurací výfuků a zadní části, by zřejmě nemělo příliš smysl. Rozhodli jsme se však sepsat pár slov o bočnicích, které by se příliš měnit neměly.
Proč McLaren zvolil tento neobvyklý design ve tvaru písmene L (nebo U, pokud se zepředu díváme na levou i pravou stranu zároveň)? Umožní totiž, aby ke spodnímu křídlu vzadu nad difuzorem proudil čistší a bohatší vzduch, který by měl pomoci zvýšit přítlak.
Tato konfigurace však není úplně nová - v minulosti jsme mohli něco podobného vidět u vozů Benettonu (1994-97), Ligieru / Prostu (1996-97), Ferrari F310 (1996) či Ferrari F399 (1999). Kanál, který je vytvořen zářezem v bočnicích podél kokpitu u McLarenu MP4-26 je však hlubší.
Zakomponování KERSu zvýší nároky na chlazení. Jak se s tím McLaren přes zmenšení otvorů vzduchu a radiátorů vyrovná, na to dostávám odpověď při pohledu k otvorům nahoře, nad hlavou pilota - k airboxu. Tam můžeme pozorovat druhý otvor, který slouží k chlazení převodovky a hydraulického systému.
Chladicí otvory v horní části monopostu
Přední otvory v bočnicích by proto měly dostačovat pro chlazení radiátorů motoru a elektroniky uvnitř. Tento chytrý přístup (ovšem také nikterak nový), umožnil McLarenu tak silné vykrojení v bočnicích, v nichž je ukryt chladič (radiátor) motoru. Je možné, že se týmy pokusí tento design okopírovat, byť to nebude úkol triviální.
Jak by mohly vypadat další varianty chlazení, se můžete podívat na anglický blog našeho zahraničního spolupracovníka Michalise zde: formula1techandart.wordpress.com.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.