Nový McLaren MP4-26 během svého představení zaujal zejména neobvyklým tvarováním svých bočnic. Jaké mohou být jejich výhody?
Pouštět se do podrobnějšího technického rozboru vozu, jehož některé součástky byly pouhými atrapami a který do testů v Jerezu nastoupí s jinou konfigurací výfuků a zadní části, by zřejmě nemělo příliš smysl. Rozhodli jsme se však sepsat pár slov o bočnicích, které by se příliš měnit neměly.
Proč McLaren zvolil tento neobvyklý design ve tvaru písmene L (nebo U, pokud se zepředu díváme na levou i pravou stranu zároveň)? Umožní totiž, aby ke spodnímu křídlu vzadu nad difuzorem proudil čistší a bohatší vzduch, který by měl pomoci zvýšit přítlak.
Tato konfigurace však není úplně nová - v minulosti jsme mohli něco podobného vidět u vozů Benettonu (1994-97), Ligieru / Prostu (1996-97), Ferrari F310 (1996) či Ferrari F399 (1999). Kanál, který je vytvořen zářezem v bočnicích podél kokpitu u McLarenu MP4-26 je však hlubší.
Zakomponování KERSu zvýší nároky na chlazení. Jak se s tím McLaren přes zmenšení otvorů vzduchu a radiátorů vyrovná, na to dostávám odpověď při pohledu k otvorům nahoře, nad hlavou pilota - k airboxu. Tam můžeme pozorovat druhý otvor, který slouží k chlazení převodovky a hydraulického systému.
Chladicí otvory v horní části monopostu
Přední otvory v bočnicích by proto měly dostačovat pro chlazení radiátorů motoru a elektroniky uvnitř. Tento chytrý přístup (ovšem také nikterak nový), umožnil McLarenu tak silné vykrojení v bočnicích, v nichž je ukryt chladič (radiátor) motoru. Je možné, že se týmy pokusí tento design okopírovat, byť to nebude úkol triviální.
Jak by mohly vypadat další varianty chlazení, se můžete podívat na anglický blog našeho zahraničního spolupracovníka Michalise zde: formula1techandart.wordpress.com.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.