Mercedes sliboval pro Bahrajn velké úpravy na svém voze W01. V článku si nejprve zevrubně popíšeme změny, jež jsou patrné od představení vozu, a pak si rozeberem detaily z jeho přední části.
Od představení vozu při prvních testech ve Valencii vůz doznal již poměrně rozsáhlých změn. Na níže přiloženém obrázku jsou popsány hlavní věci, které doznaly změny:
1. Úpravy předního křídla2. Křidélka na nose3. Spoilery na nose4. Otvor ve špičce nosu5. Kolem kokpitu byly přidány 3 malé otvory6. Vertikální spoilery na bočnicích jsou nyní hranatější a neobsahují výřez v horní zadní části, který se zde objevoval během testování7. Otvory pro výfuky byly zvětšeny kvůli horkému počasí v Bahrajnu8. Úpravy na horním patře difuzoru
Předního křídlo
Na předním křídle Mercedesu byly v Bahrajnu patrné četné změny oproti verzi, která byla na W01 nasazena během zimních testů.
1. Zmenšila se velikost vnitřního přídavného křidélka2. Na vnitřní části druhé (horní) klapky je větší výřez, čímž došlo ke snížení celkové plochy, ale i generovaného přítlaku.3. Výčnělek na horní straně klapky pomáhá zvýšit přítlak a vyrovnat ztrátu, k níž došlo zvětšním výřezu (2).4. Střední zóna je mírně vyvýšená oproti zbytku hlavního profilu.5. Zkroucen zakončení na spodním okraji křídla vytváří kanál pro proudění vzduchu. Ten je nyní o něco větší, aby pod křídlem mohlo proudit více vzduchu.
Úpravy nosu
1. Křidélka na nose byly přesunuty níže směrem k pilířům pod špičkou2. Chybí boční spoilery3. Otvor v nose byl zvětšen, aby se zlepšilo chlazení elektroniky uvnitř.4. Lišty pro lepší vedení vzduchu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.