Mercedes sliboval pro Bahrajn velké úpravy na svém voze W01. V článku si nejprve zevrubně popíšeme změny, jež jsou patrné od představení vozu, a pak si rozeberem detaily z jeho přední části.
Od představení vozu při prvních testech ve Valencii vůz doznal již poměrně rozsáhlých změn. Na níže přiloženém obrázku jsou popsány hlavní věci, které doznaly změny:
1. Úpravy předního křídla2. Křidélka na nose3. Spoilery na nose4. Otvor ve špičce nosu5. Kolem kokpitu byly přidány 3 malé otvory6. Vertikální spoilery na bočnicích jsou nyní hranatější a neobsahují výřez v horní zadní části, který se zde objevoval během testování7. Otvory pro výfuky byly zvětšeny kvůli horkému počasí v Bahrajnu8. Úpravy na horním patře difuzoru
Předního křídlo
Na předním křídle Mercedesu byly v Bahrajnu patrné četné změny oproti verzi, která byla na W01 nasazena během zimních testů.
1. Zmenšila se velikost vnitřního přídavného křidélka2. Na vnitřní části druhé (horní) klapky je větší výřez, čímž došlo ke snížení celkové plochy, ale i generovaného přítlaku.3. Výčnělek na horní straně klapky pomáhá zvýšit přítlak a vyrovnat ztrátu, k níž došlo zvětšním výřezu (2).4. Střední zóna je mírně vyvýšená oproti zbytku hlavního profilu.5. Zkroucen zakončení na spodním okraji křídla vytváří kanál pro proudění vzduchu. Ten je nyní o něco větší, aby pod křídlem mohlo proudit více vzduchu.
Úpravy nosu
1. Křidélka na nose byly přesunuty níže směrem k pilířům pod špičkou2. Chybí boční spoilery3. Otvor v nose byl zvětšen, aby se zlepšilo chlazení elektroniky uvnitř.4. Lišty pro lepší vedení vzduchu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.