Mercedes sliboval pro Bahrajn velké úpravy na svém voze W01. V článku si nejprve zevrubně popíšeme změny, jež jsou patrné od představení vozu, a pak si rozeberem detaily z jeho přední části.
Od představení vozu při prvních testech ve Valencii vůz doznal již poměrně rozsáhlých změn. Na níže přiloženém obrázku jsou popsány hlavní věci, které doznaly změny:
1. Úpravy předního křídla2. Křidélka na nose3. Spoilery na nose4. Otvor ve špičce nosu5. Kolem kokpitu byly přidány 3 malé otvory6. Vertikální spoilery na bočnicích jsou nyní hranatější a neobsahují výřez v horní zadní části, který se zde objevoval během testování7. Otvory pro výfuky byly zvětšeny kvůli horkému počasí v Bahrajnu8. Úpravy na horním patře difuzoru
Předního křídlo
Na předním křídle Mercedesu byly v Bahrajnu patrné četné změny oproti verzi, která byla na W01 nasazena během zimních testů.
1. Zmenšila se velikost vnitřního přídavného křidélka2. Na vnitřní části druhé (horní) klapky je větší výřez, čímž došlo ke snížení celkové plochy, ale i generovaného přítlaku.3. Výčnělek na horní straně klapky pomáhá zvýšit přítlak a vyrovnat ztrátu, k níž došlo zvětšním výřezu (2).4. Střední zóna je mírně vyvýšená oproti zbytku hlavního profilu.5. Zkroucen zakončení na spodním okraji křídla vytváří kanál pro proudění vzduchu. Ten je nyní o něco větší, aby pod křídlem mohlo proudit více vzduchu.
Úpravy nosu
1. Křidélka na nose byly přesunuty níže směrem k pilířům pod špičkou2. Chybí boční spoilery3. Otvor v nose byl zvětšen, aby se zlepšilo chlazení elektroniky uvnitř.4. Lišty pro lepší vedení vzduchu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.