Týmy Formule 1 se podle technického ředitele McLarenu Jamese Keye vypořádají se změnou pravidel a ztracený přítlak získají během roku zpět.
Pravidla byla po loňské sezóně zmrazena, a aby nemuselo docházet ani ke změně pneumatik, jenž se s nárůstem přítlaku musí vyrovnávat s čím dále větší zátěží, došlo ke změně pravidel v oblasti bočnicových panelů, brzdových kanálků, difuzoru a podlahy, která se musí po stranách zužovat.
To vše vedlo ke snížení přítlaku až o 10 %, čímž se podle Mercedesu vozy dostávají až na úroveň ze sezóny 2019. Jenže díky vynalézavosti inženýrů a neustálým pokrokům tento deficit týmy doženou. Již během prvních závodů budou podle Jamese Keye na loňských úrovních.
"Mělo to dopad na rychlý pokrok, k němuž teď u těchto vozů již delší dobu dochází. Svým způsobem to potřebujeme kvůli roku navíc, kdy jsou platná tato pravidla," popisuje zkušený inženýr McLarenu.
"Kolem zbytku auta však stále existuje velký vývojový potenciál, dá se najít i v těchto změnách. Proto odhaduji, že na počátku sezóny většina získá vše zpět. Jestli to bude už v prvotní závodní specifikaci, těžko říct, ještě o tom ale nejsem 100% přesvědčený," pokračuje Key.
McLarenu se do prvního závodu podle něj na loňskou úroveň ještě nepodaří dosáhnout, ve vývoji však vidí prostor pro další zisky: "Naši specifikaci z prezentace se to trochu daří, závodní specifikace, kterou momentálně stále definujeme, bude o kus dále."
"Nemůžu vám tedy momentálně sdělit procenta, jak na tom budeme v prvním závodě. Řekněme však, že se budeme spíše pohybovat v řádu procent, než aby šlo o 110 %," prozrazuje dále technický ředitel třetího nejlepšího týmu loňského seriálu F1.
"Půjde o skutečnou výzvu," komentuje snahu vyrovnat se s redukcí přítlaku kvůli pravidlům, jež narušila i vyvážení aerodynamiky: týmy budou muset trochu snížit přítlak v přední části vozu, aby byl ovladatelný.
"Zatímco změny ubírají na přítlaku v zadní části, tak vás to nutí něco ubrat z přední části, abyste auto vyvážili. Dochází tedy ke globálnímu omezení přítlaku," dodává Key.
I když se podle něj týmy dostanou na předchozí úroveň aerodynamiky, tak kvůli robustnějším pneumatikám a vyšší hmotnosti letos překonávání traťových rekordů nečekejte - časy by naopak mohly být až o sekundu pomalejší.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.